pologutt Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Ok. De to jeg snakka med, skulle ha penger for det, så jeg tar nok ikke feil nei! I følge den ene kundebehandleren gjaldt dette alle. Fikk samme svar både via telefon og epost. Så da er det nok varierende praksis ute å går hos netcom. Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 ok! men saken er at jeg ikke har tid til å vente hcis jeg spør netcom! men vis jeg går ned på telebutikken imorra, må jeg ha med det gamle simkorte da? jeg har tenkt å få mamma til å gjøre det mens jeg er på skolen, og da vet jeg ikke om henne trenger å ha med mitt kort? Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Nei, hun trenger ikke å ha med simkortet. Så lenge hun står som ansvarlig eier av abonnementet, trenger hun kun å vise legitimasjon. Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 ok. men nå er det søstra mi som står juridisk ansvarlig, mens mamma står som ansvarlig på regninga, burde det holde? de er vel ikke så sære på det? Lenke til kommentar
tigergutt1 Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 ok. men nå er det søstra mi som står juridisk ansvarlig, mens mamma står som ansvarlig på regninga, burde det holde? de er vel ikke så sære på det? 5723603[/snapback] Det er kun juridisk ansvarlig, altså moren søsteren din, som kan hente ut nytt SIM-kort. Alle forhandlere har plikt til å sjekke dette, samt at det må forevises gyldig legitimasjon. Lenke til kommentar
tigergutt1 Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Ok. De to jeg snakka med, skulle ha penger for det, så jeg tar nok ikke feil nei! I følge den ene kundebehandleren gjaldt dette alle. Fikk samme svar både via telefon og epost.Så da er det nok varierende praksis ute å går hos netcom. 5723362[/snapback] Hovedregelen er at SIM-kort sendt fra Kundesenteret koster kr 200,-. Men ingen regel er uten unntak... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 ok. men nå er det søstra mi som står juridisk ansvarlig, mens mamma står som ansvarlig på regninga, burde det holde? de er vel ikke så sære på det? 5723603[/snapback] Det er kun juridisk ansvarlig, altså moren søsteren din, som kan hente ut nytt SIM-kort. Alle forhandlere har plikt til å sjekke dette, samt at det må forevises gyldig legitimasjon. 5724569[/snapback] Det stemmer! Når vi skal registrere deg i systemet til NetCom må vi oppgi legitimasjonsinformasjon, velger forhandleren å krysse av på "er kjent" som man kan gjøre står de ansvarlige så dette benyttes kun hvis det er kjentfolk. Et nytt simkort hos en forhandler koster vanligvis 100 kr. Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 jeg har svaret her nå, mamma var å ordna det ista det kostet 200kr, og den som er juridisk ansvarlig må egentlig gjøre det, men siden de kjente mamme så gikk det greit takk for alle svar Lenke til kommentar
Mirre Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Som forhandler har du mulighet til å sjekke hvem som er fakturamottaker, eier, og bruker av et abonnement. De fleste forhandlere ser ann saken, og gir gjerne ut sim-kort til en av de tre forskjellige navnene. Er forhandler personlig kjent av bruker/eier. Så er det ikke problemer med å gi ut sim-kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå