bidz Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Jeg har nå eid totalt 5 PSP'er iløpet av ca 45 dager. Jeg skal innom Elkjøp i dag og returnere den femte. Den første PSP'en jeg kjøpte ble levert med en heller skranglete UMD luke, L-knapp som var helt "slapp" (ingen motstand i den, ekkel og bruke) og en bulk på selve displayet (akkurat som noen har tatt en nøkkelspiss og trykt inn i glasset, altså ikke i LCD displayet men i beskyttelsesglasset). Den ble returnert, og jeg kjøpte min andre PSP: Den ble levert med 2 klaser med flere døde piksler (som var omtrent midt i skjermen, og veldig merkbare). Returnert igjen. Den tredje PSP'en ble levert med en defekt lydutgang + 1 død piksel, men er også den som føltes absolutt best kvalitetsmessig (den var MYE "tightere" og ikke så skranglete som de jeg hadde fått tidligere. Dette var en PSP med 1.52 firmware, alle de andre ble levert med 2.01.. noe som for min del sier at denne PSP'en er produsert før de andre, og muligens produsert en annen plass, siden kvalitetsforskjellen på enhetene (forutom den døde pikselen og den defekte lydutgange) var STOR!). Den fjerde hadde 5 døde piksler når jeg kom hjem med den. Returnert øyeblikkelig. Den femte, som jeg har hatt nå i 17 dager, hadde null døde piksler den første uken. Den hadde dog en ganske "slapp" firkant knapp, dvs. den har mye mindre motstand enn alle de andre knappene, og er litt ubehagelig og trykke kjapt på, siden den ikke spretter ut kjapt nok til at en faktisk kjenner at en trykker mange ganger på den. Så etter en ukes tid så la jeg merke til en lysende piksel til høyre på displayet. Knapt synlig, tenkte jeg... Nå i dag morrest så fant jeg 2 nye døde piksler, som er sorte, og som er litt mer synlige... I tillegg ble denne PSP'en levert med en lang ripe over selve beskyttelsen til LCD panelet. Denne ripen er ikke synlig ved normal bruk dog, kun under spesielle lysforhold, men alikevel... Så den 5 skal i dag leveres tilbake til Elkjøp. Jeg er nå ganske så lei av hele denne møkkamaskinen. Makan til styr for og få en dyr enhet en kjøper uten defekter har jeg aldri opplevd. Jeg synes PSP er en kjempeflott maskin - MEN jeg akter ikke å godkjenne en maskin som har defekter fra dag 1. Lurer på om det er flere som har lignende erfaringer? Mulig at Elkjøp har fått et dårlig parti med PSP'er eller noe sånt? Synes også det var merkelig at 1.52 PSP'en (alle andre ble levert med 2.01) føltes så utrolig mye mer tight og bedre sammenskrudd enn de andre. Den føltes bare så utrolig mye mer solid. Tenker jeg slenger mine 4 spill (WipeOut Pure, GTA:LCS, Ridge Racer og Lumines) på hylla sammen med 2GB minnekortet inntill videre og at jeg venter 1-2 måneder med og kjøpe en ny PSP. Orker ikke mer retur-styr nå på en stund. Har jeg bare vært ekstremt uheldig, eller finnes det flere lignende erfaringer? Lenke til kommentar
oslo121 Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 jeg kjøpte når den kom ut. ingen problemer med min jeg er kjempe fornøyd. jag har spilt utrolig mye og det ser ut som jeg har kjøpt den igår Lenke til kommentar
TCi Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Virker nå som du har vært ganske uheldig. Har ikke hørt at folk har vært så utsatt for feil. Enten har de som har PSP ignorert det, eller er du veldig kresen Lenke til kommentar
bidz Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2006 Virker nå som du har vært ganske uheldig. Har ikke hørt at folk har vært så utsatt for feil. Enten har de som har PSP ignorert det, eller er du veldig kresen 5678663[/snapback] Mulig jeg er kresen, men jeg tar det som en selvfølge at en bærbar enhet som er såpass dyr som PSP, at f.eks. knappene skal fungere perfekt. Knapper som har mye mindre motstand enn det de skal ha blir ubehagelige og spille på, det regner jeg med at de fleste gamere er klar over. Jeg tar det også som en selvfølge at en enhet ikke blir levert med riper og bulker i selve maskinen (display "coveret"). Døde piksler - er i mine øyne - en defekt. 1 eller 10 spiller ingen rolle. Det er en defekt, og det er ikke noe jeg akter og "leve med" første dagen jeg har kjøpt enheten. Sony kan si hva de vil ang. at en må ha 3 eller fler døde piksler før en får en ny enhet på garantien, det spiller ingen rolle for meg, er en grunn til at jeg holder meg til Elkjøp når det gjelder kjøp av sånne ting. Det at jeg har hatt 5 enheter, og ALLE har hatt en eller flere døde piksler, sier litt om kvaliteten (ja jeg er veldig kresen, jeg kan godt stille meg i et helt mørkt rom og bruke sort/hvit/grønt/blått/gult fullskjerms bilder for og kontrollere at det ikke eksisterer en eneste form for død piksel - og når jeg først har oppdaget en død piksel, irriterer jeg meg over det hele tiden, da jeg hele tiden fokuserer på den... Kall meg gjerne pirkete, men jeg synes fortsatt det er en defekt). Lenke til kommentar
schism Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Hvilken eljøp er det du handler på? Kjøpte en DS på elkjøp her får så å finne 5 døde pixels når jeg kom og skulle teste. Dro tilbake med elkjøp men fikk ikke byttet pga. det var for lite prosent døde pixels til at varen var defekt. Kunne selvfølgelig få nye siden jeg kjøpte med 2-års skade forsikring, men faen om jeg ville bruke opp forsikringen den første dagen på en medfølgende feil! Er ikke elkjøp en kjede? Bortsett fra navnet er det absolutt ingenting til felles med de butikkene. Pris, utvalg og kundebehandling er totalt forskjellig... Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) Hvilken eljøp er det du handler på? Kjøpte en DS på elkjøp her får så å finne 5 døde pixels når jeg kom og skulle teste. Dro tilbake med elkjøp men fikk ikke byttet pga. det var for lite prosent døde pixels til at varen var defekt. Kunne selvfølgelig få nye siden jeg kjøpte med 2-års skade forsikring, men faen om jeg ville bruke opp forsikringen den første dagen på en medfølgende feil! Er ikke elkjøp en kjede? Bortsett fra navnet er det absolutt ingenting til felles med de butikkene. Pris, utvalg og kundebehandling er totalt forskjellig... 5682782[/snapback] Det har vel litt å gjøre med at det ikke er de samme som jobber på de forskjellige Elkjøpene. Man kan jo ikke regne med at de er helt identiske bare fordi det er en kjede. Men uansett, Nintendo har 0 tolleranse for døde pixler, så den hadde du nok fått byttet hadde du truffet på rett menneske. Ofte er det slik at i slike kjeder, så er gjerne ett individ sykt! Og i mange tilfeller, så vil da en fra en annen avdeling ta hans og sin egen plass. Dvs. at det er en som på eventuelt spill avdelingen som ikke hører hjemme der. Men det har gjerne noe med forsikringen din å gjøre også, det vet jeg ikke, men den følger jo ETT produkt, ikke flere hvis ett av de blir defekte. Liten vits egentlig med forsikring på ett produkt til rundt en 1000-lapp. Endret 1. mars 2006 av Excelsion Lenke til kommentar
bidz Skrevet 1. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2006 Hvilken eljøp er det du handler på? Kjøpte en DS på elkjøp her får så å finne 5 døde pixels når jeg kom og skulle teste. Dro tilbake med elkjøp men fikk ikke byttet pga. det var for lite prosent døde pixels til at varen var defekt. Kunne selvfølgelig få nye siden jeg kjøpte med 2-års skade forsikring, men faen om jeg ville bruke opp forsikringen den første dagen på en medfølgende feil! Er ikke elkjøp en kjede? Bortsett fra navnet er det absolutt ingenting til felles med de butikkene. Pris, utvalg og kundebehandling er totalt forskjellig... 5682782[/snapback] Du har uansett 30 dagers angrerett, så dersom de ikke vil bytte maskinen på garanti/reklamasjon, kan du benytte deg av angrerett for deretter å dra inn i butikken og handle en ny maskin. Forøvrig har Nintendo som Excelsion sa null toleranse for døde pixler, dvs. har du 1 død pixel, har du krav på å få byttet den på garanti uansett. Sony har vel satt 3 eller flere pixler som sin grense, med unntak hvis det er en død pixel som er veldig irritabel (lyser konstant gult midt på skjermen f.eks.) - Det er iallefall det jeg har fått vite... Men så lenge jeg har 30 dagers ubetinget angrerett (som en har på ALLE Elkjøp butikker) så spiller det ingen rolle. Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Min Psp har ingen problemer foreløpig, og har heller ikke hatt noen de 8 mndene jeg har hatt den (japansk). Nintendo har ikke noen pixel garanti. Har du en død pixel på DSen din så ser ikke Nintendo på det som et problem. Når jeg kjøpte DSen min så ble DSen sjekket først for døde åixler fordi Nintendo ikke hadde noen garanti på dette. Derimot hadde en del butikker garantier på dette, men det var butikkens garantier og ikke nintendos. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 det virker som det kan være veldig lurt å faktisk teste utstyret i butikken føre du tar det med hjem. da sparer du deg for mye problemer, som mistenksome ansatte. er jo ikke unormalt at folk nekter deg bytte av vare fordi de mistenker deg for å lure de osv. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Min PSP er på reparasjon nå, etter UMD-rommen døde. Jeg må si at Lefdal har så dårlig service, at det er til å spy av. Når jeg kjøpte PSP'en så fulgte det ikke med noen PSP-stand i pakken, og det skulle det ha gjort, da det var en gigapack. Jeg kontaktet Sony, og de sa jeg bare skulle bytte pakken hos Lefdal, noe jeg ikke fikk gjort. Jeg har sendt mange mailer til Lefdal om ting, men de svarer aldri, jeg har sikkert rundt en 10 mail i sendte elementer til dem, men innboksen er tom. Jeg har derfor bestemt meg å ikke kjøpe ny tv hos dem, og det får ikke pappa heller, der tapte de jo en 60 000 +. Hipp hurra for Lefdal. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Ja, det er genialt å kjøpe enkelte produkter på Elkjøp pga den 30-dager-pengene-tilbake-garantien de har. Det alene er faktisk grunnen til at jeg foretrekker å kjøpe en del ting på Elkjøp. Selv om det selvsagt koster Elkjøp litt ekstra hver gang en kunde leverer inn et produkt på denne 30-dagers-regelen som følge av at de da må selge det med rabatt (B-vare eller hva de kaller det), så tror jeg de tjener på det totalt sett som følge av at de får flere kunder som en følge av dette. De har i allefall solgt en del ekstra til meg som følge av dette om ikke annet. Kommer nok sannsynligvis til å kjøpe min neste TV fra Elkjøp pga dette (vurderer å kjøpe en diger LCD-TV etterhvert). Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Min Psp har ingen problemer foreløpig, og har heller ikke hatt noen de 8 mndene jeg har hatt den (japansk). Nintendo har ikke noen pixel garanti. Har du en død pixel på DSen din så ser ikke Nintendo på det som et problem. Når jeg kjøpte DSen min så ble DSen sjekket først for døde åixler fordi Nintendo ikke hadde noen garanti på dette. Derimot hadde en del butikker garantier på dette, men det var butikkens garantier og ikke nintendos. 5686786[/snapback] Dette gjelder sony også. De følger ingen iso-standarder for pikselfeil - så de avslår garanti/reklamasjon uansett om halve skjermen er full av døde piksler eller ei. Forøvrig har man 30 dagers returrett på elkjøp, noe som er en frivillig ordning fra elkjøps side - den er ikke lovfestet eller noe slikt. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Nintendo har ikke noen pixel garanti. Har du en død pixel på DSen din så ser ikke Nintendo på det som et problem. Når jeg kjøpte DSen min så ble DSen sjekket først for døde åixler fordi Nintendo ikke hadde noen garanti på dette. Derimot hadde en del butikker garantier på dette, men det var butikkens garantier og ikke nintendos. 5686786[/snapback] Nintendo har 1 år fullstendig erstatning av DS-er med pixelfeil, uansett hvor mange. Folk har til og med fått tilsendt en ny DS fra Nintendo før de har mottatt den kundene har kjøpt. With a small number of Nintendo DS screens, one or two dots on the screen may appear to be 'stuck' on a particular color, such as white or red. This effect is caused when a particular pixel (the dots that make up the screen) is not working properly, even with the high quality standards set by LCD manufacturers. You will find this situation is common in many LCD devices, (PC monitors, televisions, cell phones, etc.). It's important to understand that this issue will remain limited to the pixels you have already noticed. The problem will not get any worse and you should not expect to see the problem in any other areas of the screen. We suggest that you use your system for a few weeks to determine whether this interferes with your enjoyment of game play. If, after using your system for awhile, you feel that this tiny dot is too distracting, the Nintendo DS does carry a one-year warranty. We are happy to inspect and, if necessary, fix your system at no charge within the warranty period Lenke til kommentar
