stclem Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Har fått en ny Laptop via jobben, og har store problemer med å logge denne på nett via mitt tråløse internett. Kommer meg inn på d-linken uten problemer fra min laptop. Når jeg prøver å lese f.eks. vg på nett kommer jeg inn av og til, men detter da fort ut igjen. Har slått av brannmur i Windows for å teste uten, men hjelper ikke. Har ikke det samme problemet når jeg kobler inn nettverksledning i maskinen, men er jo tungvindt med ledning når man har tråløst. Hadde heller ikke samme problem da jeg koblet meg opp på nett andre steder. Har heller ikke samme problem på min andre laptop. Er det noen instillinger et sted som kan endres på. Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 (endret) Tipper litt her: Har du ikke fått oppført "automatisk motta DNS-server ip på det trådløse nettverkskortet ? Svakt trådløst signal? Endret 28. februar 2006 av kahorn03 Lenke til kommentar
Konge Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Og om det også "mangler" DNS oppføringer i den trådløse routeren så kan også dette krangle det til siden det med gode sannsynligheter her snakkes om en router etter en annen router . Jo siden vi ikke vet hvilken ISP det er snakk om . Lenke til kommentar
stclem Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2006 Please snakk norsk. Nå funker det igjen, sist det funket varte det til jeg starta maskina på nytt. Aner ikke hva som skjer. Hvordan sjekker jeg DNS? Signalet er ca 30-40% Selve nettoppsettet er en NGT router med en D-link bak. Men som sagt så funker dette uten problemer på min andre laptop. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Siden du avleser signal til mellom 30-40% så er jeg litt nysjkerrig på hvor mye signal den andre laptopen har på samme sted siden det ikke akkurat er så høy signalstyrke og dermed også lav signalkvalitet som er vel så viktig . Uansett så er DNS korrekt satt opp i NGT routeren din så det er nok ikke der problemet ligger håper jeg . Du vil uansett finne ut dette under Nettverkstilkkoblinger hvor du høgreklikker på den aktive trådløse tilkoblingen > egenskaper > TCP/IP >egenskaper for denne . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå