Gå til innhold

hva mener dere er viktigst på en side?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe tror nok ikke den kommer til å bli så rotete som den siden der,

problemet mitt nå er bare å finne ut hva innholdet på siden skal være :ermm:

tenkte å lage en side med noen elektronikk prosjekter osv som jeg har drevet med, men fant ut at det ble litt for tynt

hvis noen har noe forslag så bare spytt ut :!:

Lenke til kommentar

det jeg synes er viktig:

1 innhold (hjelper lite om siden er stilig vis det ikke er noe og lese om)

eks Fakta om sau.

sau er dyr

ferdig

(ingen som leter etter noe om sau får noe særlig mere av det der.)

2 Design, ja det er viktig, men ikke det som kommer først (etter min mening) Vis du ikke har peiling på eller ikke er noe flink på design er det bedre og ha en hvit side me svart tekst enn hvit side med gul tekst osv.

3 Skriv om noe du liker og drive med osv (ingen vits i en side om ting du ikke har peiling på)

Det er det jeg synes er viktig. Det er sikkert mere også.

Lenke til kommentar

Innhold er en klar nummer 1.

Jeg ville lest en side som så ut som en meksikansk utedass som har gått tom for papir hvis innholdet er interessant.

Verdens 'lekreste nettside' er bare interessant en gang - for designens skyld. Hvis det ikke er noe innhold som fenger kommer jeg neppe tilbake uansett hvor lekker den ser ut.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar

Jeg kom på en ting til

Start med en enkel hvit side og få siden din til og fungere.

Når siden er ferdig og den virker kan du begynne og eksprimentere litt med utseendet på sida. (knapper, bannere osv...)

Det er det jeg gjør. For som sagt så er inholdet klart det første man skal tenke på så kommer det andre etter.

Alikevel. Mye mere intresant og lese en side med god design.

Jeg kommer nok tilbake med mere når jeg kommer på det.

Lenke til kommentar

ja, blir nok bare noe standard home.no design på siden min, mulig hvis jeg har tid at jeg lager noe fancy greier ;)

blir nok lite nå i nermeste fremtid uansett siden hovedkortet mitt gikk til hel**** :p

jeg har jo aleredet en side som jeg bare har laga til i full fart, bare noe simpelt greier som ble laga til i farten,

er denne siden jeg tenkte å oppgradere litt mer på å få den til å se finere ut osv

innholdet i den suger oxo btw :D

www.home.no/firesky666

Lenke til kommentar

Ikke bruk <h1> på underoverskrifter!

Prøc og centre underoverskriftene og bruk <h3> eller <h4>

Du kan også ha litt mere "luft" mellom linkene.

En beskrivelse av hva downloadsene gjør er heller ikke dumt. (det kan hende jeg trenger et av programmene, men at jeg ikke tar sjansen på og laste de ned fordi jeg ikke vet hva det er.)

Jeg likte IKKE banneren din heller. For mye kontrast til resten av siden.

Det er dette som du må jobbe mere med.

For og nevne det som jeg likte med sida var det oppsettet på prosjektene dine (selve prosjektet)

Lykke til videre med sida

Lenke til kommentar

Det går ikkje an å ha ein ting som er "viktigast" på ei side, du må ha samansetninga av dei vesentlege elementa for å få ei god side.

"Content is king" - ja, dersom det er mogleg å få med seg alt på ein grei måte. Dersom sida ser heilt forferdelig ut, er umuilg å navigere og har dårlig typografi hjelp det svært lite med bra innhald.

Hugs at "design" ikkje kun omfattar den grafiske utforminga på sida, men også struktur, typografi og organisernig av innhaldet. Om ei side er lett å navigere på, ting er logisk plassert, sida er grafisk fin å sjå på og teksten er godt skrive vil ein truleg få meir ut av ei side med mindre tekst om samme innhaldet, enn ei dårleg side med litt meir utfyllande innhald.

Lenke til kommentar
Jess, den går rett inn på forferdelige sider...

Hva skal du med brennende tekst og 3-4em store underoverskrifter?

5686900[/snapback]

jeg VET den er dårlig og at den suger!

dette var bare noe jeg laga i full fart, tror jeg brukte 10-15 minutter elns på den da jeg satte på et LAN å var tilnærma rusa av søvnmangel :)

men er derfor jeg spør her hva dere mener er viktigst, siden jeg hadde tenkt å lage en ny hjemmeside som skal erstatte den jeg har nå...

Lenke til kommentar

hva slags mods?

mhm...

en av downloadsene?

PS Jeg lånte en bok i går: Killer wev sites av david siegel

Av det jeg leste igår virker det som at man kan lære mye der. (ikke koder, men hvordan siden kan se bra ut.) Selve boka er noen år gammel, men den duger til mitt bruk.

En bra bok til de som skal designe sine egne sider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...