Gå til innhold

Anskaffelse av skjermkort på PCIe interface

Anbefalte innlegg

Jeg skal gå til anskaffelse av et greit skjermkort.

Tenker på 7800 GT pga pris/ytelse. Orker ikke legge så mye penger i et kort, for det kommer DirectX 10-kort snart. Bedre å spare noen kroner til neste skritt enn å "sløse" alt nå. Skal pare det med en Opteron 148.

Jeg ser de har et 7800 GT fra Gainward med økt GPUhastighet og minnemengde/minneklokke som ukens tilbud på Komplett. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317389&cks=WYO

Det er gode specs, men så spørs det om det er kompatibelt med NV5 Silencer Rev3, for det er et krav at det er mulig å bytte til den kjøleren.

7900 GT kommer vel og i salg litt ute i mars måned. Er det noen som vet hvordan prisnivået blir sånn om7rentlig? Det blir jo litt dumt å kjøpe 7800 GT nå om 7900 GT ikke blir priset så mye høyere, men det er vel vanskelig å forutse.

Er takknemmelig for tips.

Tanken er iallefall å montere nvsilencer på et 7800 GT og få en grei løsning for omtrent 3000 kr. Ønsker tips til hvilket kort man bør kjøpe av de mange 7800 GT som er ute på markedet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det kommer hele tiden noe nytt, så det å vente på noe som er "rett rundt hjørnet" er bare tull.. de kommer nok ikke til å være like billige som 7800gt er akkurat nå. vil vel tippe 3800+. du kan sikkert ta det gainwardkortet da det har litt bedre specs. Om du ikke allerede har den nv silencern så vil jeg anbefale å ta en titt på NorthQ 3850 Kobber Skjermkortkjøler, 60mm Vifte, 12-19dB, For ATi og nVidia, som de har hos komplett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...