siDDis Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Eg har ein int variabel som eg må konvertere til char for at den skal kunne vises på skjerm(bruker SDL). Finnes det noko som ligner på parseInt i Java. Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 (endret) ... Endret 12. januar 2011 av Token Lenke til kommentar
Peter Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 C eller C++ ? prog master oppgir C metoden, C++ metoden innebærer bruk av stringstream Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2006 Eg skal nok ha til c++ ja Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2006 (endret) Har litt fleire problemer her så eg skal presisere kva som er gale litt betre. Her er kallet som eg gjer for å tegne på skjermen, ynskjer å få lagt til sånn at eg får ein variabel som viser kor mange poeng eg har. g_graphics->drawText("SCORE: ", 32, 0, 0, 200, 50, 0, 0, 0, 0); Dette er funksjonen som tar i mot kallet void SDLGraphics::drawText(const char* string, int size, int x, int y, int fR, int fG, int fB, int bR, int bG, int bB) { TTF_Font* font = TTF_OpenFont("SDLData/ARIAL.TTF", size); SDL_Color foregroundColor = { fR, fG, fB }; SDL_Color backgroundColor = { bR, bG, bB }; SDL_Surface* textSurface = TTF_RenderText_Shaded(font, string, foregroundColor, backgroundColor); SDL_Rect textLocation = { x, y, 0, 0 }; SDL_BlitSurface(textSurface, NULL, m_screen, &textLocation); SDL_FreeSurface(textSurface); TTF_CloseFont(font); } Er det ein måte eg kan få alt i ett? Eller bør eg lage ein eigen funksjon som tar seg av å teikne int variabler? Endret 28. februar 2006 av siDDIs Lenke til kommentar
Peter Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Se på den tråden her, den er forunderlig lik: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=525766 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2006 Ja eg la nettopp merke til den og leste igjennom den og blei litt klokare Men av ein rar grunn så vokser heile stringen for kvar gong den går igjennom løkka. Altså det blir sånn på skjermen Score : 0 Score : 0 Score : 1 Score : 0 Score : 2 Score :3 osv Eg trur eg heller bare skriver ein eigen funksjon som tegner int på skjermen. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2006 fant løsninga score.seekp(0); // reset the positionscore.str(""); // reset the string Lenke til kommentar
Peter Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Det er også nevnt i den andre tråden, samme problem, samme løsning Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) hva med: char ch = (char)tall+0x30 ? hvis tallet er høyere enn 9 (dvs flere siffer) kan du løse det med å dele tallet på 10 frem til tallet er lavere enn 10 og for hver deling hente ut resten fra deling (ellerno slik?) Ellers så har du itoa() http://www.cplusplus.com/ref/cstdlib/itoa.html Endret 1. mars 2006 av invictus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå