Gå til innhold

Tester nå Nokia 7370

roraas

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå anskaffet meg Nokia 7370. Virker lovende så langt. Spennende å se hvordan jeg liker den på lengre sikt.

Eneste minuset jeg har funnet så langt er at det nesten ikke er internminne på den (kun 10MB)! Man kan heller ikke sette inn minnekort. Forstår ikke hva de har tenkt på der. Ikke mange MP3 sanger eller videosnutter man får på 10mb.

Ellers virker den rask og grei til vanlig telefonbruk, dvs. ringe og sende sms.

Rune

:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Så 7370 i butikken i går, og skal innom og sjekke den ut snarest.

Den er driiit stilig, og har det meste jeg trenger. Eneste aberet er at den har for lite minne. Men dersom man ikke skal ha mye bilder på den, og ser totalt bort fra mp3, har den egentlig greit med minne.

Jeg likte ikke at den ikke hadde taster/navigasjonsknapp under displayet, som andre svingmobiler, men så tenkte jeg på klappmobiler: De har jo heller ikke dette. Dermed er ikke savnet så stort likevel.

Noen spørsmål til dere som har kjøpt den/prøvd den:

1) Har den god dekning (antennefølsomhet)?

2) Radioen:

Hvordan er antennefølsomheten? Skurrer det mye i tettbygde strøk?

Hvordan er lyden i radioen (gjennom de medfølgende hodetelefonene). Er det greit med bass?

3) Går det an å stille inn displayet til ikke å vise "på huet" når telefonen er lukket?

4) Er det tastelås, som motvirker at man aktiverer sideknappene når telefonen er lukket. Ikke så veeeldig kuult å ta bilder i lomma.

5) Har den raske menyer (kjapp respons)?

6) Kan man åpne og lukke telefonen med ei hånd?

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar

Kjøpte 7370 i dag! Spørsmålene er besvart (har ikke taket på å kunne quote sklikkelig, så gjør det på denne måten. Ha meg unnskyldt...):

1) Har den god dekning (antennefølsomhet)?

Sv: Virker som dekningen er bra.

2) Radioen:

Hvordan er antennefølsomheten? Skurrer det mye i tettbygde strøk?

Sv: Radioen er meget bra, men ser ikke noe valg for autolagring av stasjoner.

Hvordan er lyden i radioen (gjennom de medfølgende hodetelefonene). Er det greit med bass?

Sv: Lyden er klar og fin. OK med bass, men heller ikke mer.

3) Går det an å stille inn displayet til ikke å vise "på huet" når telefonen er lukket?

Sv: Ser ikke slik ut. Men det er egentlig ikke noe problem i det hele tatt.

4) Er det tastelås, som motvirker at man aktiverer sideknappene når telefonen er lukket. Ikke så veeeldig kuult  å ta bilder i lomma.

Sv: Ser ikke slik ut, men sideknappene er nedfelt i dekslet, og de er ganske harde å betjene, så det bør ikke være noe problem.

5) Har den raske menyer (kjapp respons)?

Sv: Ikke lynraskt, men det går unna så det holder!

6) Kan man åpne og lukke telefonen med ei hånd?

Sv: Ja. En fjæringsmekanisme hjelper til med å vippe displaydelen rundt.

Telefonen var som forventet, ut fra det jeg har lest om den. Det gikk glimrende å koble den opp mot PC (Bluetooth) og Nokias glimrende PC Suite. Har ikke hatt noen negative erfaringer eller overraskelser, selv om jeg syntes skriften var meget liten her og der. Når telefonen er i skjermsparermodus, vises bl.a klokke og dato, men tegnene er meget små. Da faller en del av vitsen bort. Og jeg har godt syn!

På enkelte områder kan dog skriften justeres (liten, middels, stor).

Dessverre leveres telefonen kun med to fargetema. I tillegg har jeg lastet ned ett tilgjengelig fra Nokia. Ikke all verden, men temaene krever jo sin plass i minnet. Det nedlastede var på over 800 KB!

Har kun testet telefonen ut en time og to. Men første inntrykket er som forventet, og bra. Alt i alt er det en meget bra mobil!

Telefonen er liten til å være svingmobil, og det får den til å virke meget nett, selv om tykkelsen på 23 mm er som på mange andre sving-/slidermobiler. Målene er: Høyde: 88 x Bredde: 43 x Tykkelse: 23 mm. Vekten er 103 gram.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Dette er off topic men for å klare opp i det med quoting.

Man bruker såkalte BB-tags på dette forumet for å flette inn url, quotes, skrive coder etc. For quote er det følgende som gjelder:

CODE

<-- Merker av fra hvor quoten skal begynne

<---- Avslutter åpnet quote tag.

Merk at dette ikke er "casesensitive" mao: du kan bruke små eller store bokstaver.

For fks. å vise "test" i quote vindu så skriver du

CODE

test

Forumet viser dette da som:

test

Om det var "trøbbelet" med å gradvis (/bit for bit/) kommentere på noe en bruker har skrevet så må du nok bare finne deg i at det tar litt tid, men med litt trening kan du bli en kløpper på slikt og da går det raskt. Jeg bruker iallefall selv aldrig musen på forumet, skriver i tager hele tiden - vane.

Har du lyst å øve så kan du benytte deg av "testforum" kategorien i Off-topic forumet:

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=64

(ps: Trykker du på "svar nå" og kommer inn i skrive menyen så kan du se at det finnes en link til "BB Code-hjelp" (som oftest under "klikkbare smileyer") - her vil du finne hjelp til de mest brukte og aktiverte funksjonene på diskusjon.no. )

Tidligere poster i denne tråden som kommenterer dette OT temaet er usynliggjort.

--

Back to topic!

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Kan du ta noen bilder av mobilen og med mobilen?

5733072[/snapback]

Har tenkt å lage en liten review av 7370, og da tar jeg med bilder.

Ikke forvent det store fra kameraet. Det er i følge tester 'så där' bra, og i miljøer uten god belysning, blir det en del støy.

Se eksempler på kamerabilder fra testen på Mobile Review:

http://www.mobile-review.com/review/nokia-7370-en.shtml

Og GSM Arena...

http://www.gsmarena.com/nokia_7370-review-66.php

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei!

Har nå anskaffet meg Nokia 7370. Virker lovende så langt. Spennende å se hvordan jeg liker den på lengre sikt.

Eneste minuset jeg har funnet så langt er at det nesten ikke er internminne på den (kun 10MB)! Man kan heller ikke sette inn minnekort. Forstår ikke hva de har tenkt på der. Ikke mange MP3 sanger eller videosnutter man får på 10mb.

Ellers virker den rask og grei til vanlig telefonbruk, dvs. ringe og sende sms.

Rune

:)

5678857[/snapback]

Da har jeg fått testet telefonen noen uker, og har følgende å si:

Positive punkter

-flott display

-bra meny

-rask

-E-postprogrammet

-lyd - også fra radio

-følger med beskyttelses-pose

-designet , men kanskje litt femi for oss gutter.

-stabil bluetooth , bra internett

Negative punkter

-MINNET , forstår ikke at de kan levere så lite som 10MB, og uten kort.

-meldingsdetaljer. Må inn på egen meny for å se når SMS er mottatt, og da viser den i tillegg veldig feil tid.... Trolig SW bug.

-hele oppsettet og alle innstillinger resettes når batteriet tømmes. Kjedelig

-kamera litt kresent på lys. Bilder blir ok ute, men ikke inne.

Totalt sett en helt grei telefon, men tror nok at Samsung D-500 er vel så bra.

På grunn av minnekapasiteten bruker jeg nå igjen min 6230, men kommer sikkert til å bytte på litt.

R

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...