Gå til innhold

Mye minnebruk ved brenning. Normalt?

LtdEdFred

Anbefalte innlegg

Heisann.

Min Maskinvare

Når jeg brenner en CD/DVD viser task manager meg at Nero bruker 270MB minne og PC'en blir treg som sirup. Bare det å veksle mellom Opera og et Trillian chatvindu tar flerfoldige sekunder. Dette er uavhengig av om jeg brenner på 16X eller 4X (tenkte kanskje det ville ha noe å si).

1. Er dette normalt?

2.Vil en ekstra 512MB brikke hjelpe meg? (Jeg vil tippe ja ettersom om 320MB av 512 brukes så er det en større belastning enn om det brukes 320MB av 1024, men jeg vet ikke om det går an å tenke sånn angående minne).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bruker ikke nero/brenneprog opp mye av IDE kablene mens den brenner, slik at det går treigere for annen data og komme gjennom?

5679271[/snapback]

Jeg har en IDE kabel til harddisken og en egen til CD-R og DVD-R driven.

Sjekk hvor mye ledig minne du har når du brenner. Hvis denne går veldig lavt må windows "swappe" minne til harddisk og da går det TRÆGT!

Om det er "physical memory" jeg skal se på så er den fryktelig lav (under 10MB til tider).

DMA er på på alle mulighetene.

Lenke til kommentar
bruker ikke nero/brenneprog opp mye av IDE kablene mens den brenner, slik at det går treigere for annen data og komme gjennom?

5679271[/snapback]

Jeg har en IDE kabel til harddisken og en egen til CD-R og DVD-R driven.

5679454[/snapback]

signalene går gjennom IDE kabelen fra HD, til HK, fra HK, til CD/DVD-rom.

Kan bruke mye av kapasiteten på de da!

Lenke til kommentar
signalene går gjennom IDE kabelen fra HD, til HK, fra HK, til CD/DVD-rom.

Kan bruke mye av kapasiteten på de da!

5681906[/snapback]

Så lenge man har DMA-mode på så skal man ikke merke noe som helst lagg i windows selv ved brenning på høye hastigheter.

Hvis HD og/eller brenner står som PIO så må all data gå via CPU og DA vil ting gå sirup. Men på langt nær så sirup som hvis en går tom for tilgjengelig fysisk minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...