Gå til innhold

HDMI eller Scart?

Anbefalte innlegg

`Heisan jeg har akkuratt fått meg nytt HDTV (AMOI LC32AF1E )

Men har bare en gammel combinert Video/DVD avspiller som ikke gir så godt bilde..

Så jeg lurer på hva jeg burde gjøre for å få mest mulig ut av TVen

alternativer:

1. Kjøpe meg en dyr scart-kabel å bruke på den gammle DVD-spilleren

2. Kjøpe meg ny DVDspiller (hvis ja) skal jeg kjøpe DVD spiller med HDMI eller Scart? hva er best?

tillegsspørsmål: (bare hvis du gidder)

jeg har en xbox360 som er koblet med medfulkte HD kabel.. men jeg måtte sette den i en innngang på TVen som heter komponentinngangen. er det HD greier det også? eller skal jeg koble xbox med scart i stede? hva er best

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å få bedre bilde ville det nok bli bedre å kjøpe en ny dvd-spiller enn den gamle combin, uten at jeg vet hvilken kvalitet den er av. Kan være en del å hente der når det gjelder kvalitet hvis combin er dårlig i forhold til tv'en. Det er ikke sikkert det er så mye å hente på å kjøpe en bedre scart-kabel hvis dvd-spilleren likevel er dårlig..

Når det gjelder kablene er både HDMI og Component noen par hakk bedre enn scart-variantene, så der kan du også forbedre kvaliteten din litt. Både HDMI og komp skal vel kunne takle HD,men jeg litt tvilsom til om komponent takler mer enn kompatibel, og ikke klar... :hmm: sikkert noen andre som kan mer! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...