Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"kræsje" nettverket pga lasting :P hehe

Anbefalte innlegg

Hei.

Pcenene våre står i nettverk, men det som er problemet er at alltid laster de nede.

og de vil ikke slå det av, og eg gidder ikke å sloss for å få det av, det blir nesten for dumt.

Men derfor lurer eg på om det går ann å "kræsje" ett nettverk for en liten stund?

og så sette det opp igjen, noen her som vet hvordan det gjøres?

Mvh RobbO

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er riktignok ikke windows helt optimalt for dette men du kan prøve å gå i komando linjen å skrive ping -t -l 18000 10.x.x.x

hvor det som er etter L er størrelsen i antall bytes, her kan du gjerne prøve deg frem, og 10.x.x.x er ip'en til den du skal ping floode.

Lenke til kommentar

Mulig routeren/GW'en din har en funksjon for å sperre IP/MAC-adresser fra å aksessere nett. Kan jo prøve det. Personlig har jeg en FC4-GW med iptables, med iptables kan jeg bestemme tilnærmet alt mellom himmel og jord av hva PC'er kan og ikke kan gjøre mot nett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Hvis du har mac eller andre unix/linux systemer, så kan du skrive:

ping -s 8300 -f mål.

Har de trådløst (11mbps), så går hele dritten rett ned. Ellers går det ihvertfall tregt.

Lenke til kommentar

har bare mongo xp.

men hadde ikke gjort noe med en liten forklaring på kordan du kan gjøre de tingene som evt. skulle gå!

edit: funker ikke å pinge.. kommer bare opp "forespørsel avbrutt"

Endret av RobbO804
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
har bare mongo xp.

men hadde ikke gjort noe med en liten forklaring på kordan du kan gjøre de tingene som evt. skulle gå!

edit: funker ikke å pinge.. kommer bare opp "forespørsel avbrutt"

5685799[/snapback]

XP har ikke støtte for så store pakker, heller ikke for de bryterne på ping kommandoen. Boot opp en linux live-cd (f. eks. knoppix) og kjør kommandoene i terminal :)

Lenke til kommentar

en i jeg kjenner var litt dum og kobla en tp i en 8ports switch (altså først fra ett hull i switch'n og deretter inni ett annet "hull" i samme switch'n)

også var det tilfeldigvis på skolen vår....

så ødela han oppsette til Kommune-nettverket....

10 000 kroner kostet det å få reparert det....

Lenke til kommentar
en i jeg kjenner var litt dum og kobla en tp i en 8ports switch (altså først fra ett hull i switch'n og deretter inni ett annet "hull" i samme switch'n)

5695685[/snapback]

Det der kan du gjøre på hvilket som helst nettverk uten at det ødelegger så mye. Riktignok kan du få en såkalt loop som gjør at det blir generert masse trafikk slik at nettverket ikke fungerer. Men det er bare å nappe ut ledningen så fungerer alt som før. Hvis det har kostet 10 000,- så må det i så fall være i konsulent utgifter for å finne feilen.

Lenke til kommentar

5695685[/snapback]

Jeg tviler på det sterkeste at det er mulig å skade nettverksutstyr på noen måter ved å bare generere masse trafikk. Det værste som kan skje er at utstyrer 'kræsjer' og trenger seg en reset/reboot.

Slik som han over meg her sier, så må de 10 000 kronene ha gått til konsulentvirksomhet i finne og løse problemet.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
åjoda.. det skal man klare, bare å ping floode fra linux det, har selv klart å kræsje en switch med bare å pinge. Så det er mulig

En _switch_ kræsja av en pingflood? Hva slags søppelboks var det da?

5701592[/snapback]

Det er da vel ikke alle som har 100 mbps selv om de fleste har det. Er ikke lenge siden jeg byttet ut 10mbps huben hjemme. Ping flood med størst mulige pakker og den var nede. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...