Gå til innhold

hvilket linux distro skal jeg prøve?

Anbefalte innlegg

jeg begynte å innstalere i går etter den hade lagd partisjoner og sånt og den skulle restarte kom bare finner ingen operativsystem.

det jeg gjorde var å koble fra alle utenom os disken startet opp med cdeen og skrev fixboot og fixmbr i reparasjondelen på plata.

men nå får jeg bare ntldr is missing vær gang jeg starter datan og må starte den med diskett vær gang

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøvde å innstalere ubuntu men når jeg skulle logge inn kom det bare en rar melding fram(husker ikke hva det sto) så måtte jeg trykke ja eller nei på et eller annet, så formaterte bare hele greia og lagg inn windows igjen

edit:noen som vet hva som kan være problemet?

er det noe problemer med ati skjermkort og ununtu eller?

laster bare ned en live cd av ubuntu fra her ftp://ftp.uninett.no/linux/ubuntu-iso/5.10/

bare får å se om det virker da

Endret av MAXILA
Lenke til kommentar
prøvde å innstalere ubuntu men når jeg skulle logge inn kom det bare en rar melding fram(husker ikke hva det sto) så måtte jeg trykke ja eller nei på et eller annet, så formaterte bare hele greia og lagg inn windows igjen

edit:noen som vet hva som kan være problemet?

er det noe problemer med ati skjermkort og ununtu eller?

laster bare ned en live cd av ubuntu fra her ftp://ftp.uninett.no/linux/ubuntu-iso/5.10/

bare får å se om det virker da

5695623[/snapback]

De er ikke like gode som nVidia sine, nå hadde jeg et veldig sært ATI kort, "et eller ennet" XXL som virket, men ingen 3D...

Det hadde hjulpet litt om du hadde prøvd å huske hva som stod i feilmeldingen.

Lenke til kommentar

hadde innstalert ubuntu og da startet det og jeg kom inn i en svart rute der det sto at jeg skulle logge inn jeg skrev brukernavn passord og så skjedde dette:

det kom i en firkantet rute opp på skjermen, og så var det fullt av

xer(eller noe rare tegn rundt) så sto det et eller annet som man skulle svare ja eller nei på lurer på om det sto om jeg skulle se kildekoden

(er veldig usikker)

kan være rotete og forstå hva jeg mener, for hadde en slags linking når jeg holdt på med det så husker ikke så mye, det som slår meg i hode var "x server", at det sto det inni ruten, men tror på en måte ikke det heller

håper noen fostår noe i det hele tatt av dette :p

Lenke til kommentar
hadde innstalert ubuntu og da startet det og jeg kom inn i en svart rute der det sto at jeg skulle logge inn jeg skrev brukernavn passord og så skjedde dette:

det kom i  en firkantet rute opp på skjermen, og så var det fullt av

xer(eller noe rare tegn rundt) så sto det et eller annet som man skulle svare ja eller nei på lurer på om det sto om jeg skulle se kildekoden

(er veldig usikker)

kan være rotete og forstå hva jeg mener, for hadde en slags linking når jeg holdt på med det så husker ikke så mye, det som slår meg i hode var "x server", at det sto det inni ruten, men tror på en måte ikke det heller

håper noen fostår noe i det hele tatt av dette :p

5695762[/snapback]

virker som om det er et eller annet problemer med hw'em din, det skal se slik ut:

http://opensourceversus.com/stories/screen...u_big/login.gif

min HW er relativ Linuxvennlig så jeg har ikke fått noen særlig problemer så jeg har egentlig ingen anelse på hva som kan være problemet desverre...

Lenke til kommentar

virka ikke den heller men kom samme melding her og det som sto var:

failed to start the x server(your graphical interface) it is likely that it is not set up correctly.

would you like to view the x server output to diagnose the problem?

yes no

det sto i en firkantet rute

Endret av MAXILA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...