phex Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Tusen takk alle sammen! Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Er det noen som vet hvorfor f.eks tre div kolonner blir presset sammen når jeg drar vinduet smalere? Divisjonene blir enten oppå hverandre eller rett under hverandre. Hvordan kan jeg bli kvitt det problemet? Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 (endret) Lage en #container som du legger alt innholdet inni og sett margin-left:auto, margin-right:auto #container { width:100%; (mulig du må sette denne til en fast bredde?) margin-left:auto; margin-right:auto; border:1px solid; } I fila gjør du <div id="container"> <div id="left">Venstre</div> <div id="midt>Midten</div> <div id="right">Høyre</div> </div> Endret 4. mars 2006 av ken8 Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hvordan gjør jeg så at de tre div'ene blir like lange, altså de er avhengige av hverandre? Jeg vet at spørsmålet ble tatt opp før, men tror ikke den personen fikk noe svar på det. Så jeg tar det opp igjen. Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Lette etter dette jeg også, men fant bare noe javascript greier som tester hvilken div som er lengst eller noe sånt. Si fra hvis du finner en god løsning. Ellers går det greit hvis du vet hvem av div'ene som blir lengst og sette border på denne. Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Lette etter dette jeg også, men fant bare noe javascript greier som tester hvilken div som er lengst eller noe sånt. Si fra hvis du finner en god løsning. Ellers går det greit hvis du vet hvem av div'ene som blir lengst og sette border på denne. 5718500[/snapback] Men hvis jeg har en blogg så er problemet at hvis jeg navigerer bort fra hovedsiden så kan menyen bli lengre. Jeg har ennå ikke funnet noen ordentlig løsning på dette, men et annet alternativ som funker utmerket er å bruke et bakgrunnsbilde. Hvis du tegner inn bakgrunnsbilde med tre kolonner, så vil det bildet strekker helt ned på alle tre hvis den ene blir lengre. Jeg har ikke prøvd dette men har sett i kildekoden til noen sider som bruker det. Bare så du vet det, så er jeg veldig veldig n00b i div-element. Har bare lært det grunnleggende for to dager siden. Endret 8. mars 2006 av anderenlee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå