Gå til innhold

Er det noe feil på batteriet mitt? Canon NB-4L

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en Canon Ixus 55. Rett og slett av den grunn at jeg ville ha et kamera jeg kunne ha med meg absolutt overalt. Leste at kameraet ikke hadde verdens beste batterikapasitet men det som sitter i mitt kamera ersåpass dårlig at jeg begynner å lure på om noe er galt. Batteriet heter Canon NB-4L.

Tidligere reagerte jeg litt på at det ikke holdt en hel dag etter lading. Tenkte at siden det var 15 minusgrader ute å gjorde det sitt til å redusere batteritiden. Har derfor sørget for at batteriet lader seg helt ut hver gang før jeg lader det.

Sist gang jeg ladet batteriet var lørdag. Da var det HELT tomt. Siden dette har jeg skrudd på kamerat tatt 5 bilder og skrudd det av igjen. Når jeg skulle skru det på i dag stod det "Change The Battery Pack". Dette synes jeg er litt for ille. Det skal da holde lenger enn til 5 bilder med Blitz??!!

Hva skal jeg gjøre i forhold til dette? La firmaet jeg kjøpte det av få "prøve" det og se hvor ille det er ? Noe MÅ jo være galt. Takknemlig for innspill her.

EDIT:

På meg virker det som om følgende:

Lader jeg det samme dag som jeg skal bruke det holdre det til en del bilder.

Lader jeg det og lar batteriet stå en uke i kameraet, virker det som kameraet lader ut batteriet selv om kameraet ikke skrudd på. Noen som har være borte i slike problemstillinger tidligere?

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tidligere reagerte jeg litt på at det ikke holdt en hel dag etter lading. Tenkte at siden det var 15 minusgrader ute å gjorde det sitt til å redusere batteritiden. Har derfor sørget for at batteriet lader seg helt ut hver gang før jeg lader det.

5679541[/snapback]

Sikreste måte å ødelegge et Li-ion-batteri på er å la det lade seg helt ut. De har best av å ligge fulladet. Det var NiCd som skulel lades helt ut, men det er lenge siden det var i bruk i slike apparater.

Tror nok du må investere i nytt batteri, og passe på å lade det ofte..

Lenke til kommentar

5679541[/snapback]

Sikreste måte å ødelegge et Li-ion-batteri på er å la det lade seg helt ut. De har best av å ligge fulladet. Det var NiCd som skulel lades helt ut, men det er lenge siden det var i bruk i slike apparater.

Tror nok du må investere i nytt batteri, og passe på å lade det ofte..

5679717[/snapback]

Kamera er kjøpt for en måned siden og kun ladet 8-10 ganger. Du mener vel ikke at jeg kan ha ødelagt det allerde på denne måten? Det må da tåle mer?

Det jeg reagerte på ved de første gangene var at kamerat kun holdt til en 30 -40 bilder. Deretter var det fult. Siden det er såpss nytt bør jeg kanskje klage og be om å få et nytt?

Lenke til kommentar
Kamera er kjøpt for en måned siden og kun ladet 8-10 ganger. Du mener vel ikke at jeg kan ha ødelagt det allerde på denne måten? Det må da tåle mer?

Det jeg reagerte på ved de første gangene var at kamerat kun holdt til en 30 -40 bilder. Deretter var det fult. Siden det er såpss nytt bør jeg kanskje klage og be om å få et nytt?

5680212[/snapback]

Nei, hvis det er så nytt høres det ut som om det er noe galt, enten med batteriet eller kameraet. Har du prøvd å la batteriet ligge fulladet utenfor kameraet i noen dager, og så sette det inn og se om det fortsatt er fullt? Da vil du kunne få en pekepinn om det er kameraet eller batteriet som er dårlg, og kan være mer presis når du leverer det inn.

Lenke til kommentar

5680212[/snapback]

Nei, hvis det er så nytt høres det ut som om det er noe galt, enten med batteriet eller kameraet. Har du prøvd å la batteriet ligge fulladet utenfor kameraet i noen dager, og så sette det inn og se om det fortsatt er fullt? Da vil du kunne få en pekepinn om det er kameraet eller batteriet som er dårlg, og kan være mer presis når du leverer det inn.

5681086[/snapback]

Takk for tipset. Skal prøve dette. Kontakter også butikken i dag og hører hva de sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...