Equerm Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 (endret) Hei! Jeg er med på å arrangere et dataparty for omtrent 60 personer i hjembygda mi Stranda. Helt frem til nå har vi bare brukt en switch som nettverkserver, dette har egentlig fungert bra, men sist gang vi arrangerte hadde vi litt problemer med nettopp dette. Den måtte restartet trutt og ofte under lanet og det skapte en del problemer. Neste gang skal vi nå sette en datamaskin som vi skal bruke som nettverkserver, det jeg lurer på da er om noen har noen tips til forhåndsregler vi burde da? Skal vi bruke linux eller windows som server? Kom med erfaringer, tips og innspill Endret 28. februar 2006 av Equerm Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Anbefaler deg sterkt å bruke GNU/Linux. Ta en kikk på moonwall eller smoothwall. De er ypperlige til det formålet. Hvis du har erfaring med GNU/Linux fra før så anbefaler jeg Slackware. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 En switch er da ingen server. Hvilke tjenester tilbød i så fall den? Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2006 Anbefaler deg sterkt å bruke GNU/Linux. Ta en kikk på moonwall eller smoothwall. De er ypperlige til det formålet. Hvis du har erfaring med GNU/Linux fra før så anbefaler jeg Slackware. 5679578[/snapback] Har litt ærfaring med linux fra før men jeg tror det skal gå bra Takk for tipset. En switch er da ingen server. Hvilke tjenester tilbød i så fall den? 5679956[/snapback] Nei det er jo riktig. Var bare en helt vanlig enkel switch som deler ut automatisk ip med DHCP. Dette tilfredsstiller ikke våre behover lenger Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Da var det en helt vanlig router. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå