Gå til innhold

Bytte ut ipod proppene! Hva skal jeg kjøpe?(600kr)

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg fikk min nye Ipod video på søndagen som var, etter at min 4gen ipod tok kvelden med en bulk i hardisken på slutten av i fjor.

Men jeg har aldri fått tid til å kjøpe et ordentlig headset til hverdagsbruk, til ipod'en.

Så da er det på tide å kjøpe nå! endelig.

Er dessuten driit lei av ørepluggene som følger med, da ørene mine nekter å ha en 'plugg' i seg i mer enn 1 sekund. De bare glir rett ut, så innkjøp skal gjøres, som sagt.

Hva jeg er ute etter(krav osv):

-Max 600kr

-Skal være til ipod video

-Skal brukes antagligvis hver dag, når det er skoledager.

-Skal være god lyd. (Helst) Med god bass!!

-Ikke Koss PortaPro, er så mange som har den.

-Skal være rundt halsen(andre forslag kan også mottas)

-Skal være konfortabel.

-Helst noe litt diskre.

Hva vil da ditt forslag være?

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke ta en titt på AKG K81 DJ? Er vel akkurat én krone under budsjettet, såvidt jeg skjønner fra Produktguiden. :-)

Lånte den for noen dager siden, og den låt helt kurrant og er solid bygd. Klokkene er relativt små, men sølv-greiene gjør den kanskje litt iøynefallende.

Fin greie til bærbart bruk, mener jeg.

Bilder og masse info her:

http://www6.head-fi.org/forums/showthread.php?t=164698

Lenke til kommentar

Hm, beklager hvis jeg har vært litt utydelig,

Men jeg ønsker ikke noen svæære greier, heller noe på størrelse med..

Sennheiser PMX 100

Sennheiser PMX 200

Sennheiser PXC 150

osv

Skal være praktiske, og ikke skjule hele halsen ;)

spørsmål: Har sennheiser bra og dyp lyd i seg? Tenker da på PMX 200, 250

Edit: Tittet litt på AKG K 24 P, ville dette vært no?

Mvh Scotty

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar

Nå er ikke AKG K81 kjempesvære, de ser bare sånn ut på bilde, men de er absolutt større enn f.eks. Sennheiser PX100.

Trenger du å dempe støy utenfra, er Sennheiser PX200 og PMX200 helt kurrante valg.

AKG K24P skal være bra greier, men K26P er lukket og låter visst minst like bra. Har ikke hørt disse to selv, så jeg kan ikke uttale meg 100%.

Så det kommer litt an på behovet.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Shure sine e2c-propper sammen med iPoden. Det er nesten ikke mulig å høre noe annet enn musikken når man bruker de. Lyden er upåklagelig med tanke på størrelsen.

De ligger riktignok litt over den prisen du hadde sett deg ut, men kunne jo være et alternativ til hodetelefoner.

Lenke til kommentar
De ligger riktignok litt over den prisen du hadde sett deg ut, men kunne jo være et alternativ til hodetelefoner.

5683889[/snapback]

Skader ikke å skyte hull på budsjettet :) Kan nok gå noen hunre kr høyere, blir bare at jeg sparer litt til.

Men en ting som er ganske must er bass, og atter bass.

edit..

Tittet litt på de e2c proppene, LarsP. Jeg har jo ganske så umulige ører til propper, som sagt i første post. Er det en mulighet for at disse vil passe da?

JensL, for meg så virker K81 som en tynn bøyle med to litt store 'høytalere' på enden, kan godt være at de har ekstremt god lyd. Men bryr meg litt om designet også, og desverre så kan jeg egentlig si at jeg ikke likte de noe spesielt.

Har også sett innpå noen flere AKG hodeset, liker flere av dem. Men har ikke hørt om dem før nå, så hvordan er ryktet dems?(god lyd, kvalitet, osv)

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar

5683902[/snapback]

Da er kanskje ikke øreplugger noe for deg. Om du klarer å få tak i noen fra den gamle AH-serien til Denon så hadde det vært et meget godt kjøp.

Lenke til kommentar

5683902[/snapback]

Da er kanskje ikke øreplugger noe for deg. Om du klarer å få tak i noen fra den gamle AH-serien til Denon så hadde det vært et meget godt kjøp.

5683930[/snapback]

Vil de snike seg inn med resten av 'kravene' da?

Lenke til kommentar

AKG er et gammelt østerriksk firma, og har holdt på med bl.a. hodetelefoner og mikrofoner i over 60 år. De leverer massevis av utstyr til lydstudioer, radio og TV.

De er nok helt i toppen sammen med f.eks. Sennheiser og Beyerdynamic.

Design er selvfølgelig en smaksak, og det finnes nok mer elegante ting enn AKG K81 DJ.

Selv liker jeg godt utseendet på Sennheiser PX200 og PMX200.

AKG K27i er også ganske stilig, men koster muligens litt for mye. Det er bra med bass i den, ihvertfall.

Hva synes du forresten om Ultrasone iCans og HFI15G? Du finner dem i Prisguiden.

Lenke til kommentar

Ok, takk for svar :)

Tittet litt på de Ultrasone headsettene, desverre så kan jeg ikke si at de skiller seg så veldig ut.

Så litt på AKG 27i også, synes de virket greie. Litt klumpete 'klokker', men det får gå.

..Da bass er litt viktig.

Så også litt på Sennheiser PMX 200 og PMX 100 . Jeg må si at jeg er forelsket i designet på disse!

Men hvordan er lyden?

Lenke til kommentar

dette skrev jeg i en lignende tråd;

"jeg har hatt to utgaver av sennheiser px100 (nesten den samme som 200)....ledningene rundt 3,5''-pluggen tok kvelden etter 1-2 måneder på begge to. pluggene er konstruert veldig klønete...på de fleste headset er plasten bøyd i en diskret 90-graders vinkel med hard plast, mens px100 hadde denne i mykere plast, og den står i tillegg rett ut. naturlig nok ble den utsatt for masse bøying og press i løpet av dagen. men det kan jo hende du er mer forsiktig med headset enn meg."

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt åssen du har greid å ta knekken på ledningen ved 3,5 mm pluggen så fort. Jeg synes den virket minst like solid som de fleste andre hodetelefoner i den prisklassen.

Nuvel, er man litt ekstra uheldig, kan det vel skje.

Hvis man trenger å se gode bilder av diverse hodetelefoner, anbefaler jeg å ta en tur innom her:

http://www.headphone.com/products/headphones/all-headphones/

De har et bra utvalg, og legger ut egne bilder i ganske høy oppløsning.

Lenke til kommentar

Vel..

Jeg ser at du ikke vil ha Koss Porta Pro.. Jeg hadde gått for dem :) De har serriøst god lyd, veier ingenting og har livstidsgaranti.

Icemat Siberia har utrolig god lyd,sitter godt, man merker ikke at man har dem på hodet, men det gjør til gjengjeld andre :!:

Icemat Siberia

Disse her fra Sennheiser har også meget god lyd :)

Endret av gHETTo
Lenke til kommentar
jeg har kjøpt meg shure e2c, fikk dem for 350kr på ebay (nye) :D koster rundt 750kr i norge.  . tror de kan være noe for deg, de er in-ear så de vil nok ikke gli ut lett. alle som har dem på prisguiden er stortsett knallfornøyd.

5710519[/snapback]

Hm, er litt redd for at de ikke skal passe til ørene mine da.

Er andre som har skrevet dette i erfaringer

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det følger med 9 par plugger med forskjellig størrelse til e2c: 3 stk gummi, mykgummi og skumgummi.

Jeg blir bare mer og mer imponert over de søte små proppene. Lyden er helt upåklagelig! :)

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...