Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Stabil god trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har NGT med netopia ruter. Jeg har til nå brukt kabler, men fikk en bærebar maskin (Asus W5F, vanvittig bra maskin) i går og trenger derfor mulighet til trådløst.

Jeg er ute etter noe stabilt og med god rekkevidde, det trådløse trenger ikke nødvendigvis å være en ruter men må kunne dele internettet og det kablete nettverket videre ut trådløst!

Hva anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som har noen stortester hvor flere trådløse rutere er satt opp mot hverandre og funnet den beste?

Har funnet ut at Linksys sin går for å være den beste, men så er den også litt vel dyr så hva en neste på listen som ikke er fult like dyr? Er det dumt å kjøpe en ruter til 500,- i forrhold til en til 1000,-? Og hvilken gir mest for pengene?

Endret av Christopher
Lenke til kommentar

Ang Linksys WRT54, der er noen utgaver som bruker et annet (mangel på bedre ord) OS, og noen opplever problemer med de. Etter hva jeg har skjønt det så er det versjon 5 som har dette OSet.

Jeg har Asus WL-500g lest mye bra om den og tester den nå. Har bare hatt den i en dag, så kan ikke si 100% om den er veldig bra eller ikke. Men så langt bare positivt.

Lenke til kommentar
Ang Linksys WRT54, der er noen utgaver som bruker et annet (mangel på bedre ord) OS, og noen opplever problemer med de. Etter hva jeg har skjønt det så er det versjon 5 som har dette OSet.

Jeg har Asus WL-500g lest mye bra om den og tester den nå. Har bare hatt den i en dag, så kan ikke si 100% om den er veldig bra eller ikke. Men så langt bare positivt.

5680331[/snapback]

Jeg har WRT54G ver5, og opplever ikke noen problemer med den. Den er dønn stabil, aldri noe tull.

Bakdelen med denne i forhold til de tidligere versjonene, er at det ikke kan kjøres tredjepart firmware (feks Sveasoft) på den grunnet annet os og mindre internminne.

WRT54GL er ikke amputert på samme måten som ver5, og kan kjøre tredjepartsfirmware dersom du ønsker det.

Lenke til kommentar
Jeg har WRT54G ver5, og opplever ikke noen problemer med den. Den er dønn stabil, aldri noe tull.

Bakdelen med denne i forhold til de tidligere versjonene, er at det ikke kan kjøres tredjepart firmware (feks Sveasoft) på den grunnet annet os og mindre internminne.

Etter hva jeg har forstått prøver Sveasoft på å lage en firmware til det vVorx (eller hva det nå heter) os'et. Så det kan hende dere er heldige

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...