Pysj Skrevet 28. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2006 Snart får Telios IP-kunder muligheten til å skaffe seg mobilabonnement fra samme selskap. Læs mer Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 28. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2006 Veldig bra med flere konkurrenter. Om Telio har Telenors dekning og er grisebillig kommer dette til å gjøre noe med de generelle mobilprisene. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 28. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2006 Dette tror jeg er et genialt trekk fra Telio. Jeg tipper motivasjonen til dette er at ved også å være en leverandør av mobiltjenester, vil de kunne får billigere samtalekostnader fra sitt "fastnett" og inn på mobilnettet (Jeg mener å ha lest at det er billigere for mobilleverandører å ringe inn på mobilnettet). Ved å innføre mobiltjeneste som et tilleggsprodukt vil derfor Telio kunne redusere samtalekostnaden fra IP-telefon til mobilnettet ytterligere, og derfor kapre enda flere kunder Dessuten er det i grunnen bare Tele2 som benytter Telenor sitt nett, og som samtidig har rimelige samtalepriser. Det blir derfor veldig interessant å se hvilke priser dette ender med. Prisene som er antydet er 79 øre pr minutt, uansett hvem eller hvor du ringer i Norge, samt 40 øre pr SMS. I tillegg snakkes det altså om et vist antall gratis ringeminutter og SMS pr måned, kombinert med kr 0,- i månedsavgift. Forundrer meg ikke om Telio beholder politikken om 0 øre i oppstartsavgift, og kun hele minutt fakturering på samtaler. Innføringen av mobiltjeneste tipper jeg også resulterer i en minuttpris på IP-telefon redusert fra dagens 89øre pr. minutt, og ned til de samme 79 øre pr. minutt. Alt i alt høres det ut som et bra tilbud, og du skal sannsynligvis ringe en god del med konkurrentene sine mobilabonnement før det lønner seg å bytte til disse. Dette avhenger selvsagt at mengden med gratisminutter og SMS som tilbys, samt oppstartsprisen. Dessverre ser det ikke ut til at Telio i første omgang vil tilby noen familieabonnement tilsvarende det du får på Netcom og/eller Tele2. Dette vil kanskje hindre en del potensielle kunder i å bytte, men vi får vente og se hva tilbudet inkluderer. Lenke til kommentar
Holtemann Skrevet 28. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2006 I tillegg blir Telio-abonnementet en tilleggstjeneste til IP-abonnementene, det blir ikke egne abonnement. Er vel sikkert for å holde prisene meget lave. Tror det blir bra.. Vi får se. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg