Gå til innhold

Lære el gitar!

murra

Anbefalte innlegg

Noen som kan gi meg noen pekepinner på bøker/dvd'er det er lurt å kjøpe seg om man skal lære seg basics innen gitar spill? Grep osv...

Fått et lite tips om Lillebjørn Nilsens gitarbok? Søkt litt på nettet men lite som er gratis så like greit å kjøpe seg bok...?

Alle tips tas imot med stor takk!

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som kan gi meg noen pekepinner på bøker/dvd'er det er lurt å kjøpe seg om man skal lære seg basics innen gitar spill? Grep osv...

Fått et lite tips om Lillebjørn Nilsens gitarbok? Søkt litt på nettet men lite som er gratis så like greit å kjøpe seg bok...?

Alle tips tas imot med stor takk!

:thumbup:

5678058[/snapback]

Bøker er en god ide. Pass på at du finner en som er tilpasset ditt nivå, blir det for vanskelig gir man lett opp. Og pass også på at det er en musikkstil som du liker, ellers blir det fort kjedelig.

Det finnes masse ressurser på nettet, også gratis, men som du har oppdaget er det ikke alltid like lett å finne dem. Det er bedre å kjøpe en bok eller to og bruke tida konstruktivt, det vil si på å øve i stedet for å surfe på nettet.

Ellers selger Narvesen ulike gitarblader, en del av dem er beregnet nettopp å lære bort sanger, riffs og teknikker av ulik vanskelighetsgrad. Noen av dem kommer med CD'er med demo'er og backing-tracks. Fordelen med disse er at du kan kjøpe dem når de har låter som interesserer deg. Ulempen er at de er dyre.

Videre finnes det CD'er og DVD'er med gitarundervisning, gjerne viet en spesiell stil eller artist. Det kan være en god måte å lære på, fordi du får demonstrert teknikkene. Men kvaliteten er nokså ymse, mye er bra men mye er dårlig.

Ellers er det ingenting som slår en god gitarlærer. Både fordi du får personlig veiledning, og fordi du får "lekser". Hemmeligheten med å lære gitar er å øve jevnt og trutt.

Og sist men ikke minst: Øving blir mye morsommere om du øver for noe. Om du har noen å spille sammen med får øvingen hjemme på kammerset mål og mening, fordi du har noen å vise nye kunster for.

Besøk gjerne gitartråden her på forumet: Link. Der kan du spørre om alt som har med gitar å gjøre. :thumbup:

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

jeg har også hatt lyst til å lære gitar men fikk aldri startet :) uansett de gitaristene jeg fikk en prat med sa jeg burde lære meg vanlig gitar før el gitar

Lenke til kommentar
jeg har også hatt lyst til å lære gitar men fikk aldri startet :) uansett de gitaristene jeg fikk en prat med sa jeg burde lære meg vanlig gitar før el gitar

5689147[/snapback]

det blir egentlig smak og behag.. Hvis det å spille el-gitar er drivkraften mot å spille gitar, start med el-gitar. det er akkurat samme prinsippet.. bare at det låter litt anderledes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...