Gå til innhold

USB I og USB II?

furmyrm

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har ikke fått med meg hvordan jeg kan se om en pc har USB I eller USB II på maskinen. Noen som kan fortelle meg hvor jeg kan se dette på maskinen? Hva er de tekniske defisjonene på USB I og USB II. Jeg har en 3 år gammel Compaq EVO N1020v som nok har USB I.

På forhånd takk

Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener å huske at en USB 2.0 controller heter "Enhanced USD controller"...

Hvis du kjører WinXP er det bare å sette en USB 2.0 device i en usb port og hvis Windows varlser deg om at denne enheten ikke fungerer optimalt, da har du USB 1.1 porter på pcen...

Lenke til kommentar

Hei.

Takker. Det stod Enhanced på min gamle Compaq. Jeg skal bruke den til å ta opp video via en Terratec Cyrberlink og må da ha USB 2.0.

Det ser ut til å fungere. Nå er det bare å koble til 1 TB med harddisk via Firewire og ta opp masse innholdsløse tv-programmer.

Lenke til kommentar

Bare for å flisespikke litt: Gamle USB 1.0 og 1.1 har mistet blitt omdøpt til USB 2.0, så du har nok 100% sikkert USB2.0-porter på maskinen din.

Spørsmålet er nok heller om USB2.0-portene støtter hastigheten 480 Mbit/s eller bare støtter hastigheten 12 Mbit/s.

De forskjellige versjonene er nå:

480 Mbit/s: USB 2.0 High Speed

12 Mbit/s USB 2.0 Full Speed

1,5 Mbit/s: USB 2.0 (Vet ikke noe videre navn, men begge de ovenenvnte kan kjøres på denne reduserte hastigheten)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...