meastp Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Hei! Jeg har en forgrener med strømbryter som jeg slår av etter pc'n er slått av. Når jeg slår den på igjen (forgrenerbryteren) slår også pc'n seg på uten at jeg trenger å trykke på på-knappen på kabinettet. Er dette dumt? Burde jeg la forgrenerbryteren være på, eller burde jeg slå av bryteren bak på kabinettet hver gang? Takker for svar mvh, Mats Taraldsvik Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Du unngår jo i det minste at PC'en blir grilla på lynet, men det at den slår seg på når du trykker på bryteren er vel bare en bios innstilling ville jeg tro, hvis du da ikke har en rar PSU..... Personlig foretrekker jeg å bruke bryteren på PC'en. Liker ikke PC'er som har "power on after power failure". De er slik at hvis du kutter strømmen til hk og så setter den på igjen så slår den seg på, kan være kjedelig når man feilsøker. Men tilbake til spørsmålet: nei, dette er ikke dumt, men det kan fremdeles være en ide å disable power on after power failure opplegget i bios'en din da. Lenke til kommentar
Destro Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 den beskyter ikke garantert mot Lyn det har hent seg at den har forgreinet seg forbi bryteren og grillet allt av elektrisk utstyr. jeg vil ikke ha gjort det forddi jeg tror det kan skape ett lite spenings hopp akkurat når du slår på bryteren som kan muligens skade de elektriske komponentene men både skjermen og pc har jo psu /strømadaptere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå