Gå til innhold

Må ha hjelp til bærbar som takler spill!

Missie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men det spillet jeg tenker på har et skjemkortkrav på 32-et-eller-annet. Noe mer avansert enn det er man ikke ute etter ;)

5684044[/snapback]

To ting angående dette. For det første er det veldig mye mer enn RAM (som tallet 32 over reflekterer i dette tilfellet) som avgjør ytelsen på et skjermkort. For det andre skal man være litt forsiktig med å se seg blind på hvilke minimumskrav produsenten av et spill setter utenpå esken. Riktignok vil spillet kjøre, men det kan bli en selsom opplevelse med svært dårlig grafikk. Enkelte produsenter er flinke til å sette både minimumskrav og anbefalte krav til hardware utenpå esken. Det siste er en bedre pekepinn.

Hva Toshibaen og HP'en nevnt her angår, så er begge gode og ganske kraftige maskiner totalt sett. Toshibaen er imidlertid utstyrt med et vesentlig kraftigere skjermkort som vel yter flere 100% mer enn HP'en. Bare slik at du er klar over akkurat det. Når det er sagt vil jeg tippe at begge maskinene vil kjøre det nevnte spillet relativt greit. Og når du i tillegg antyder at spilling langt fra er hovedbeskjeftigelsen din, så synes jeg du bare skal gå etter hvilken av disse maskinen du føler mest for av en eller annen grunn; pris, design, merke... Dersom du ser for deg en framtid hvor du kommer til å handle flere spill, så tror jeg imidlertid det kan være vel verdt å bruke rundt 700,- ekstra på Toshibaen.

Lykke til!

Olav

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...