Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Billion Bipac 7202G

Anbefalte innlegg

Hei. Noen her som har grei på adsl oppsettet oppimot bluecom med denne: Billion Bipac 7202G. Med bluecom så slipper man og fylle inn brukernavn og passord via ppoe protocol i ruteroppsettet. Men dette adsl modemet har 3 forskjellige "bridge" moduser.

hva med VPIog VCI?

Noen som har noen erfaringer med dette. Har klart å få wan ipadresse. men går sinnsykt treigt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg har samme modem og samme ISP.

Du skal sette det opp slik:

Bridge mode og VPI/VCI skal stå til 8/35

Fungerer bra her.

Modemet har også en funksjon som søker etter rett innstilling på egenhånd. Se i bruksanvisningen.

Endret av Pec
Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Jeg har også 7202g og Bluecom.

For problem med treghet, sjekk status og se hva den har synkronisert linja di til.

Mulig det kun gjelder min firmware, men den var litt vanskelig å få konfigurert opp i native bridge modus. Etter hva jeg husker uten å sjekke det opp igjen så ble det automatisk satt routed llc hvis jeg valgte bridge llc i den "guiden" Hvis jeg så i etterkant gikk inn og endret dette under innstillingene til bridge llc, så fikk jeg den opp som native bridge:)

Dette her er forresten en god guide for ADSL oppsett mot norske ISP'r.

Merk bare at det er eksemplifisert med en Draytek vigor 2600ge

http://www.draytek.no/ruteroppsett/vigor2600ge_internet.htm

Endret av Zerge
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...