Gå til innhold

Bilder av dagens snøvær

Anbefalte innlegg

Jeg simpelten elsker snøkaos! :D  Jeg fatter selv ikke helt hva folk her nede klager over, det er jo kjempeflott, spør du meg. Man skal alltid se positivt på ting og ta det som det kommer, og det funker alldeles utmerket, selv har jeg planer om å komme meg i form med å løpe over jordet (MYYYE SNØØ!!)

5683699[/snapback]

Noe sier meg at du ikke er veldig avhengig av bil/kollektiv transport. Det er et sant helvete.

5684884[/snapback]

Eneste gode med snøen hittil var at jeg ikke kom meg på skolen. Likevel sto jeg ute i snøværet i nesten en time til sammen og venta på bussen... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
litt off topic, men forb**** urettferdig at dere søringer får all snøen jeg vil ha!

5680436[/snapback]

Er så sykt enig, argh.. Bor ti min fra skianlegg, men er jo bare is over heile forbanna fjellet, det eneste vi har er ekkel sol heile tia, har sikkert hatt sol i nesten to uker nå... :mad:

Noen som vil bytte?

Lenke til kommentar
Østlendinger er pinlger når det kommer til snø :p

Falt ganske mye snø her i bergen natt til mandag, uten at hele byen stanset opp for det.

5681981[/snapback]

Kan folk snart innse at Østlandet faktisk er litt større enn kun Oslo og omegn?

Her i Mjøsområdet byr ikke snøen på problemer; folk flest vet at det er noe som heter vinter.

Lenke til kommentar
Jeg simpelten elsker snøkaos! :D  Jeg fatter selv ikke helt hva folk her nede klager over, det er jo kjempeflott, spør du meg. Man skal alltid se positivt på ting og ta det som det kommer, og det funker alldeles utmerket, selv har jeg planer om å komme meg i form med å løpe over jordet (MYYYE SNØØ!!)

5683699[/snapback]

Noe sier meg at du ikke er veldig avhengig av bil/kollektiv transport. Det er et sant helvete.

5684884[/snapback]

Noe sier meg at du bor en plass der snøbrøyting ikke er en stor ting?

Kommer det snø her (1cm eller 1m), så er veiene like tomme for snø som om sommeren hele tiden.

Du kan se en traktor eller lastebil passere veiene med ei snømåke (eller salt og grus) hele tiden.

En ting er sikkert, snø stopper ikke trafikken her.

Eneste problemet er at vi ikke har hatt god snø på noen år.. :cry:

Lenke til kommentar
The Strategy-player: Du elsker snø, men du sitter inne og tar bilde av snøen som er ute? :p

Du skulle bare visst hvor jævlig der er i militæret, når vi må måke taket på hangarene :(

5684131[/snapback]

Visste noen ville nevne det :wee: Skal ta bilder ute i morra, satser på at snøen holder seg til da og at det ikke begynner å regne.

5683699[/snapback]

5684884[/snapback]

Jo, det er jeg. På mandag for eksempel (når det ironisk nok ikke var snø) kom ikke bussen, jeg sto og ventet i en time og et kvarter, langt mer enn en gjennomsnittlig skoleelev ville ventet tror jeg. Deretter gikk jeg hjem, vanligvis ville ikke mamma kunnet kjøre meg, men det kunne hun heldigvis den dagen. På Tirsdag måtte jeg ikke stå så veldig lenge å vente (et kvarter vil jeg tippe) men bussen møtte på noen problemer underveis. I dag, ba mamma meg være hjemme for å grave ut garasjen før hun skulle på jobb også skulle jeg sitte på til skolen, hvor jeg var fremme ved starten av 2. time. Jeg er også den som kan bi lettere irritert når jeg ikke kommer meg dit jeg skal, men det er ikke verdens undergang. Og jeg syns de andre i klassen klager unødvendig mye på bussene og snøforholdene, også gidder de ikke vente stort mer enn et kvarter og da slipper de skolen :roll: .

Eneste gode med snøen hittil var at jeg ikke kom meg på skolen. Likevel sto jeg ute i snøværet i nesten en time til sammen og venta på bussen... :thumbdown:

5684931[/snapback]

Fint! Er så mange i min klasse blant annet som ikke tåler å vente i mer enn 15 minutter, og da får de foreldrene til å synes synd på dem også slipper de skolen, er så innmari barnslig.

Lenke til kommentar

Som andre her synes jeg østlendinger er flinke til å klage når det kommer snø. Var helt ekstremt lange reportasjer i dag på tv om dette været i østlandsområdet. Her i Trøndelag må hus havne i elva før de nevner været i denne landsdelen på tv.

Vi er vant med røft vær, og trafikken flyter like fint selv om det snør masse og er sterk vind.

Lenke til kommentar

Toget mitt kom idag 90 minutter for seint, og midt under turen stoppet et godstog opp, samtidig som vi hadde et annet tog bak oss, så der ble vi stående en laaaaang stund, men jeg smiler og elsker snøen forde!

Har dessverre ikke fått tatt noen bilder ennå, men noen biler her kommer ikke opp på hovedveien engang :D

Lenke til kommentar

Brukte Corolla'n som snømåke i går.

Hit kom jeg, altså ikke helt opp i gården. Var noen snøskavler som stoppet farta og det faktum at toyotaen ikke er en traktor som stoppet meg. 1.5t måking....

Edit: På dette bildet var det ca. 16 timer siden jeg hade måkt. *lei av å flytte på snø*

post-27183-1141256695_thumb.jpg

Endret av morcan
Lenke til kommentar

Bor midt i værste "kaosområdet" men klager ikke...

Koser meg nå som det endelig har kommet litt snø til oss her nede..

Den veien der bilene snødde fast er 500 meter unna der jeg bor, og det tok meg to timer (!) å komme meg til butikken som ligger langs den veien og tilbake...

Da kunne jeg bare begynne å måke plass til bilen igjen, den var blåst igjen :hmm:

Vi snødde for øvrig fast i går ettermiddag (1-1,5 meter snø) på veiene rundt her og ingen brøytebil før klokka 9 i dag morges..

Så ut som de fleste kjørte at de kom til å blåse bakover hvert øyeblikk..

Skulle ikke tro folk hadde sett snø før jo.

Nå håper jeg bare snøen ligger lenge nok til at jeg får kjøpt meg vinterbil :D

Lenke til kommentar

OMG jeg er så lei av snø nå ^^

kaldt som f*** når man skal ut å ta en røyk

blir masse snø oppover skoene og beina når man skal labbe ut av hus

må drive å måke det vekk

osv osv sov

jeg savner sommeren jeg :)

sitte ved strandkanten med masse venner og grille og bade osv :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...