Znoken Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Jeg stoler aldri en epost til en ISP. jeg ringer til jeg får svar.. 5692455[/snapback] Greit nok at du ikke stoler på e-post til en ISP og det gjør vel ikke jeg heller...Har ringt og snakket med support mange ganger og hvis det er hastighet det er snakk om som er for lav f.eks så krever de screenshot av hastighetsmåleren og da må den jo sendes på mail... Lenke til kommentar
deleder Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Jeg stoler aldri en epost til en ISP. jeg ringer til jeg får svar.. 5692455[/snapback] Greit nok at du ikke stoler på e-post til en ISP og det gjør vel ikke jeg heller...Har ringt og snakket med support mange ganger og hvis det er hastighet det er snakk om som er for lav f.eks så krever de screenshot av hastighetsmåleren og da må den jo sendes på mail... 5693276[/snapback] Krever BC screenshot av hastighetsmåleren? Dette virker unøyaktig, mye som kan spille inn der. Ville da vært mye bedre for begge parter at BC sjekket opp linja selv. Angående BC, så sliter de om dagen. LANG ventetid på supporten dems (ja, sikkert noe med flytting å gjøre). Synes også at noen av dem virker ampre i telefonen, når man har ventet i 18-20 minutter synes jeg man kan forlange vanlig høflig tone. Er også endel inkompetente der. Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Bluecom er bare rot virker det som? Jeg hadde 4mbit adsl i 6 mnd etter jeg sa opp:) Ikke betalt en krone for det. Har det ikke nå lenger da Lenke til kommentar
Arodin Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Har vært kunde av bluecom noen år. Har aldri vært fornøyd med kundesupport. Det har vanligvis vært lite ventetid på å få snakket med en kundebehandler. Men informasjonen og behandlingen man får er rett og slett dårlig. Forrige fredag mistet jeg nettet og ringte kundesupport, det var lite han fikk gjort men han skulle få en teknikerer til å se på det. Ringte i går, lurte på hva som skjedde i saken (ja jeg er utålmodig og veldig avhengig av nett), fikk bare beskjed om å vente de kunne ikke gi meg noen tidsestimater på når de ville ordne saken (selv om jeg fikk opplyst at tekniker ville se på det mandag, var det visst uvanlig at slike frister ble overholdt - i følge ham) Samtidig med at jeg mistet nettet observerte jeg en person ved en boks som jeg mistenker å være en basestasjon eller en annen form av knute punkt. Nevnte dette for kundebehandleren, han var enig i at det var en mulighet for at denne personen kunne være årsak til nettbruddet, men de fulgte sine rutiner (greit nok). I tillegg, i en bisetning, sa han at hvis det var nødvendig å benytte en fra bravida ville de belaste meg med 1800kr!? De leverer fortiden ikke den tjenesten jeg betaler for, samtidig ymter han frampå at jeg muligens må betale 1800kr i tillegg. En annen dårlig erfaring er at jeg i minst et halvår betalte for fast IP uten at tjenesten ble levert. Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Enda en dårlig erfaring fra bluecom. Fikk bekreftet flyttedato 12.01.06. Har enda ikke fått flyttet over abbinementet!! Svarer ikke på mail heller Lenke til kommentar
(ODIN) Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 eneste som hjelper er at du ringer,ikke send mail,kundeservice er ikke bluecom sin sterke side for tiden.de brukte nettopp over 5 uker på å flytte meg å linjen de leverer er ustabil så det suser,men de gidder ikke prøve å hjelpe. eller så kan du jo alltids bytte leverandør slik som jeg har gjort Lenke til kommentar
Carbonite Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 For dere som har snakket med bluecom på telefonen, så er dere vel klar over at supportavdeligene deres, samt fakturaavdelingen holder på å flytte fra Sandefjord til Kristiansand. Sier seg selv at dette vil medføre forsinkelser og problemer. Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Men dem har da for svarte logger på folk da.. Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Jaaaaa. Får endelig nettet mitt om 2 dager. 8 uker etter at flyttingen ble registerrt. Får to mnd gratis nett som kompensjasjon da. Aner jeg en liten forbedring?? Endret 7. mars 2006 av stinger82 Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 (endret) Ja så fikk jeg endelig svar fra BC da... Hei! Linjen din er riktig satt opp og du linker opp med over 6 mb, ser du har endel som går ut i fra din linje,dette vil ødelegge for din inn hastighet. Stopp dette og linjen vil stabilisere seg. Helt utrolig at de kan svare på den måten..Ser ut til at de bare er interessert i at man skal ha bredbånd fra de men ikke bruke linjen til ...Skaffet meg da bredbånd for og bruke det og ikke bare la det være ubrukt... Ser nesten ut som om at BC ikke vil at vi skal UL...At hastigheten blir mindre når jeg UL vet vel alle og kan ikke tro at de mener og tror at jeg har tatt hastighets testene når jeg UL eller DL....Når man får slike svar så kan man jo lure på om de tar inn folk rett i fra gata for og jobbe for seg... Har riktignok endelig fått bedre hastighet så nå ligger jeg på 5,5 mbit inn og 632 kbit/s ut Endret 15. mars 2006 av Znoken Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Nå er det MANGE som ikkje har forstått at bruk av upload vil påvirke hastigheiten. Så at dei har slike standardsvar forundrer meg ikkje i det heile tatt. Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Hvordan kan upload ødelegge linjen din etter at du er ferdig å uploade? Er jo ikke vits i å ha en stor linje når man ikke "får lov" å bruke den? Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Hvordan kan upload ødelegge linjen din etter at du er ferdig å uploade? Er jo ikke vits i å ha en stor linje når man ikke "får lov" å bruke den? 5775481[/snapback] Ikke etter at du er ferdig å uploade, men hastigheten ned blir dårligere mens du uploader. (altså makser ut linja di) Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Hehe, ja det vet jo jeg også, men tror ikke det var det som var ment her Lenke til kommentar
crazyfrog Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Hvordan kan upload ødelegge linjen din etter at du er ferdig å uploade? Er jo ikke vits i å ha en stor linje når man ikke "får lov" å bruke den? 5775481[/snapback] Kluet er at viss du bruker all uthastighet, så faller nedhastighet ganske drastisk. Fikk en forklaring en gang på at makser du uthastighet, omdannes ca 1% av nedlastinghastighet til upload. altså har du 6 mbit ned og 632 opp, omdannes de raske 6 til 0,632 upload istedenfor. Kan noen bekrefte dette ?? Du kan seff "bruke" linjen men klager en på sånt får en vel et ganske standard svar Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Dette går på korleis TCP/IP-protokollen er bygd opp. 1: Forespusel om webside: 2: Pakker mottast og kvittering sendes tilbake for kvar pakke 3: Webside er lasta ned Når ein bruker heile uploaden så blir ikkje kvitteringspakken sendt, og dermed vil tjenesten som er forespurt forsette med å sende dei same pakkane igjen og igjen til kvitteringspakken er mottatt. Så om ein skal laste ned 100MB, men uloaden er "brukt opp" så vil det det kanskje berre greie å sende kvitteringer raskt nok for 50% av pakkene. Dette fører til at reelt har ein laste ned over 150MB når fila er nede. Med ei 2Mbitlinje (2048) så kan ein teoretisk laste ned 256Kb/s = 1Mb/4s Teoretisk skulle dette tatt 400sek å laste ned, men grunna "jammen" upload så vil det ta over 600sek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå