Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Aldri brukt spiltter med NGT ADSL - Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Hei,

Først vil jeg bare understreke at dette ikke er en tråd som beskriver et problem, bare et spørsmål.

Jeg har hatt ADSL fra NextGenTel siden 2001, men jeg har aldri hatt noe splitter. Har ISDN fra før av, men ingenting blir brutt dersom det ringer eller noen snakker i telefon.

Hvordan har det seg at alle jeg har vært hos som had ADSL både med og uten ISDN, har splitter og ikke vi? :hmm:

Dette har jeg grublet lenge på, og lurer på om noen av dere vet det.

En annen ting er at jeg nå har bestilt en oppgradering til ADSL2+. Er det slik at jeg bare trenger å bytte modem og så skal det i prinsippet fungere?

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har NGT pleid å gjøre dette? Vet ikke om det er ADSL på ett trådpar og telefon på ett, men det er ganske mange ledninger som er i den telefonkabelen inn i huset..

5680701[/snapback]

Jeg fikk ngt adsl i ca januar 2001, og hadde heller ikke splitter. Jeg er 99.9% sikker på at adsl'en da gikk på eget trådpar, for jeg hang over skulderen på montøren og så han måtte skjøte og herje på det andre (tidligere ubrukte) trådparet :p

Tror det var slik med de fleste i begynnelsen, at de måtte bruke egne trådpar, og at det først etter en stund ble vanlig (envt. at de fikk lov) med splitter og såkalt "delt-access".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...