HPS Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) vurderer å skifte fra bluecom til noen andre pga at eg no må betale 399 kr mnd for 2200/xxx linjen, mens nye kunder får 3500/xxx linjen til samme pris... ringte support for et par mnd siden og spurte om oppgradering.. det kunne eg få, men då ville det bli 12 mnd ekstra binding... MEN korfor står det då dette på hjemmesiden til bluecom? Hastighetsendring Hvor mye koster det? Skal du oppgradere hastigheten din, er dette gratis! Skal du derimot nedgradere hastigheten din, koster dette NOK 500,- Hva med bindingstiden? Dette vil ikke påvirke din eksisterende bindingstid. virker litt merkelig dette.. synd eg har bindingstid på ip telefoni (7-8 mnd igjen..) og 3 mnd oppsigelsestid på bredbånd.. Endret 1. mars 2006 av HPS Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Det var akkurat dette som var dråpen som fikk meg til å si opp Bluecom også. De skriver en ting og sier noe annet. Svaret de gav i desember var at det kun var kampanjepriser og at disse ikke gjaldt for eksisterende kunder... Bytter til NGT og får 5 ganger så stor hastighet til samme pris som jeg betaler pr dato til Bluecom. Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Det er jo bare forskjellige markedsstrategier. Jeg kommer uansett ikke til å bytte fra Bluecom, rett og slett pga. løsningen de har valgt med ADSL over ethernet istedenfor PPPoA/E. Konklusjon, det er mulig å benytte seg av flere ip'r, og jeg trenger ikke å tenke på å nat'e porter og svada for å få god funksjonalitet på tilkoblingen min. Lenke til kommentar
HPS Skrevet 1. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2006 har no fått svar fra bluecom.. får oppjustert linjen uten ekstra bindingstid Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Hvordan fikk du det HPS? Måtte binde meg for 12 mnd nå jeg. Kjip måte å gjøre ting på, men det er den eneste tingen jeg ikke liker med BC nå. Lenke til kommentar
HPS Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 sendte de en mail med klar beskjed om at enten fikk eg 3200 linjen for samme pris som nye kunder betaler uten ny binding eller så skifta eg leveradør Lenke til kommentar
HPS Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 ehhhh... sjekka netopp hotmailen min no og har fått denne! mailen fra bluecom: Hei! Jeg viser til en hyggelig samtale der vi snakket sammen om ønsket av oppgradering av hastigheten fra 2200/512kbps ( 349,- pr.mnd) til 3200/640kbps (399,-pr.mnd) Vi kan ikke oppdatere linjen deres med tanke på at dere har levert en oppsigelse på ADSL- abonnemnet deres. Med vennlig hilsen XXXXXXXXXXX Salgskonsulent ehhh???? eg har ikke levert noen oppsigelse.. for noen mnd så sa ag at eg ville si opp hvis ikke de rydda opp i noen problem med noen fakturaer... eg hadde betalt inn på feil og de var lite villig til å rydde opp... sendte mail der eg skreiv dette.. fikk svar fra en om at oppsigelse var registrert og svar fra en annen samme dag om at dette no var ordna opp i og at oppsigelse ikke var nødvendig (eller noe sånt..).. svarte til hun som hadde registrert oppsigelsen at eg ikke ville si opp.. Hmm.... dette er kanskje grunnen til at bluecom på siste bredbåndsregning kun har fakt. meg for 0.5 mnd.. pleier normalt å betale for 3 og 3 mnd.. jaja... Begynner å bli SINNSYKT lei bluecom... kanskje eg bare skal la "oppsigelsen" gå sin gang og bestille et annet sted.. No har jo eg bluephone med 6-7 mnd binding ennå.. lurer på ka som skjer med den.. koster jo 1000 kr å bryte bindingen.. men eg har jo ikke sagt opp... har riktignok sagt eg vurderer det men.. og avkrefta dette for hun som sendte meg mail.. *irritert* Lenke til kommentar
HPS Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 no har det ihvertfall ordna seg.. fikk si opp alt eg hadde uten noen ekstra kostnader... Flott gjort av bluecom. og no er adsl2+ bestilt fra ngt :-) Lenke til kommentar
HPS Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 jaja.. skulle ikke sagt det... no har de sendt meg en regning på 1600 kr. 990 i fastavgift ip telefoni og 600 adsl + 20 kr forbruk iptelefoni.. regner med de 990 er for brudd på oppsigelse, men det skal eg ikke betale etter avtale med kundebehandler hos BC.. de 600 vet eg ikke helt ka er.. vil tippe det kanskje er pga ikke returnert utstyr? isåfall så er det fordi eg ikke har fått returlapper som de lova å sende.. sitter med flere mail som dokumenterer at eg ikke skal betale en krone mer til bluecom. etter den siste fakturaen fikk eg tilogmed 600 kroner tilbake fordi eg hadde betalt for mye.. Så de kan bare prøve seg å sende dette til inkasso.. glad eg jobber med inkasso så eg vet kordan dette fungerer har sendt mail til bluecom så blir spennende å se ka som skjer Lenke til kommentar
V-by Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Hadde hatt NGT her å, men siden BlueCom var de eneste som ville levere ADSL til oss, så ble vi sittendes med de... Dessuten sitter vi med halvparten av linja vi betaler for.. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Jeg fikk hastighetsendring fra 4 mbit til 6 mbit, og har betalt det samme hele tiden, 499,- pr. mnd. Bindingstida ble ikke påvirka Nå har jeg ikke noe nett, pga. jeg skifta fra fast IP (statisk IP) til dynamisk IP. Nå har de vært å gjort noe feil (ifølge de selv), og det blir ikke retta før over helga! Jaja.. Lenke til kommentar
HPS Skrevet 17. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2006 fant ut ka de har sendt regning på... iptelefoni avgift fra 01.11.05-31.08.06.. No har jo eg betalt fra 01.11.05-31.03.06 på andre fakturaer. (de har til og med fakturert litt av august, litt av februar, hele januar og hele september 2! ganger.. men fikk tilbakebetalt 580 ca og regner med at det var pga dobbelfakturering.. og i mars sa eg opp og skulle ikke betale noe mer enn siste faktura.. så her roter de J*****G... har sendt de 2 mail om dette, men ikke fått svar så får vel ringe de i morra.. Uansett mitt tips er at man går igjennom de siste fakturaene man har betalt og sjekker om det er flere som er dobbelfakturert.. Lenke til kommentar
HPS Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2006 jaja... nr 36 i køen på support................ og eg skalsnakke med faktura... tror eg prøver salg.. går vel på 2 sekund der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå