Staalkontroll Skrevet 1. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2006 Regner med at dette er inkludert i programpakken til Viasat / Canal Digital. Gir jo ingen mening å måtte betale 250 for tv2 + tvnorge for så å måtte betale 20 kr igjen for kanalene. Kansje dem øker mnd prisen Lenke til kommentar
Vice Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Regner med at dette er inkludert i programpakken til Viasat / Canal Digital.Gir jo ingen mening å måtte betale 250 for tv2 + tvnorge for så å måtte betale 20 kr igjen for kanalene. Kansje dem øker mnd prisen 5683283[/snapback] Er vel svært svært lite sannsynelig at Viasat/CD velger å ta den ekstrautgiften på egen kappe... Lenke til kommentar
eternal Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Her ser vi jo nettop hva problemet er. Kommentarer som "jeg betaler gjerne bare 20kr i året". Viser jo bare nok engang at nordmenn er for rike og ikke reiser seg fra sofakroken for å stå på prinsippene. Er jo slik dette samfunnet stadig utvikler nye molbo avgifter og alt. Kunsten å gjøre suksess i dag er å finne seg en plass i solen der du kan sakte men sikkert sitte med et dren på et par kroner ned i 4,5 millioner nordmenns lommebøker. Så lite at de ikke bryr seg, men vedkommende blir styrtrik. Når galskapen er kommet ut av kontroll og de små utgiftene utgjør store beløp som brukes nesten like store beløp på å systematisere innkreving på, så kan vi sakte men sikkert se hele samfunnet rotne ned til en irriterende, kapitalistisk mikromanaging-karusell. Og folk lurer på hvorfor det kommer så mange rare skatter her i landet. Er det ikke herlig, dere... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 *snip* 5683536[/snapback] Mye sant der, men jeg personlig synes ikke at det er noe feil i seg selv å ta små avgifter for diverse ting basert på bruk. Og 20kr. pr. år er udiskutabelt en veldig liten avgift. Problemet i mine øyne er heller at det er mulig å overprise enkelte varer/tjenester helt vanvittig her på berget, uten at folk legger merke til det. Der setter jeg foten ned og lar prinsipper få forkjørsrett. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) NRK eneste gratis tilbud? Hva er det jeg har gått glipp av nå da. Etter hva jeg kan erindre så er ikke 2k i året i kringkastingsavgift akkurat noe man kan kalle gratis. Forsvinner den? Nei, å betale for tv2 ser jeg lite poeng i. Enda mindre poeng i å betale for TVNorge. Da må progrmatilbudet bedres betraktelig. Endret 1. mars 2006 av Dotten Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 1. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) Grunnen til at vi nå må betale 2k i året så lenge man har en tv osv er pga dem ikke kan kutte enkeltvis hus av fjernsynnettet. Det kan dem med digitalnettet. Så nå håper jeg på valgfri betaling av lisens Endret 1. mars 2006 av haddis Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Kan de virkelig kreve at vi betaler når de har så mye reklame da? Trodde det var det (reklame) som avgjorde om kanalene kunne kreve lisens eller ikke, jeg. Uansett, mye kan endre seg innen 2009. Om TV2 og TVN er like rævva i 2009 som de er i dag, kommer jeg til å spytte i fjeset til den som kommer og spør om jeg vil betale lisensen. Roll: Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Kan de virkelig kreve at vi betaler når de har så mye reklame da? Trodde det var det (reklame) som avgjorde om kanalene kunne kreve lisens eller ikke, jeg. Uansett, mye kan endre seg innen 2009. Om TV2 og TVN er like rævva i 2009 som de er i dag, kommer jeg til å spytte i fjeset til den som kommer og spør om jeg vil betale lisensen. Roll: 5684646[/snapback] De kan ta betalt ja... Er ikke NRK som tar avgiften fordi de ikke har reklame. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) EDIT: Glem det. Endret 1. mars 2006 av MeTa][iC Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Jeg betaler vist dem fjerner reklamen. 5682390[/snapback] ja, det er et sterkt krav eg stiller også. skal TV2 kreve lisens, skal reklamen fjernes totalt. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Mange av dere som ikke kommer til å ha TV2 etter de setter i gang med lisensen. Prinsipper meg her og der, vi lever i et land som skal tjene penger på alt. Sånn er det bare. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Jeg betaler vist dem fjerner reklamen. 5682390[/snapback] Hva med NRK (ARK) da? Sendingene deres er jo proppfulle av reklame til enhver tid. Men like herlig må vi betale 2000 kroner i året for å få lov til å ha tv... 5682437[/snapback] Det er den stygge forskjellen mellom "sponsing" og reklame. 5682485[/snapback] sponsik og reklame er akkurat det samme. et firma sponser kanalen, slik at kanalen kan sende det akutelle programmet, samme gjelder reklame, kanalen får penger til å drive TV Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Lisens kan jeg gladelig betale hvis kanalene har bra programmer. Mener de burde satse mer på egenproduksjoner som Heia Tufte og Senkveld. Bør i det hele tatt stå sterkere som et alternativ til utenlandske kanaler fremfor å bare kopiere disse. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 sponsik og reklame er akkurat det samme. et firma sponser kanalen, slik at kanalen kan sende det akutelle programmet, samme gjelder reklame, kanalen får penger til å drive TV 5684944[/snapback] Jada...vi vet alle at det er akkurat sammen...men det er de fine små juridiske lovene som regulerer dette. med andre ord staten lager en lov som hjelper kun staten.. Lenke til kommentar
Bliiip Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Spørsmålet er: Blir det fortsatt reklame på TV2 når de tar seg betalt? Sponsing er egentlig ikke noe stort problem. Noen sekunder med "dette programmet presenteres av..." før og etter selve programmet er mye bedre enn at programmet avbrytes av lange reklamepauser. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 det er bare en rikskanal da må jo tv2 og tvnorge bli som canalplus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå