Gå til innhold

Mp3 ikona, vises ikke.. (etter quictime install)

Anbefalte innlegg

Hei..

jeg installerte quictime (hater det dritt programemt over alt på jord).. (det er avinstallert nå BTW)

(testa en demo av archiCAD9.. som krevde det..)

Uansett, det endte i at alle musikkfilene mine er icon løse.. (er jo det styygge null ikon, ikonet, dog)

selv om en ser at det er er winamp som har de.. på mappealternativer\filtyper ..

om jeg assosiere dem med windowsmediaplayer.. så får de dems icon..

EDIT:tenkte på det som en selvfølge, men det skulle jeg ikke ha gjort.. beklager det.. (ble mye rot her, som vandlig)

bare så det er sagt. jeg forsøkte selvfølgelig å re-assosiere filene via winamp's: options/prefresne/file type/ .. jeg forsøkte til og med å enebla den winamp agent tingen.. men som sagt, assosiere den filen som den skal, den bare nekter å gi filen det ikonet den skal ha.. men playliste ikonet er fint.. og fungerer også filmessig som det skall.. :EDIT

jeg har forsøkt å reinstallere winamp, (mange versioner).. null resultat..

(er jo så sjukt, da jeg kan gå på "mappealternativer\filtyper" og faktisk endre ikon..

der vises det altså som om det er riktig..

her er en screenshot!

heltsykt.jpg

utrolig irriterende feil.. og helt sikekert at det er quictime som monga.. eller?

eneste utveien jeg ser er å reinstallere windows..

men kan jo hende det ikke funker heller...

(med det blir en GIGA jobb, jeg helts vil slippe... da jeg ikke har råd til noe backup system)

bare for å ha det helt klart.. jeg instalerte quictime, som fulgte med en program demo..

hvorpå jeg IKKE assoiserte musikk filer til den dritten..

bare de filene som ER quicktime..

og vips var det ikke ikon på musikk filene..

om jeg da assoiserte musikk filene til quictime, hadde de seff icon, og fungerte fint..

det virker som om quictime, forsøker å "viruse" seg til at jeg skal bruke det forpulte dritt programmet..

Unksylld språkbruken..

men er så ufattelig sinna på quicktime...

HVER gang jeg har instalert det, har det/jeg fucka med/til pc'n min...

en ting har jeg lært.. Om de så tilbyr gratis fasttelefon via quictime, skal jeg ALDRIG innstalere det mer..

hjelp? :hmm:

og filene fungere BTW, er bare det at de ikke har icon.

dobbelt-klikker jeg på de åpnes de i Winamp som de skal.. :dontgetit:

(PS: om jeg poster I feil formu, vær så snill å fortell meg hvor den skulle vært,

eller flytt den om mulig? har ett problem til, men tør ikke poste det før jeg veit om

dette er rett forum) :thumbup:

Endret av Gomp|
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fungerer dette:

options>preferenses>file types oxo merker du alle eller eventuelt mp3 og ser hva som skjer.

5678521[/snapback]

ok..

jeg gjore som du sa..

(måtte da først fjerne merkingen .. (da jeg alt hadde satt det på 'audio only', fra tidligere.) )

merket alle.. skjedde ingen forandring..

merket bare MP3, skjedde ingen forandring..

så nå merket jeg som det var, med "audio only" igjenn.. og ingeting skjer.

selv om jeg kan gå på mappealternativer/filtyper, òg der til og med endre det aktuelle ikonet..

er virkelig bare det at det ikke viser ikon som er problemet, da *.mp3 filene, fungerer som de skall om jeg dobbelt klikker på dem...

men tusen takk for forslaget! alle monner drar (sa musa og pissa i havet!) HøHø :D

er villig til å forsøke HVA som helst.. :thumbup:

:love:

(jeg legger også her ved det faktum at jeg er ganske 'dreven' i 'options', da jeg alltid surfer gjennom allt av instillinger, om jeg får ett nytt program)

dette er virkelig ett problem av rang..

aldrig sett maken.. og jeg har som sagt, hatt/vært avhenging av pc en stund nå.. ;)

hjelp!?

Endret av Gomp|
Lenke til kommentar

Dette er utrolig...

satt å testa litt frem og tilbake igjenn nå..

om jeg lot ett vindu stå åpent.. etter å ha asosisert alle filer, til "Windows Media Player" .. og så gikk inn i winamp, og assosierte "only musikk filer" ..

endret ikek ikonet seg.

men!

det endret seg ikke tilbake til det stygge dumme ikonet, heller..

er noe alvorlig snodig på gang her.. så jeg får vel reinstalere windows helt..

men, jeg kom på en måte det kanskje går..

om jeg gjør som jeg gjore.. og så når filen er "Windows Media Player fil", endrer ikon til winamp.. og så assosiere det til winamp igjenn, med ett åpent vindu.. så skal det faktisk i teorien gå..

men det er jo en helt syk måte å måtte gjøre det på, så jeg søker fortsatt alle tip som kan komme!

og det skal sies at dette kan virke som en total noob, som ikek har peil på noe.. men tro meg.. jeg ahr ikke mye peil, men er grusommelig nøye..

helt ufattelig feil..

Lenke til kommentar
mp3 er hos deg definert som en "Winamp media file".

Prøv å gå i registeret under HKEY_CLASSES_ROOT og finn "Winamp.file" og endre "DefaultIcon" til

D:\Program Files\Winamp\winamp.exe,1

Eller tilsvarende hos deg.

5679448[/snapback]

det ble for avansert for meg.. ;)

hvordan går man i registeret?

det fungerte faktisk det syke greien jeg gjorde.. (står i overstående post)

men da ble det jo bare ikon på *.mp3 .. ergo må jeg gjøre dette manuelt med alle filene.. (noe jeg seff gjør fordi jeg ikek orker å ikek ha ikon, men kan jo se om jeg skjønner noe av dette som blir foreslått her, før jeg tar den tungvinne/syke metoden)

Tusen takk!

(edit:

jeg kan forsåvidt bare åpne vinduer av alle forkjellige filtypene, og la dem ha windowsmediaplayer ikonet.. men er ikke helt tilfreds med det, selv om det er en god nok nødløsning..)

Endret av Gomp|
Lenke til kommentar

Hmmm... En liten advarsel dersom du ikke har gjort dette før da.

I stedet for å gjøre det manuelt kan du kjøre denne .reg filen. (Restart etterpå)

http://brillegeit.com/winamp.reg

Dette skal sette iconet til alle "Winamp media file" til det første iconet i winamp.exe. Dersom det ikke er det iconet du ønsker kan du åpne .reg filen i notepad (høyreklikk, edit) og endre der det står "1" til noe annet. Jeg tror det er "4" du ønsker deg.

EDIT: Editer til "4" før du kjører .reg filen og restarter.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Hvordor ikke bare bytte ikon i Winamp? Helt idiotisk å re-installere for en sånn fille-ting.

Og så kan du bruke QT Alternative sånn i tilfelle du trenger Quicktime igjen.

5679477[/snapback]

Men kjære deg..

veit det kan se tåpelig ut..

men er jo det jeg gjør! ;)

skjer ingen endring..

og den løsnigen jeg fant her ovenfor var bare midlertidlig..

:dontgetit:

Lenke til kommentar

I stedet for å gjøre det manuelt kan du kjøre denne .reg filen. (Restart etterpå)

Dette skal sette iconet til alle "Winamp media file" til det første iconet i winamp.exe. Dersom det ikke er det iconet du ønsker kan du åpne .reg filen i notepad (høyreklikk, edit) og endre der det står "1" til noe annet. Jeg tror det er "4" du ønsker deg.

5679506[/snapback]

OK! skal forsøke det der emd en gang!

håper det funker! ;)

Lenke til kommentar

5679506[/snapback]

Tusen takk, men det fungerte desverre ikke.. :(

kjørte filen, etter å ha endret banen til der jeg har min..

den så slik ut..

---

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\Winamp.File\DefaultIcon]

@="C:\\Programfiler\\Winamp\\winamp.exe,4"

---

det mellom..

men etter en restart, var de fortsatt blanke..

er så rart.. da jeg om jeg assosierer de i winamp media player, jo får endret ikonene..

huff.. er så kjip feil..

PS: det skal nevnes, at om jeg assosiere videofiler, til winamp, så mister de også ikon, slev om de åpner i winamp, ved dobbelt klikk, osv...

Endret av Gomp|
Lenke til kommentar

og, det ikonet til playlista FUNGERER.. :hmm:

og det kan jeg endre på om jeg vill..

er bare "musikk filene" som blir strippa for ikon, når jeg assosierer..

eller nå beholder det ikonet til Windows mediplayer.. men det så ut til å være bare midlertidlig..

Lenke til kommentar

sykt.jpg

sorry at det ble litt fucka.. men der kan en se selv..

er så utrloig frustrerende.. ser virkelig ingen anne mulighet en windows reinstallering.. (kan en gjøre det og beholde alle instillingen på en måte?)

jeg må gå vekk fra dataen for en stund, får seriøs hodepine av dette her..

:cry:

Endret av Gomp|
Lenke til kommentar

JIPPI! endelig noe forandring...

det er bare mer snodig.. MEN..

her er saken..

om jeg renamer filen.. tro det eller ei.. med store bokstaver slik MP3 ..

så får den jommen meg det riktige ikonet..

HELT utrolig..

og jeg akter IKKE å rename alle filene mine med store bokstaver.. høhøhø

(fant det ved en slum, BTW, dreiv frem og tilbake.. og skulle sjekke om det var noe forandring! og åpnet en random mp3 mappe.. som var en 3T sang med store bokstaver.. jeg trodde først jeg endlig hade klart det (avinstalerte windows, og reinastlerte fra bunn av) mister vell en del settings, men tok backup, så må bare finne hvilken filer det er som er holder alle instillingene..

men så åpnet jeg en anne mappe, og seff var det jo bare dritten der..

og så renamet jeg en av de i den mappne til store bokstaver.. og dæve døtte meg, skifta det til riktig ikon, pronto..

guffent problem.. virker som om det er noen som kødder med meg.. (jeg bor alene, og er den eneste som brukere dataen.)

takk for all hjelp, og all hjelp videre, det må jo gå å løse dette! :thumbup:

:love:

Endret av Gomp|
Lenke til kommentar
Så akkurat en ting:

I mine .reg filer gis jo en ustandard path til winamp.exe.

http://brillegeit.com/winamp2.reg

Du må editere der det står d:\program files\winamp\winamp.exe til rett path hos deg til den fila. Så kjører du begge etter at du har editert (og lagret) i begge filene. Etter en restart skal ting i teorien fungere.

5680248[/snapback]

da skal jeg forsøke det med...

og her er noe jeg postet tidligere, om du gikk glipp av det..

(bare sånn i tilfelle, siden det ble så rotete her.. )

kjørte filen, etter å ha endret banen til der jeg har min..

den så slik ut..

---

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\Winamp.File\DefaultIcon]

@="C:\\Programfiler\\Winamp\\winamp.exe,4"

---

det mellom..

men etter en restart, var de fortsatt blanke..

BTW, så netopp at det er riktige file ikon, når jeg tar og skal åpne en fili fra winamp.. blar rundt der, så er alle ikona riktige.. :mad:

Endret av Gomp|
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...