Pak Ling Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Hei, jeg har kjøpt en e730 brukt, men så lurte jeg på om jeg kunne bytte navnet på kviteringe til mitt f.eks Takk Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 hvorfor skal du det? Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Kvittering er jo kvittering, har vel ikke mye å si hvilket navn som står der? Lenke til kommentar
Pak Ling Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2006 Kvittering er jo kvittering, har vel ikke mye å si hvilket navn som står der? 5678606[/snapback] for jeg skal selge den til en venn av meg,,, så tenkte jeg at det hadde vært nice og ha navnet hans på det liksom.... Takk Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 bedre at du da skriver et kontrakt på at den er solgt til han. Endrer du navnet på et dokument, så kan det regnes som dokumentfalsk. uansett, har ikke noe å si for hans rettigheter dersom navnet hans ikke står på kvitteringen Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Bare å skrive en kontrakt det. Men det er viktig å huske på at mellom deg og kjøper kommer kjøpsloven til anvendelse hvis det skulle skje noe med gjenstanden. Det kan være greit å henvise til kjøpslovens regler, men man kan også gjøre unntak for disse i stor grad. Han du selger til har også springende regress krav mot din selger og eventuelt importør/ produsent. Har du kjøpt i egenskap av forbruker så vil han også få rettigheter over for din selger som om han var enn forbruker. Forbrukerkjøpsloven trer da i kraft. Men å sette opp en god og utfyllende kontrakt er en god ide når det er snakk om kjøp og salg. Husk da å ha en klar og tydelig kontrakt som mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå