Gå til innhold

Overtrekking av VISA-kort i utlandet.

Wazu

Anbefalte innlegg

Halloen.

Skal på kompistur til england i morgen, Og ang det lurer jeg på temaet overtrekking av visakort. Ene kontoen min har jeg nemlig ikke allverdens penger på, og lurte litt på om jeg merker når det er tomt, eller om jeg kan fortsette å bruke det til jeg er i "dyp gjeld" omtrent. Og hvis jeg vil overtrekke det, er det noe spesielt jeg må gjøre, si det til betjening i butikken jeg handler hos, eller skjer det automatisk? Sjefen min sa det bare var å trekke kortet som normalt så ville jeg bli overtrukket om jeg ikke hadde nok penger på kontoen, men lurer liksom litt på om det stemmer. Litt lys på saken hadde vært supert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Setter du kontoen din i minus uten at du bruker kreditt-delen, så er det ikke en bra ting å gjøre. Banken holder øye med kontiene dine, og folk som "misligholder" kontiene sine kan få problemer senere med lån osv. Dette er selvfølgelig bare hvis det skjer ofte og overtrekket er stort, men hvis du sliter med å få kontoen din i pluss igjen i etterkant, så vil jeg fraråde deg å bruke kortet for mye.

Lenke til kommentar

Om kanskje noe svartmalt: darkenss speaks the truth. Du lurer på om du fortsatt kan bruke det til du er i "dyp gjeld", men ikke på om det er lurt å være i "dyp gjeld" ?

Poenget er at banken kan være tvilsom til ymse senere om de ser du er en kunde en ikke kan stole på.

Du må ikke gjøre noe "spesielt" for å overtrekke kontoen, annet enn å bruke penger du ikke har, men jeg vil ikke anbefale deg å betale hele turen slik. Siste barregning på noen hundrelapper, OK, men å leve på lånte penger du i utgangspunktet ikke skal ha er ikke noe stalltips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...