Tøffli Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Å ha en eller flere døde pixler er ikke så helt unormalt... men selv tenker jeg ikke så mye over det. Jeg har en død pixel på DS'en min, og det er nærmest som å kaste et spann med maling på et vindu. På PSP'en min har jeg derimot to døde pixler, og de er så små at jeg ikke merker de under vanlig spilling i det hele tatt... jeg bryr meg heller ikke særlig om DS'en sin pixelfeil. Vi må bare respektere at selv om vi er i år 2005, er ennå ikke teknologien god nok til å tilby 100% feilfrie LCD skjermer. Men jeg skjønner absolutt at du ikke er intressert i å punge ut flere lapper og deretter få en, eller flere feil som du merker og irriterer deg over. Håper du kjøper en senere som gir deg ønskelig kvalitet da Endret 2. mars 2006 av Tøffli Lenke til kommentar
Laze Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Var selv innom Elkjøp og bytta PSP 4 ganger før jeg fikk en brukbar maskin, siste gangen testa jeg tre maskiner i butikken for å finne en som ikke hadde noen lyssterke stucka pixler. Skjermen får riper like fort som iPod, og styrestikka har begynnt å slure. Maskinen har en håndfull artige spill, men byggekvaliteten er håpløst dårlig til den prisen. Lenke til kommentar
Tøffli Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Merkelig... trodde da styrestikka holdt seg veldig godt jeg Jaja, glad jeg er fornøyd med PSP'en min når jeg ser slike tilbakemeldinger Lenke til kommentar
Typho Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) Jeg sitter også med nesten den samme erfaringen som deg Er også nå på min femte psp. Også kjøpt på Elkjøp. Den første hadde 5 døde pixler, så den leverte jeg igjen. Den andre hadde 3 døde pixler og en ripe over hele skjermen. Hadde også mange missfarger i sortfargen på undersiden. R knappen var "slapp". Den tredje så ut som den hadde et belegg på selve skjermen altså under beskyttelsen. Den hadde også rester av noe mellom beskyttelsen og skjermen, så ut som noe fillt. Også missfarger i plasten. Hele maskinen virket som den var litt løen. Den fjerde hadde flere døde pixler. Den femte som jeg har nå er den beste av de jeg har hatt. Men den har 1 død pixel helt ut i siden som ikke gjør så mye og d-paden knirker (litt irritabelt, men kan jo hende det går seg til) Her er heller ikke sortfargen missfarget. Tror jeg kommer til å beholde denne. Hele maskinen virker som den er av mye bedre kvalitet. Denne var v. 2.50 mens de andre var v. 2.01. Synes det er en helt rå maskin, men det er dårlig at enn må slite så mye med å få en maskin uten defekter! Endret 6. mars 2006 av Typho Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Til tci: Hvor fant du den tingen om garanti angående pixelfeil ? For hvis Nintendo har skrevet det selv så har en kamerat av meg en høne å plukke med dem. Han kontaktet Nintendo og fikk beskjed om at siden det bare var 2 døde pixler, så gikk det ikke på garantien (varierte litt etter hvor de døde pixlene var plassert). Heldigvis hadde han kjøpt på Elkjøp, så han benyttet seg av returretten. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Til tci: Hvor fant du den tingen om garanti angående pixelfeil ? For hvis Nintendo har skrevet det selv så har en kamerat av meg en høne å plukke med dem. Han kontaktet Nintendo og fikk beskjed om at siden det bare var 2 døde pixler, så gikk det ikke på garantien (varierte litt etter hvor de døde pixlene var plassert). Heldigvis hadde han kjøpt på Elkjøp, så han benyttet seg av returretten. 5714002[/snapback] Her: http://www.nintendo.com/consumer/systems/ds/trouble_spot.jsp Virker som de han snakket med ikke er informert. Har ikke hørt at Nintendo har avslått dette... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå