Mortex2001 Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Hei! Jeg har satt opp en locahost webserver bruker (WAMP5), men en ting jeg ikke finner ut av er hvordan jeg kan sette en mappe i root mappa til f.eks: CHMOD 666, 700 osv... Jeg prøvde å bruke FTP-program slik som jeg gjør på vanlige webservere som ikke ligger lokalt, men ute på nettet. Er det noen som vet hvordan? Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Hei! Jeg har satt opp en locahost webserver bruker (WAMP5), men en ting jeg ikke finner ut av er hvordan jeg kan sette en mappe i root mappa til f.eks: CHMOD 666, 700 osv... Jeg prøvde å bruke FTP-program slik som jeg gjør på vanlige webservere som ikke ligger lokalt, men ute på nettet. Er det noen som vet hvordan? 5677734[/snapback] Du må jo finne den poå feks: c/documentsandsettings/lars/sidami Så kan du chmoden :!: Lenke til kommentar
Mortex2001 Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2006 Hei! Jeg har satt opp en locahost webserver bruker (WAMP5), men en ting jeg ikke finner ut av er hvordan jeg kan sette en mappe i root mappa til f.eks: CHMOD 666, 700 osv... Jeg prøvde å bruke FTP-program slik som jeg gjør på vanlige webservere som ikke ligger lokalt, men ute på nettet. Er det noen som vet hvordan? 5677734[/snapback] Du må jo finne den poå feks: c/documentsandsettings/lars/sidami Så kan du chmoden :!: 5677789[/snapback] Jeg har prøvd det, men det fungerer ikke.... Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 koble til ftp-server, finn ønsket mappe og chmod den.. får ikke til sider du? eventuelle feilmld får du? Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Jeg lurer på akkurat det samme. Qualbeen: Han har webserveren liggende lokalt... Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Men om han har en webserver så skal du ikke se bort ifra at det er en måte å "koble" seg til serveren gjennom ftp eller ssh. Selvom man bruker en lokal adresse skal det være likt om serveren er på pcen hans eller står en annen plass på nettet. Har ikke peiling på hvordan man chmoder en mappe ved å bruke explorer på windows. Endret 2. mars 2006 av Garreth Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Prøvd å gjere det i Cygwin? Lenke til kommentar
Mortex2001 Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Prøvd å gjere det i Cygwin? 5689534[/snapback] Det skal jeg prøve! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå