Gå til innhold

Netcom og 3g! Nytt Sim-Kort?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ok!

 

men saken er at jeg ikke har tid til å vente hcis jeg spør netcom!

 

men vis jeg går ned på telebutikken imorra, må jeg ha med det gamle simkorte da?

 

jeg har tenkt å få mamma til å gjøre det mens jeg er på skolen, og da vet jeg ikke om henne trenger å ha med mitt kort?

Lenke til kommentar
ok.

 

men nå er det søstra mi som står juridisk ansvarlig, mens mamma står som ansvarlig på regninga, burde det holde?

 

de er vel ikke så sære på det?

5723603[/snapback]

 

Det er kun juridisk ansvarlig, altså moren søsteren din, som kan hente ut nytt SIM-kort.

Alle forhandlere har plikt til å sjekke dette, samt at det må forevises gyldig legitimasjon.

Lenke til kommentar
Ok. De to jeg snakka med, skulle ha penger for det, så jeg tar nok ikke feil nei! I følge den ene kundebehandleren gjaldt dette alle. Fikk samme svar både via telefon og epost.

Så da er det nok varierende praksis ute å går hos netcom.

5723362[/snapback]

 

Hovedregelen er at SIM-kort sendt fra Kundesenteret koster kr 200,-.

Men ingen regel er uten unntak...

Lenke til kommentar
ok.

 

men nå er det søstra mi som står juridisk ansvarlig, mens mamma står som ansvarlig på regninga, burde det holde?

 

de er vel ikke så sære på det?

5723603[/snapback]

 

Det er kun juridisk ansvarlig, altså moren søsteren din, som kan hente ut nytt SIM-kort.

Alle forhandlere har plikt til å sjekke dette, samt at det må forevises gyldig legitimasjon.

5724569[/snapback]

Det stemmer! Når vi skal registrere deg i systemet til NetCom må vi oppgi legitimasjonsinformasjon, velger forhandleren å krysse av på "er kjent" som man kan gjøre står de ansvarlige så dette benyttes kun hvis det er kjentfolk.

 

Et nytt simkort hos en forhandler koster vanligvis 100 kr.

Lenke til kommentar

Som forhandler har du mulighet til å sjekke hvem som er fakturamottaker, eier, og bruker av et abonnement.

De fleste forhandlere ser ann saken, og gir gjerne ut sim-kort til en av de tre forskjellige navnene.

 

Er forhandler personlig kjent av bruker/eier. Så er det ikke problemer med å gi ut sim-kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...