KjellWO Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Hei igjen Camilla. Har droppet både 7900 og P2 Etter et tips bestilte jeg dette kameraet fra MPX (kr. 2672,-) http://www.dpreview.com/reviews/canona620/ Er litt større og tyngre enn 7900, men for mine store hender er dette bare en fordel med tanke på utendørsbilder om vinteren. Skal gi utrolig gode bilder og mange muligheter for pengene, samt uslåelig batterikapasitet. Fallt også for den vridbare skjermen som blir suveren til å fotografere lave ting uten å legge seg ned i søla (eller til å fotografere 17. mai-tog over folkemengden...). Tror dette kan være et godt alternativ for deg også, dersom du ikke krever et kamera som går ned i lomma på trange jeans :-) Kjell Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ssCtuqFq Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 På Komplett og MPX sine sider vil du se lagerstatus. Om de er utsolgt vil du finne enten bekreftet dato eller ubekreftet dato. Ubekreftet dato er det bare å glemme, da det kan bety alt fra en dag til... tja... aldri. Leveringstid på lagervarer er stort sett noen få dager. Jeg kan bestille fra Komplett en mandag og ha alt på onsdag... men så bor jeg i Oslo som ikke er så langt fra Komplett. Bor du et stykke lenger unna, kan det ta en dag eller to ekstra. Så vidt jeg vet er det ikke leveringsproblemer på P2 for tiden, så det forundrer meg om det ikke er på lager. 7900 bør vel de fleste butikker være utsolgt for nå, men det kan jo være at du er heldig. 5722831[/snapback] Hei igjen! Du kan ikke anbefale et bra minnekort til p2 og 7900 også vel? mvh Masakråka Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Heisann Sandisk og Lexar er kjent som de mest stabile minnekortene. De koster litt mer, men da er sjansen for kortkrasj (og alle bilder slettet) minimert. En billig forsikring. Hvor stort kort du trenger, kommer an på hvor mange bilder du vil ta før du har mulighet til å laste over på datamaskin. Husk at man tar mye mer bilder med digitalkamera enn vanlig kamera, men man kan også slette de dårlige underveis. P2 tar bilder på maks 2,5 megabyte i beste kvalitet og beste oppløsning, mens 7900 tar bilder i maks 3,5 megabyte. De vanligst solgte kortene er på 512MB og 1GB. Du har høyst sannsynlig ingen bruk for høyhastighetskort. Standard hastighet er bra nok for disse kamera. Kortstandarden de bruker er SD (Secure Digital). Endret 10. mars 2006 av Afseth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå