dp Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Heisann Folkens. Jeg har et par Cerwin Vega Al 1000 (4 ohm) og en Nad 218. Har nå tenkt å kjøpe en nad 218 til, og brokoble dem på høytallerene... Når høytallerene er 4 ohm og man brokobler en forsterkere på de så "leser" forsterkeren høytallerene som 2 ohm. Her kommer mitt spørsmål: Kommer forsterkerene til å gå til dundass? Jeg har nemlig hørt at 2 ohm er litt risky.... Noen som vet???? Trenger Hjelp...! Ps! Alt står koblet til pcen.... [ Denne Melding var redigert av: the best one på 2002-09-20 21:00 ] Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Skulle vel gå helt fint å brokoble 218 på AL1000. Pass bare på at du ikke blåser høyttalerne til h***, brokoblet 218 er kraftige saker Lenke til kommentar
dp Skrevet 20. september 2002 Forfatter Del Skrevet 20. september 2002 Så forsterkerene tåler påkjenningen? Lenke til kommentar
staagri Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Heisan! Jeg hadde samme høytalere og forsterker for et par år siden, det funker ganske bra ja!! Men til det som du lurer på, forsterkeren tåler meget godt å bli brokoblet på AL1000, jeg prøvde for morro skyld å brokoble forsterkeren en gang og det funket fett, lydtrykket med en høytaler å brokoblet nad var nesten mere intenst enn med begge høytalerene.(bortsett fra mono-lyd da) Må bare legge til at jeg ble litt for ivrig den gangen, så spolen på bass elementet botnet i magneten, så den fikk en ulyd. men garanti er jo fint da:) Lykke til med anlegget.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå