jonnor Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 (endret) Har tenkt til å bygge meg en equalizer for bruk sammen med gitar, og visste at Boss hadde en ok modell ute på markedet så jeg søkte opp den. Kretsen var forsåvidt grei nok den, men innehold mye "stasj" som jeg ikke trengte. Tenkte derfor å forenkle den litt og kun bygge det jeg trengte, helt til jeg kom over et annet skjema. Men den siste operasjonforsterkeren kan da umulig være tegnet opp riktig? (se vedlagt bilde) Positiv tilbakekopling vil jo gjøre at spenningen kun vil gå helt høy eller helt lav, eller er det noe jeg ikke har fått helt med meg her? EDIT: rydde Endret 28. februar 2006 av NorthWave Lenke til kommentar
Nuhvok Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Hvis jeg ikke husker heelt feil så er det der en spenningsfølger, dvs at du får det samme ut som inn. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2006 Det var det jeg også trodde ved første øyekast, men kikker du nærmere så ser du at tilbakekoplingen kommer inn på den positive inngangen og ikke den inverterte, slik det skal være på en spenningsfølger. Tror jeg rett og slett legger printkort utlegg med spenningsfølger, da det må være korrekt. Tegneren må ha glemt seg litt. Forøvig ville jeg også veldig gjerne blitt kvitt den siste der, men er usikker på hvordan jeg skal gjøre det da? Noen som har tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå