martin_meling Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Har en laptop der skjermen plutselig ble helt mørk. Klarer å skimte såvidt det som er på skjermen, er det skjermen/lyset som har takket for seg, eller kan det ligge i programvaren?? Evt går det an å få fikset lyset, /satt i ny pære? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Du kan starte med å oppgi hvilken maskin det er snakk om. Om du kan skimte bildet i bakgrunnen (win xp skrivebordet) så har du kanskje bare kommet i skade for å stille ned lysstyrken på skjermen. Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2006 er snakk om en Hp ze5244. Jeg klarer ikke regulere lysstyrken verken opp eller ned... Lenke til kommentar
Moonscape Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 har vært ute for dette selv. Ble sendt inn til sjekk, men fikk til svar at det ble dyrt å fikse .. anbefalte å kjøpe ny maskin... kjipt det der!! Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Hvis du så vidt kan skimte det som er på skjemen kan det være lysrørene i skjermen som er gående. Katoder av et slag tror jeg brukes der. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 (endret) har vært ute for dette selv. Ble sendt inn til sjekk, men fikk til svar at det ble dyrt å fikse .. anbefalte å kjøpe ny maskin... kjipt det der!! 5679694[/snapback] Det kan også være at de tar så altfor mye for å fikse det at det like greit å kjøpe ny maskin Så tror han bør undersøke hva det er, så muligens prøve selv. Skulle maskinen gå til helvete så må han jo ha ny uansett. Endret 28. februar 2006 av Drunken_Master Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2006 noen flere synspunkter?? er det noe håp?? Lenke til kommentar
Moonscape Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 (endret) har vært ute for dette selv. Ble sendt inn til sjekk, men fikk til svar at det ble dyrt å fikse .. anbefalte å kjøpe ny maskin... kjipt det der!! 5679694[/snapback] Det kan også være at de tar så altfor mye for å fikse det at det like greit å kjøpe ny maskin Så tror han bør undersøke hva det er, så muligens prøve selv. Skulle maskinen gå til helvete så må han jo ha ny uansett. 5679706[/snapback] Ja han bør så absolutt undersøke.. nå var det ikke min egen pc det der gjaldt.. var et søskenebarn av meg. men jeg så hvordan skjermen så ut, og kunne også der skimte desktopen osv. Men nå var det en ganske gammel maskin, så å reparere den ville ikke engang jeg anbefalt å gjøre. Men om det er snakk om en relativt grei pc, så for all del, prøv å få fiksa den! Er nok lysrør eller noe som er årsaken... Ville bare si at han/du ikke er alene har skjedd før. Så noen burde kunne kanskje klare å peile deg inn på hva du burde gjøre. Edit: når jeg tenker nærmere etter var det den nye pcn hennes det gjaldt :S... og den var faktisk mer enn ok! uffda... Det var ikke et forsøk på å være frekk ellerno, men kom bare på det nå. Kom på noen tusen hvis de ville ha den reparert. :S:S Endret 28. februar 2006 av Moonscape Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2006 Laptopen er et par år gammel (& forøvrig ikke min, håpet på å kunne fikse den for en kollega), tar kontakt med selger (telehuset) & krysser fingrene på at de godtar at jeg vil reklamere på skjermen! Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Hei,sikkert bare backlight-kretsen som er gåen. Denne koster kanskje et par hundrelapper..... Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Hei,sikkert bare backlight-kretsen som er gåen. Denne koster kanskje et par hundrelapper..... 5682156[/snapback] Er det fort gjort å finne ut av sånt hvis man har litt peil på elektronikk? Skrotet akkurat en 15" på jobben med samme symptomer som trådstarters. Den er gammel så den blir ikke reparert men hvis det er enkelt å få liv i den tar jeg den med meg hjem Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Til hjemmemekkerne: http://www.inventgeek.com/Projects/shorts/lcdfix.aspx Noe å bruke en kveld eller to på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå