WebKnight Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Merket for noen dager siden en svak dunkelyd fra tanken på reseratoren min og tenkte at jaja, må vel stramme noen skruer.. Så i dag åpnet jeg tanken, men det jeg fant syntes jeg var veldig snodig. Pumpa er festet ved at en liten plate ligger over pumpa og denne har skruer ytterst slik at man presser pumpa ned mot bunnen av tanken. Denne lille plata er smuldret helt opp og det var derfor pumpa var løs Vet ikke hvilket materiale denne plata er laget av. Skruene virket også som hadde fått kjørt seg litt og det virket som om gjengene var filt bort, men om det skyldes vannet eller om det er grunnet partikler fra denne platen som har slipt dem vet jeg ikke. Noen som har noen formening om hva dette kan være?? Har kun brukt rent springvann i den tro at det ikke skulle være fare for annet enn kanskje litt alger på sikt, men dette hadde jeg ikke ventet. Hva skal jeg bruke for nå å rense systemet og i ettertid for at ikke resten av pumpa skal etse bort.. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Pumpen er av plast så det er ikke noe problem. Men ja, det virker som en billig metall-bit som er skrudd fast der. Selv om jeg bruker et anti-korrosjons middel ser jeg at det likevel blir korrosjon på den. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Har du noen bilder? Ble litt nyskjerrig nå. Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Tok noen bilder ja, kan poste de når jeg kommer hjem fra jobben. Er det noen som har forslag til middel for først å rense systemet, og deretter hva jeg kan bruke i vannet slik at dette ikke skjer igjen. Bør man bytte vann uansett innefor en viss tidsramme, f.eks hver 6. måned? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Tok noen bilder ja, kan poste de når jeg kommer hjem fra jobben. Er det noen som har forslag til middel for først å rense systemet, og deretter hva jeg kan bruke i vannet slik at dette ikke skjer igjen. Bør man bytte vann uansett innefor en viss tidsramme, f.eks hver 6. måned? 5687211[/snapback] Har du kun hatt rent springvann oppi?? Du er nødt til å ha frostveske, eller en annen form for korrosjonshemmende middel oppi. Hvis ikke vil ting begynne å korrodere etter hvert, er sikkert det som har skjedd med pumpefestet ditt. Men du burde bruke destillert vann istedenfor springvann, så ungår du ivertfall alger. Lenke til kommentar
haakie Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Tok noen bilder ja, kan poste de når jeg kommer hjem fra jobben. Er det noen som har forslag til middel for først å rense systemet, og deretter hva jeg kan bruke i vannet slik at dette ikke skjer igjen. Bør man bytte vann uansett innefor en viss tidsramme, f.eks hver 6. måned? 5687211[/snapback] Har du kun hatt rent springvann oppi?? Du er nødt til å ha frostveske, eller en annen form for korrosjonshemmende middel oppi. Hvis ikke vil ting begynne å korrodere etter hvert, er sikkert det som har skjedd med pumpefestet ditt. Men du burde bruke destillert vann istedenfor springvann, så ungår du ivertfall alger. 5687292[/snapback] Tror ikke det, han har nok det vannet som følger med settet. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Har kun brukt rent springvann i den tro at det ikke skulle være fare for annet enn kanskje litt alger på sikt, men dette hadde jeg ikke ventet. 5681201[/snapback] Tror ikke det, han har nok det vannet som følger med settet. 5687635[/snapback] Han har ivertfall skrevet at han har hatt springvann oppi. Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Kun vann fra springen ja, følger ikke med noe eget på reseratoren Så frostveske holder for å hindre dette? Bør jeg bruke destillert vann i tillegg eller er springvann greit hvis man benytter frostveske? Hva så med rensing før det, er kaffetrakterrens en mulighet, noen erfaringer?? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Kun vann fra springen ja, følger ikke med noe eget på reseratoren Så frostveske holder for å hindre dette? Bør jeg bruke destillert vann i tillegg eller er springvann greit hvis man benytter frostveske? Hva så med rensing før det, er kaffetrakterrens en mulighet, noen erfaringer?? 5687735[/snapback] Springvann er ikke så bra, da får du lett alger, og hvis du ikke har hatt noen tilsettning oppi så kommer det til å korrodere også Men bruk destillert vann, får du kjøpt på de fleste bensinstasjoner og frostveske ca 15-20% Du kan rense alt med eddik, det er vel det beste mot alger og slikt drit. Det som har begynt å korrodere slutter forhåpentligvis med det når du får oppi endel frostveske Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå