834HF42F242 Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 (endret) Den moderne popularitetsmusikken begynte for alvor å utvikle seg på 60-tallet til det vi kjenner den som i dag. Før den tid var musikkbildet preget av visesanger og røtter-rytmer samt klassiske komposisjoner. Moderne rock og pop har en historie på rundt 50 år, og det som skiller sangene fra hverandre er tekst, rytme og melodi samt instrumentbruk. Vil vi noen gang komme til det nivået at alle melodier er blitt laget, eller at alle kombinasjoner er oppbrukt slik at musikkutviklingen stagnerer, eller vil vi i fremtiden få musikksjangrer som er like annerledes fra det vi hører på i dag, i forhold til de folk hørte på på 50- og 60-tallet? Hva tror dere? Endret 28. februar 2006 av anth Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 I en musikkdokumentar en gang sa mannen fra Beach Boys eller Paul fra Beatles at alle melodier var oppbrukt. Det som antakelig kommer til å skje er at måten musikken blir framstilt på endres, samt hvordan sammensettingen kommer til å bli. Ulike produksjoner med ulik "sound" kan få det som opprinnelig var samme låt til å høres ut som to vidt forskjellige musikkstykker, så mulighetene er mange. Jeg håper også at det blir flere som gjør som Missy Elliott visstnok skulle ha gjort før hennes album der Get Ur Freak On er på: Hun nektet visst å lytte til andres verker mens hun lagde sitt album for å ikke bli påvirket. Vi vil få renessanser i ulike sjangre, med nye måter å konfrontere musikken på. Akkustiske instrumenter vil forbli like populære som elektriske og elektroniske. Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 (endret) ... Endret 12. januar 2011 av Token Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Blanding av musikksjangre = Som russerne borti Sibir sier det: De har verdens vakreste kvinner fordi det er så mye blanding av forskjellige folkeslag Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Hvorfor tror dere de pøser ut med RePlay serien, og hundrevis av cover-låter? Jo, folk begynner å gå tom for musikalsk kreativitet. Nei seriøst. Det blir nok musikk så lenge vi lever på jorda. Har jo tross alt hatt musikk i en del tusen år (grovt regnet) også så... Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Noen folk går tom for musikalsk kreativitet, andre gjør det ikke. Jeg anbefaler deg å høre på de andre. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Vil vi noen gang komme til det nivået at alle melodier er blitt laget, eller at alle kombinasjoner er oppbrukt slik at musikkutviklingen stagnerer(...) 5680085[/snapback] Vil vi nokon gong komme til det nivået at aller bøker har blitt skrevne? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Jeg tror det er flere valgmuligheter i to romaner på 500 sider hver enn to melodier på noen sekunder/minutter hver. Hvis du skjønner poenget. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Nahai. Ikkje om du shredder for full maskin. =D Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Alt kan jo være "musikk" om 200 år fra nå. Fulle folk som kaster seg inn i søplekasser kan jo være musikk for noen. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Sånn musikk kalles for Coil, krizkriz Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2006 Tar eksempelet med et enkelt piano-instrument med 13 tangenter, hvor lett er det å lage en unik melodi på det som ikke er allerede er skrevet. Selvsagt lar det seg gjøre, men jeg tror det blir verre og verre jo mer musikk som er gitt ut. Forresten skal den ikke bare være unik, men også låte bra. Lenke til kommentar
CSM Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Alt kan jo være "musikk" om 200 år fra nå. Fulle folk som kaster seg inn i søplekasser kan jo være musikk for noen. 5680952[/snapback] det er den typen musikk jeg opplever som "musikk" når jeg raver hjem fra byen. der spilles det ikke bra musikk Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Alt kan jo være "musikk" om 200 år fra nå. Fulle folk som kaster seg inn i søplekasser kan jo være musikk for noen. 5680952[/snapback] det er den typen musikk jeg opplever som "musikk" når jeg raver hjem fra byen. der spilles det ikke bra musikk 5681211[/snapback] Jeg selv synes alt klang i full tillstand er god musikk i mine øre. Merk: full! Hvis du ser bort ifra Dina, Fjortis Pop, Dænsbænd og Cøntrey Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Den moderne popularitetsmusikken begynte for alvor å utvikle seg på 60-tallet til det vi kjenner den som i dag. Før den tid var musikkbildet preget av visesanger og røtter-rytmer samt klassiske komposisjoner. Moderne rock og pop har en historie på rundt 50 år, og det som skiller sangene fra hverandre er tekst, rytme og melodi samt instrumentbruk. Vil vi noen gang komme til det nivået at alle melodier er blitt laget, eller at alle kombinasjoner er oppbrukt slik at musikkutviklingen stagnerer, eller vil vi i fremtiden få musikksjangrer som er like annerledes fra det vi hører på i dag, i forhold til de folk hørte på på 50- og 60-tallet?Hva tror dere? 5680085[/snapback] Har tenkt endel på det samme faktisk. Skremmende tanke, men jeg tror vi er heldige nok til å ikke oppleve den stunden da det er fysisk umulig å skape musikk som ikke er skapt før. Tror og håper det ligger ganske langt i fremtiden. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 (endret) Vi vil til enhver tid ha samtidsmusikk. Og takk for det. To ord - Maja Ratkje Endret 28. februar 2006 av Tumbleweed Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Mennesker er innovative. Musikken er det mediet mennesker slipper sine følelser og innovasjon fram mest. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Hip-Hop kommer bare til å bli større og større. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Nei! Jeg hadde håpa på at hip-hop liksom hadde nådd apexen sin nå. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 (endret) Det forandrer ikke det faktum at den menneskelige hørslene kun kan oppfatte et visst antall forskjellige toner. De kan arrangeres i veldig mange kombinasjoner, men ikke uendelig. Dermed er det gitt at vi etterhvert har laget alle mulige kombinasjoner. Det som er litt spennende er å se om vi greier å finne nye lyder/instrumenter å lage tonene med. I det lange løp er jo det vårt eneste håp. Edit: Endret 28. februar 2006 av H4ngm4N Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå