Gå til innhold

Ei veninne vil henge seg, hva faen gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Sånn et lite ps, det skal som oftes mye til for at noen virkelig gjennomfører et selvmord.

5682002[/snapback]

Jepp, og ikkje vondt meint, men folk flest som dette har vanligvis ikkje planer om å drepe seg. Dei syt om det til heile verda, men når det kjem ned til kva dei egentlig vil er vanligvis svaret rett og slett støtte/hjelp/oppmerksomheit.

5683937[/snapback]

Skulle akkurat til og skrive noe lignende selv. Har vært borti før at en vennine skulle liksom henge seg. Men hva skjedde? nei faren hadde akkurat tatt tak i henne før hun hoppa fra balkongen.

Spesielt deprimert var hun heller ikke :roll:

Har ikke nevnt noe om det, noengang etter det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Si meg en kjerring som ikke har vært depressiv. Det kryr av deppa og selvmordsklagende jenter... De klager og syter, men alt de vil er oppmerksomhet.

Du får stikke innom hu en dag og "trøste" hun :D

5684794[/snapback]

Det at noen vil ha oppmerksomhet, at de klager, osv betyr ikke at de ikke er alvorlige.

Lenke til kommentar
Si meg en kjerring som ikke har vært depressiv. Det kryr av deppa og selvmordsklagende jenter... De klager og syter, men alt de vil er oppmerksomhet.

5684794[/snapback]

Det at noen vil ha oppmerksomhet, at de klager, osv betyr ikke at de ikke er alvorlige.

5684892[/snapback]

sant, og det er best å være føre var, men det er sant som flere sier her, det er alltfor mange ''fjortisser'' som truer med selvmord for å få oppmerksomhet

Lenke til kommentar

5684794[/snapback]

For en gangs skyld må jeg si meg enig med deg...det forekommer ofte blant jenter i 13-18års aldern...kanskje det er hormoner ellerno.

Lenke til kommentar

5684794[/snapback]

5684892[/snapback]

sant, og det er best å være føre var, men det er sant som flere sier her, det er alltfor mange ''fjortisser'' som truer med selvmord for å få oppmerksomhet

5684965[/snapback]

De mener kanskje ikke å drepe seg, men de kan lett skade seg seriøst i mislykkede forsøk... (i.e. kutter over pulsåra rett etter at foreldrene kommer hjem, slik at de er sikre på å finne personen o.l...) er ikke bra det heller.

Lenke til kommentar
Sånn et lite ps, det skal som oftes mye til for at noen virkelig gjennomfører et selvmord.

5682002[/snapback]

Jepp, og ikkje vondt meint, men folk flest som dette har vanligvis ikkje planer om å drepe seg. Dei syt om det til heile verda, men når det kjem ned til kva dei egentlig vil er vanligvis svaret rett og slett støtte/hjelp/oppmerksomheit.

5683937[/snapback]

Spesielt deprimert var hun heller ikke :roll:

5684014[/snapback]

Hvordan kan du vite dette? Hvordan de har det på innsiden gjenspeiles ikke alltid på utsiden.

Selvmordstrusler er alvorlig og må tas alvorlig. Uansett om de virkelig mener det eller ikke, så trenger de hjelp. Det skal ikke mye til før en tenåring blir deprimert.

Lenke til kommentar
Enig med Stakan. Jeg blir kvalm av å se hvor lite respekt noen har for menneskesinnet.

5688321[/snapback]

Vel, tingen er, som eg sa, at dei som virkelig er i stand til å gjere noko sånt forteller det vanligvis ikkje til omverda. Spør einkvar psykiater.

Lenke til kommentar

Synd at du blir kvalm. Men det er som sagt ikke uvanlig at slike ting som dette blir gjort for å få oppmerksomhet. Sier ikke at det er slik i dette tilfellet, men det kan jo ikke utelukkes basert på hva som tidligere har blitt sagt i denne tråden.

Er også enig med Lied om at de som begår selvmord, som regel ikke snakker så mye om det på forhånd.

Lenke til kommentar

Er jo klart at det ofte blir gjort for å få oppmerksomhet, men som oftest oppmerksomhet på alvorlige lidelser personen går igjennom.

Om du er deprimert så hjelper det ofte å snakke med noen om det.

Noen lar det gå så langt at de legger ut om hvor mye de hater seg selv der å da og hvor mye de ønsker å ta livet av seg, forsvinne helt vekk osv.

Om det ikke blir tatt alvorlig så kan situasjonen fort forverres og det er jo mindre bra.

Er enig i det at de fleste som legger ut om at de vil ta livet av seg ikke mener det helt 100%, men det føles ganske rett akkuratt der og da.

De fleste som tar livet av seg gjør det som oftest helt uten forvarsel, men det har seg sånn at mange snakker om det først.

Hadde en kompis som faktisk skjøt seg selv for noen år siden.

Han var deprimert og hadde det lite bra på slutten. Han snakket med en person han var god venn med og hadde følelser for. Hun avviste han og med andre ord gjorde ting dobbelt så gale som de egentlig var.

2 dager etterpå så var han ikke lenger tilstede.

Så slike ting skal taes seriøst uansett faen.

Slike ting skjer når du minst venter det. Har personen sagt at han/hun er lei av livet så for all del ikke fin på noe dumt. Er faktisk ganske stor sjanse for at personen faktisk har problemer.

Lenke til kommentar

Er enig i det mange her over sier, noen sier de vil ta selvmord for å få oppmerksomhet, men det er fordi de trenger nettopp oppmerksomhet. De har det kanskje ikke så godt, og det å snakke med noen og vite at noen bryr seg kan utgjøre en STOR forskjell. Skremmende mange her som tar lett på dette, håper ikke dere har noen venner som ber om hjelp fra dere.

Lenke til kommentar

De som gjør det utelukkende for å få oppmerksomhet og ikke har noen intensjoner om å gå videre med "trusselen" lyver for seg selv. Syns du det er greit at noen bruker slike virkemidler?

De som har problemer og de som virkelig har tenkt å gjennomføre selvmordet, lyver selvfølgelig ikke. Som sagt tidligere så er jeg av den oppfatning, av at de som tar selvmord sjelden snakker om det på forhånd. De som har andre problemer (som ikke er relaterte til selvmord) og bruker det kun som et rop om hjelp, syns jeg bør vurdere andre måter å få frem sitt budskap på.

Om personen mener alvor der og da, blir selvfølgelig vanskelig å vurdere. Dette vil jeg tro vil komme frem i ettertid. Derfor som sagt tidligere, skal man selvfølgelig ta slike ytringer alvorlig.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Dei som faktisk tar sjølvmord er dei som held det for seg sjølv. Dette er vel kanskje ein av grunnane til at dei gjer det? Dei får ikkje delt problema sine med nokon, og det kan gjere einkvar person passe deprimert.

Ein kompis av meg skaut seg sjølv for nokre år sidan. Eg har aldri møtt på ein meir utadvendt, glad og godt likt person. Kanskje han begikk sjølvmord fordi han var redd for å vise korleis han faktisk hadde det, sidan alle "visste" at han var ein gladgutt?

Eg klarer ikkje å forestille meg korleis sinnet til ein som er psykisk sjuk (alle som har suicidale tendenser er sjuk, etter mi meining) fungerer. Kva som går føre seg. Dei veit det sikkert ikkje sjølv. Derfor prater majoriteten av dei ikkje så mykje om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...