Mala Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 (endret) Heisann! Eg kjøpte meg en MS Advanced SCART kabel til min 360,men denne har bare en digital ut for lyd.Eg vil virkelig ikkje spille med den sugne mono-lyden fra TV`en,så eg vil gjerne få koblet til høgtalerene mine via lyd-kablene til "annlegget" mit for bedre lyd,slik som med den gamle kabelen. Beklager den dårlige emnetittelen. Så eg lurer på om det finnes en form for overgang? Endret 28. februar 2006 av Mala Lenke til kommentar
headgeek Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) Dette er ikke en SCART-plugg, men noe helt annet! Og dersom du kun har digital lyd ut, trenger du en dekoder, en DAC, til å dekode digitale signaler over til analoge signaler. Så du bør lese bruksanvisningen først! Endret 3. mars 2006 av headgeek Lenke til kommentar
Mala Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 Dette er ikke en SCART-plugg, men noe helt annet!Og dersom du kun har digital lyd ut, trenger du en dekoder, en DAC, til å dekode digitale signaler over til analoge signaler. Så du bør lese bruksanvisningen først! 5694671[/snapback] Nei altså, det er den delen du plugger i xboxen,men altså det er en SCART-kabel! Eg glemte å nevne dette over Lenke til kommentar
headgeek Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 OK, det du mener er at dette er den enden som går inn i X-boxen, mens den andre enden/pluggen, er en SCART-plugg? Som passer inn i SCART-kontakten på TV'en? Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Kanskje du kan bruke noe sånt? (Øverst, 38-1311) Lenke til kommentar
Mala Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 OK, det du mener er at dette er den enden som går inn i X-boxen, mens den andre enden/pluggen, er en SCART-plugg? Som passer inn i SCART-kontakten på TV'en? 5720453[/snapback] Ja det stemmer det der Lenke til kommentar
Mato Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 du må en en enhet som ned koder di digetale signalene til analge for og gjøre dette , en dac er vel en mulighet , men di koster flesk Lenke til kommentar
headgeek Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 OK, men da har du ikke digitale signaler ut, kun vanlige analoge signaler. SCART har ingen pinner som er definert til digital overføring. Gi meg tid, så skal jeg finne min gamle brukermanual med SCART-defineringene, så skal du få pinnene som brukes. Men er redd du må lage en slik overgang selv, med female-SCART til RCA-kontakter. Kan du lodde selv, er dette en enkel jobb, kun fire ledere som må loddes. Skal se hvor du kan få tak i kontaktene, ELFA eller Clas Ohlson er de mest nærliggende alternativene. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 men det er en optisk ut på pluggen som går inn i xboxen , ergo letter og hente lyden der , dog da digetal hvorfår køpte du ikke en kabel med analog ut ? Lenke til kommentar
headgeek Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Kanskje du kan bruke noe sånt? (Øverst, 38-1311) 5720498[/snapback] Du kan faktisk bruke denne, ved å sette SCART-kontakten i en av inngangene, og ta stereokanalene ut fra de to RCA-kontaktene på boksen. Det finnes kanskje også rimeligere bokser enn dette, men dette er iallefall prinsippielt hva du trenger. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 Kanskje du kan bruke noe sånt? (Øverst, 38-1311) 5720498[/snapback] Du kan faktisk bruke denne, ved å sette SCART-kontakten i en av inngangene, og ta stereokanalene ut fra de to RCA-kontaktene på boksen. Det finnes kanskje også rimeligere bokser enn dette, men dette er iallefall prinsippielt hva du trenger. 5734100[/snapback] Ja den boksen såg slettes ikkje dum ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå