Gå til innhold

Digitalimpuls tar inn Iwaki pumper!

Anbefalte innlegg

Har en gledelig nyhet til dere alle vannkjølings entusiaster der ute. Om dere har drømt om en Iwaki og ikke tør helt å satse på ebay, da har digitalimpuls løsningen :thumbup: De skal begynne å ta inn MD10, MD15 og MD20. MD10 blir minste man i familien og vil koste ca 1300 kr. MD15 kommer til å koste ca 1800 kr, denne pumpa kommer til å knuse eheim 1250 lett ned i støvlene. På grunn av byggekvalitet er den bedre enn den nye swiftech pumpa mcp655. Med MD15 kan du lett dra dual xtreme og dual procore, cpu/gpu/chipsett, uten at pumpa viser tegn til svakhet.

Hvis du vil ha det råeste uten at det skal gå for mye utover plassen til kabinettet, må det være MD20. Den fikk første plass på en vannpumpe test på xs forumet. Hva mer trenger jeg å si, har du lyst på kongen blant pumpene, da er MD20 valget. Kommer til å koste rundt 2600 kr.

Var innom der igår og hentet min MD15, har ikke fått tid til å montere pumpa ennå, men det blir ikke lenge til. Om dere har lyst på en Iwaki, ring digitalimpuls så kan de nok hjelpe deg mot en bedre kjølingsopplevelse, og ikke minst mindre støy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, men det er så mye forskjell vanlig pumpe og Iwaki pumpe. Man snakker om verdens mest driftsikker pumpe. Kvaliteten er på topp, produsert i Japan og har japansk motor. Produserer mye mindre støy, har høyere mottrykk og lever sikkert 10 ganger lenger. Jeg skal teste min MD15 når jeg får tid til å sette den inn. Kommer garantert til å knuse min nåværende Eheim 1250.

Iwaki pumper er bra å ha når man har et kjølings system der hvor man kjører flere radiatorer, og flere vannblokker. Jeg kommer til å sette opp dual xtreme og procore raddis, og da vil 1250 ikke være sterk nok til å dra alt på en tilfredstillende måte. Og for de som har storm blokker til swiftech, da er Iwaki tingen. Koster å være kar, og kvalitet koster alltid som all annet hardware.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Godt skrevet innlegg der Samye. De virker interessante disse Iwaki pumpene. Hørte først om de på xtremesystems for en kort stund siden, og har i ettertid sett annonser for de på bruktmarkedet. Mulig at de yter bra, men det er estetikken som er noget laber. Sikter da til fargen og formen. Nå skal en vel ikke dømme hardware etter utseendet, men er en overflatisk...

Lenke til kommentar

md10 og md15 er ikke noe å satse på etter det jeg har skjønt. mcp655 er en generellt bedre pumpe, koster halvparten og tar mye mindre plass. Den har kansje ikke en levetid på 20år, men det kan jeg tilgi den for. MaxxxRacer på XS skriver blant annet:

MD-15: - I removed the info on this pump as there is ABSOLUTELY NO REASON TO BUY THIS PUMP.

md20 serien er derimot en helt annen ting, men med tanke på at MD20RLZ-220V koster 180$ i utlandet så tror jeg ikke digitalimpuls kommer til å stikke av med pengene mine med det første. ;)

Lenke til kommentar

Leste det angående MD15 også, men man skal ikke dømme en pumpe ut fra en test. Vet at pumpa skiller mer varme ut i vannet enn md20, men md20 koster jo flesk. De hadde jo en md20 med, og da blir md15 lite interessant, hehe. Det som mange ikke gidder er å stresse med å bestille ting fra utlandet er blant annet moms frakt og alt det der. Blir lettere å levere pumpa hvis noe skulle skje med den ikke sant. Jeg skal iallfall teste den grundig når jeg får tid til å sette den inn. Har så mye jobb i det siste.

Big SturL: Takk :thumbup: Det er vel første gang noen roser meg for et godt innlegg. Ja, pumpa har en grønn farge som er kanskje ikke så interessant, men ingen ser pumpa når den er inni maskinen. Om du absolutt hater fargen, går alltid an å lakere den ;)

Endret av samye83
Lenke til kommentar

MD20 er best, men den koster også over 2000 kr. Personlig har jeg ikke råd til en slik pumpe. Men skulle gjerne ha hatt en MD20, hehe.

Ozelot: Jeg har hørt veldig mye fint om Iwaki pumpene, men har aldri prøvd dem. Alt jeg har sagt nå har jeg basert på ting som jeg har lest på nettet, og blitt fortalt. MD15 er ikke en dårlig pumpe, gir mer varme til vannet enn md20. Til sammenligning blir md15 totalt overskygget. Håper jeg får satt inn pumpa snart, venter også på dd maze blokka. Gidder ikke å tømme kjølevæska 2 ganger.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Leste testen akkurat nå og har funnet ut litt av hvert. Men jeg vil fremdeles påstå at hvis man skal ha flere enn kun 1 raddis, så vil man tjene på å ha sterkere pumpe. Jeg kommer til å kjøre 2 raddis. Får se om ting blir bedre. Noe som jeg ikke vet særlig mye om. Men tiden vil vise.,

Lenke til kommentar

Har selv kjørt med en MD15 i ett og et halvt år nå.. og jeg kan trygt si at dette er den beste pumpen jeg noen gang har hatt.. God flowrate, stillegående og rett og slett oser av kvalitet..

Personlig driter jeg i hva de skriver på XS, da jeg har erfaringer som tilsier det motsatte..

Har aldri hatt en eneste hickup med denne pumpen, i motsetning til impellerproblemene med eheim og det faktum at Hydor pumpene synes det er tøft å bare dø....Nei takke meg til en god natts søvn i visshet om at maskinen funker når jeg våkner..

Forrige gang jeg hadde en hydor pumpe så kostet det meg et skjermkort til 4500 kr og et hovedkort til 1700...

Nå har jeg en maskin som koster mer enn de fleste andre maskiner gjør.. og da er pålitelighet viktig.. men dyre.. ja det er de...

Har bestilt meg MD20RZ selv.. og fikk den i dag..må bare fikse nippler til den.. så er jeg igang igjen.. med to ganger dual heatercore TDX og Maze 4 acetal blokk.. hehe.. mottrykk på 6 meter..men ikke mer enn 600l/timen flow.. det skal bli spennende å se..

Lenke til kommentar

Å kunne sove godt om natta uten at vannkjølingen plutselig skal slutte å funke er viktig. Søvnløse netter med bekymringer kan man nesten glemme med en Iwaki. Det er en grunn til at de blir kaldt verdens beste vannpumper. Mange mener at en billigere pumper kan gjøre jobben like bra, men hva med andre faktorer? Hva med driftsikkerheten? Når man holder en Iwaki pumpe i hånda så merker man at den stråler av kvalitet. Så klart er det en pumpe for de kvalitetsbevisste, også for de som ønsker seg en pålitelig pumpe som ikke vil dø fra dem og ta med seg hele systemet.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...