Gå til innhold

Kjøp av ny data (max 10000,-)

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

Jeg er da som sagt på utkikk etter en ny data, hvorad jeg har disse kravene:

- formfaktor som shuttel

- Pcen skal for det meste brukes til spill, så viktig at den holder mål der.

- lite støy (viktig)

- Hadde vært fint om harddisken var stor.

Jeg har ikke så veldig mye peiling på datainnhold osv. Så fint om dere kommer med noen bra forslag og beskriver hvorfor akkurat det DU skriver er bra :)

Fra før av så har jeg tastatur, mus, skjerm og nettverkskort.

EDIT: Jeg har skifta mening ang prisen. Jeg kan nå strekke meg til 13 000,-

Hilsen Kim

Endret av kimian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det krav at det er et kabinett fra produsenten "Shuttle" eller er det et krav at kabinettet er i formfaktoren som Shuttle er kjent for? (SFF)

Mitt forslag:

Kabinett: Aopen XC Cube EZ482 Socket 939,ATI RS482, PCIe x16, SATA, LAN, Y/Pb/Pr 2995 kr

CPU: AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte 1995 kr

Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs 790 kr

Skjermkort: XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Dual-DVI, VIVO, 450MHz 2795 kr

Harddisk: Western Digital Caviar SE 250GB IDE ATA/100 8MB 7200RPM 850 kr

DVD-brenner: Samsung DVD-brenner SH-W162C IDE Black OEM 395 kr

Totalt: 9820 kr

Lenke til kommentar
Er det krav at det er et kabinett fra produsenten "Shuttle" eller er det et krav at kabinettet er i formfaktoren som Shuttle er kjent for? (SFF)

Er vel mer krav til at kabinettet er i formfaktoren som shuttel :)

Men.. på "Produktanmeldelser" var ikke alle like fornøyde med produktene du hadde plukket ut. Mulig det ikke stemmer det som står der, men blir alikvel litt skeptisk :)

Jeg vurdere også å legge i litt mere penger slik at jeg kan få en bedre CPU. (lønner det seg? eller bør jeg legge i penger et annet sted i pcen?)

Er det plass til 2 rambrikker? sånn at jeg evnt kan kjøpe en brikke til senere ?

Endret av kimian
Lenke til kommentar

Hvis du vil bruke mer penger, så tror jeg at du kan legge de i minnet, siden det vil gi en god del mer ytelse. Kjøp for eksempel: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs 1499 kr. Begge typer minne som jeg har nevnt er parvis like brikker, så du får benyttet Dual-DDR, som gir en del bedre ytelse. Det betyr også at du mest sannsynlig bruker alle minne-spor.

Lenke til kommentar
tenk om s-ata driverne må installeres :o

5684880[/snapback]

Er det ikke mulig å kopiére de til cd eller minnepenn?

5686708[/snapback]

Minnepenn er nok det enkleste, leste en artikkel igår(i et blad) og der stod det åssen det

gjøres, utrolig enkelt faktisk. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...