Gå til innhold

Hjelp til raminnkjøp

Santar

Anbefalte innlegg

Hei, jeg hadde tenkt å kjøpe inn litt mere ram.

Hovedkortet mitt er ASUS A7N8X-E.

Dette er infoen om hva hvoedkortet støtter ifølge manualen:

Dual channel memory architecture

3 x 184-pin DDR DIMM sockets for up to 3gb mempry.

Supports PC3200/PC2700/PC2100/PC1600 unbuffered

non-ECC DDR DIMMS.

I maskinen nå har jeg: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB dual p kit, w/two matched PC3200 CL2,5 DDRs.

Problemet mitt er altså:

Jeg har 3 ramslotter på hovedkortet. 2 av disse er jo nå brukt på to 512 brikker for å få tilsammen 1024gb med ram.

Jeg vil øke til 2gb ram, noe som ikke ser ut til å gå da disse 512 brikkene kjører parvis. Jeg er redd for at jeg nå må kjøpe to 1024gb rambrikker isteden, men jeg aner ikke hvilke jeg skal kjøpe.

Om noen kunne hjelpe meg med dette hadde jeg vært veldig takknemmelig.

Jeg handler stort sett på komplett.no, så om noen hadde noen forslag til noen rambrikker de har der så hadde det jo vært ekstra fint.

Alle svar mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekket manualen til hovedkortet ditt, og det støtter 1GB minnemoduler. Det stod også at kortet vil kjøre i Dual-channel-modus selv når du installerer en minnemodul i det tredje sporet. Minnesporet som står for seg selv teller to banker. Løp og kjøp :p

Lenke til kommentar

Hei, og tusen takk for raskt svar.

Så jeg kan altså kjøpe en 1024 brikke å sette den i den siste slotten og den andre rammen vil fremdeles virke opptimalt?

Du har ikke noen spesifike gode rambrikker som går godt ilag med de brikkene jeg allerede har å anbefale?

Endret av Silvor
Lenke til kommentar

Jepp, det er bare å fylle opp. Når det gjelder RAM-brikker, er du som regel sikker så lenge du kjøpe merkeminne, og ikke tredjeparts. Selv har jeg en forkjærlighet for minne fra Corsair. Aldri hatt noe tøys med det. Corsair XMS3200C2 er en god minnemodul, samt at den er anbefalt/sertifisert av Asus til kortet ditt. Link til Komplett.no.

Lykke til :D

Endret av enl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...