Gå til innhold

Mafia, krever sykt mye?


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-09-21 15:38, skrev Lufen:

har kjøpt mafia også og jeg vet hva som er problemet på min pc

det begynner å hakke når jeg skrur på

"software mixing only"

prøv å slå av denne og prøv


 

Hei!

 

Dette har alltid stått av. Prøvde spillet hos en kammerat av meg nettop, det samme skjedde der. Han har ASUS A7V-333, 256DDR, GF4Ti4400, AMD XP1900+..

 

Finnes det noen slags patch for problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slenger meg på listen over de med problemer,,

 

spillet funker greit nok det og er spillbart, men det er litt vel plagsomt at det skal småhakke sånn av og til, altså litt for ofte.

 

har lurt på om det er fordi eg må kjøre "virtual memory",, og det derfor blir lagg grunnet at spillet må lese fra hd ? (har prøvd å skrudd det av ja, men da får eg ikke startet spillet en gang)

 

sys. spec.

Asus A7V333

256 DDR

Gainward ti4400

tb 1,4

Lenke til kommentar

Har en god del problemer med Mafia selv. Hakker en god del. Men så sitter jeg kun på en PII 800 MhZ. Savner min gamle 2 GhZ, men har snart min nye pc på plass så forhåpentligvis går det bedre :smile:

 

En som sier spillet går helt fint med TNT2 kort? Kanskje jeg skal ta bryet verdt med å bytte ut mitt G4 Ti4200 kort med et TNT2 Pro kort som jeg har liggende og se om det funker bedre :grin: ?

Lenke til kommentar

Hehe, tnt2 kortet i maskinen min er vel kanskje en bitte liten flaske hals da :razz:

 

Men, jeg får et Leadtek 4400 på mandag, så forhåpentligvis så vil det hjelpe litt :smile:

 

Spillet går flytende med 600xetellerannet, alt på minimum, går sikkert greit på 800x600 også, har ikke prøvd.

 

Jeg har også lest at Mafia er veldig cpu-krevende, fordi fysikken til bilene er så avansert, om det stemmer vet jeg ikke...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-22 14:22, skrev hasuwest:

Kan noen hjelpe meg med det? Ikke diskutere om det går eller ikke på maskinene deres?



 

Ok,, nå får eg det til å kjøre akseptabelt.. Skrudde ned draw distance bittelitt (ikke mye, men slik at viss du står på veien der med lucas bertone og ser utover sjøen,, så ser eg forsatt den andre siden).., alt annet av instillinger er på high.

 

mafia.jpg

 

ligger da på ca 22 fps i når eg kjører i byen. innendørs har eg ca 63 fps.

 

hakkingen er vertfall vekk.,, var nok fordi eg har for lite minne tipper eg.. Men, ble ferdig med storyen i dag, så nå får eg begynne på extreme ride :grin:

Lenke til kommentar

hmm har hørt mye bra om Mafia...men vet ikke om skjermkortet er up to date nokk for det. Tror resten av maskinen skal være så noelunde oppegående.. har i hverfall nokk ram.

kan jeg få noe særlig flyt i spillet???

 

a7v133 hovedkort

1024 MB SDram

amd xp188@1621Mhz

asus gf2GTS 220/383 driver 30.xx (xx=40 et eller annet)

win2k

Lenke til kommentar

Jeg gikk inn på taskmanageren i w2k og så på "peak" minnebruk etter å ha spillt mafia (ikke gjort noe som helst annet) og den var på 928 MB... kan i såfall forklare hvorfor spillet hakker for de med "bare" 512 mb minne eller mindre... Men i såfall helt sykt med slike krav til et spill....

 

Nå har jeg 1024 MB ddr-ram/1800+/GF4ti4600 skjermkort og har ikke målt noen fps, men føler det går mer enn glatt nok...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...