pmarius Skrevet 28. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2006 Norton Ghost 10 Norton Ghost fra Symantec er et enkelt verktøy for å sikre at man har en komplett backup av operativsystemet. Og når uhellet først er ute, kan Ghost være et godt hjelpemiddel. Les artikkelen her Lenke til kommentar
ttt Skrevet 28. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2006 Flott test. Eg har lenge ønska ein test av dette programmet. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 28. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2006 Bruker selv Acronis trueimage og er strålende fornøyd. Med acronis kan man også lage en sikker, usynlig partisjon på maskinen hvor backupen ligger og er tilgjengelig gjennom F8 tasten ved boot , billigere er det også. programmet testet mot ghost her: http://www.pcworld.com/reviews/article/0,aid,123202,00.asp Lenke til kommentar
Svimen Skrevet 28. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2006 Har brukt ghost på jobb siden vi gikk over til W95/NT i ca '98-'99. Er ganske enkelt supert. Spesielt om du har mange like pc'er å sette opp. Typisk 100-1000stk. Har også klart å få leverandør til å installere ghost image på pc før levering slik at vi får disse klar til setup. Lenke til kommentar
octopus Skrevet 28. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2006 Symantec? nei, takk. Selv er jeg positiv overasket over programet DriveImage XML, kun 1,36 MB stort, rask og gratis. Det bruker jeg til å ta image av mine hardisker. http://www.dinside.no/php/art.php?id=280142 Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 28. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2006 Bruker selv Acronis trueimage og er strålende fornøyd. Med acronis kan man også lage en sikker, usynlig partisjon på maskinen hvor backupen ligger og er tilgjengelig gjennom F8 tasten ved boot , billigere er det også. 5677868[/snapback] Er ikke dette mulig med Ghost 10? Lenke til kommentar
wil Skrevet 28. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2006 Prøvde Ghost litt på jobb i dag, og programmet passer meg ikke noe særlig. Bruker heller Acronis TrueImage jeg. Lenke til kommentar
Vifteron Skrevet 1. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) Noen som gidder å lage en test av: (?) Acronis True Image 9 Runtime DriveImage XML 1 Symantec Norton Ghost 10 Med så mange viktig data lagret i pc-ene våre, en slik software er noe man må ha. Endret 1. mars 2006 av Vifteron Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 1. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2006 Jeg formaterer gasnke ofte, og synes det er et ***** slit å innstalere alle drivere og programmer på nytt, når de allerede ligger på D disken. (formaterer bare C) Så hvem er best til mitt bruk? Trenger noe som tar kopi av Winxp'en (etter at jeg har innstalert alle programene og driverene), deretter hadde jeg tenkt å brenne på dvd, elns. (kan sikkert algre på D disken også). Har WinXP Home edition. Fungerer ghost (eller de andre) på den? Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 8. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Noe merkelig skjer på mine bærbare pcer ved bruk av dette programmet.. Pcen jeg har laget en backup av på en eksternhdd.. klarer å kjøre cd menyen i dos mode.. (Før oppstart av Windows) Men når jeg booter en annen bærbar maskin av samme type kommer den bare til "Please Waith"... Endret 8. mars 2006 av Heineoen Lenke til kommentar
Mongster Skrevet 8. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2006 Kan man bruke ghost eller acronis til å gjenopprette tapte data også på noen måte? Altså uten at man har tatt backup? Lenke til kommentar
_tommy_ Skrevet 11. april 2006 Rapporter Del Skrevet 11. april 2006 Leste igjennom testen av Ghost 10, og i den forbindelse lurer jeg på noe. Forstår det slik at det er mulig å lage en "recovery" cd med 10'n? DVS at en ghoster c: (windows med drivere, programmer, antivirus, updates+++) og deretter lagrer dette på en CD/DVD som en kan boote fra? Mulig å linke til en guide til hvordan dette gjøres? Har prøvd Ghost 8 - 9 og 10, men har ikke klart dette enda. Får bare beskjed om at jeg må putte inn en formatert floppy, letter sagt en gjort da laptopen min ikke har det. Eventuelt en guide på hvordan en lager recovery cd/dvd selv. Takker for svar. Lenke til kommentar
_tommy_ Skrevet 11. april 2006 Rapporter Del Skrevet 11. april 2006 Kan man bruke ghost eller acronis til å gjenopprette tapte data også på noen måte? Altså uten at man har tatt backup? 5721919[/snapback] BetDataBack for NTFS eller FAT (alt etter hva du har) gjenoppretter tapte data. Brukt det selv ett par ganger med bra resultat. Må kjøpes. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 11. april 2006 Rapporter Del Skrevet 11. april 2006 Forstår det slik at det er mulig å lage en "recovery" cd med 10'n? DVS at en ghoster c: (windows med drivere, programmer, antivirus, updates+++) og deretter lagrer dette på en CD/DVD som en kan boote fra? 5902287[/snapback] Sjekk denne linken til Symantec. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå