TommyL Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Jeg må bare istemme. Har hatt Bluecom i årevis, men nå er kundeservicen på vei nedenom og hjem. Svarer ikke på mail, og er generelt vanskelige. Selve linja funker bra da (enn så lenge), derfor er jeg kunde der enda.... MVH TommyL Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 De har sluttet å konkurrere på pris etter at Ventelo overtok. For et år siden lå Bluecom/Catch i toppsjiktet blant de med raske linjer / lav pris, mens nå har de rast nedover sidene. De som er prisbevisste hopper raskt av i første sving... Når kundeservice rakner i tillegg er det ikke mye grunn til å bli. Lenke til kommentar
wt Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 For snau 2 uker siden ble det bestemt at kundesenteret til Bluecom skulle flyttes til Kristiansand. 5678476[/snapback] Skal ikke ha noe og si om de flytter kundesenteret....Det er oss kunder de lever av og dermed så bør de også sette oss først og ikke ignorere oss som de gjør... 5678557[/snapback] Det har alt å si, vet at det sitter folk med kompetanse som de ikke kommer til å få videre med seg til Kristiansand. Hvordan kan du sa si at det ikke har noe å SI. Det har ALT å si. Tror ikke de ignorer deg, men hvis du er litt så er det kanskje ikke rart at du føler deg Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Det virker som om ISPer generellt sliter med support, noen hederlige unntak finnes (Telenor og Dataguard, de har jeg gode erfaringer med). Kanskje det er fordi det er for lite tilgang på arb. kraft? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Det virker som om ISPer generellt sliter med support, noen hederlige unntak finnes (Telenor og Dataguard, de har jeg gode erfaringer med). Kanskje det er fordi det er for lite tilgang på arb. kraft? 5680302[/snapback] De er for grådige, og gjør en for dårlig jobb når de innstalerer og dobbelt-sikrer seg for at du IVHERTFALL ikke får mer en du betaler for. Dermed, altfor mange klager, som igjen fører til "varme" linjer og for få personer på support. Lenke til kommentar
(ODIN) Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) etter at ventelo tok over og flyttet catch kundene til bluecom er vel det kjipeste jeg har vært innblandet i som kunde,har aldri opplevd så dårlig service,så mye løgner og så uprofft supportpersonale. gidder ikke engang begynne på den sinnsykt lange historien,men jeg må bare flame de,er så forbannet at jeg kan kaste meg selv inn i veggen edit,kan noen gi meg råd om god leverandør med bra routing å god ping til utlandet fra midt i tjukkeste oslo? Endret 1. mars 2006 av (ODIN) Lenke til kommentar
Iguil Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Er direkte latterlig å ikke svare på en seriøs forespørsel til salgsavdelingen. Det begynner egentlig å bli manko på gode leverandører etter hvert nå, siden Catch også er blitt slukt av det drittet der. kan noen gi meg råd om god leverandør med bra routing å god ping til utlandet fra midt i tjukkeste oslo? 5686077[/snapback] DataGuard driver vel og leverer temmelig kraftige linjer inni Oslo, sjekk med dem Endret 2. mars 2006 av Iguil Lenke til kommentar
DaChronix Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 etter at ventelo tok over og flyttet catch kundene til bluecom er vel det kjipeste jeg har vært innblandet i som kunde,har aldri opplevd så dårlig service,så mye løgner og så uprofft supportpersonale.gidder ikke engang begynne på den sinnsykt lange historien,men jeg må bare flame de,er så forbannet at jeg kan kaste meg selv inn i veggen edit,kan noen gi meg råd om god leverandør med bra routing å god ping til utlandet fra midt i tjukkeste oslo? 5686077[/snapback] dataguard har god utenlands routing, utenom til svenske BBB servere da dem bruker bbb link som er overloada går selv igjennom DG med min linje nå, men sitter i bluecom (Catch) sitt nett med elendig ping (kontra tidligere) inn mot Oslo så venter egentlig bare på at Telenor skal bygge ut adsl2 her så jeg kan ligge på Telenor inn til Oslo og i DG sitt net videre ut i verden Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Har SHDSL fra en lokal leverandør igjennom jobben. De har ikke så stor kundebase, og der må jeg si jeg er fornøyd med servicen. Ringer dem på telefon eller mobil, og får hjelp med en gang. Har bare hatt problem med linja 1 gang da (hastigheten datt ned i 1/3-del), og det ble fikset på sekundet. Ellers er den alltid oppe og kjører, med full hastighet og lav ping. Jobben skal bytte til Ventelo som totalleverandør og da blir det vel internett igjennom Bluecom, men ikke faen om jeg skal ha noe fra dem, jeg holder meg nok til den jeg har nå, ikke noe vits i å ødelegge noe bra. Dessuten kan ikke Bluecom levere noe annet en ADSL (men ikke ADSL2+) her jeg bor og SHDSL fra dem er dobbelt så dyrt som det jeg har nå. Liker å ha god uthastighet. Lenke til kommentar
(ODIN) Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 godt å vite at det ikke er bare meg som sitter med elendig ping å pakketap så det suser.driver å pinger vg.no med en ping på 50 til 100,driver bare å hopper hele tiden opp og ned,opp og ned.pakketapet gidder jeg engang ikke beskrive.. men hvis dataguard benytter seg av catch sitt nett nå,blir ikke det det samme som å ha routingen til catch eller bluecom? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Ja, faren min kom seg vist igjennom kvikkere enn kvikt, da han sitter på politiets servere. (jeg kom aldri igjennom), den dårlige nyheten var vist at jeg bor gasnke langt unna sentralen likevell. Egentlig så er nærmeste senral under 50m ifra huset, MEN, den er vist full så bluecom har koblet meg opp på nærmeste ledige, som ja, sikkert er 100mil herifra! Lenke til kommentar
WMD Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 lol ventelo bluecom lurer meg fortsatt. har foregått i flere uker. jeg bestilte med studentrabatt, så sender de meg faktura 450 kr. men egentlig skulle det være 359 kr. så klager jeg, så sender med med 359 EKSKLUDERT MOMS. når jeg legger til moms blir d circa 450 kr. veldig morsomt, de ignorer mailene mine. telefon supporten prøver å lure meg gang på gang. Han påstod at han ikke hadde registrert meg på studentrabatt den først gangen. Men studentnummeret mitt haddde han allerede i database. snakk om å drite seg ut... snx bluecom u prick n00bs Lenke til kommentar
DaChronix Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 godt å vite at det ikke er bare meg som sitter med elendig ping å pakketap så det suser.driver å pinger vg.no med en ping på 50 til 100,driver bare å hopper hele tiden opp og ned,opp og ned.pakketapet gidder jeg engang ikke beskrive.. men hvis dataguard benytter seg av catch sitt nett nå,blir ikke det det samme som å ha routingen til catch eller bluecom? 5688363[/snapback] nei, de benytter seg ikke akkurat av catch sitt nett, de ligger på catch eller hvilken som helst annen isp sin infrastruktur om du ikke bor i oslo siden de ikke bygger ut selv. men du kan velge om du vil ligge i dg sitt ned eller den isp`s infrastruktur de leverer på til deg. personlig så har jeg ingen grunn til å bytte (...videre ut i verden) så lenge jeg fortsatt blir værende på catch sin infrastruktur inn til Oslo siden det er der problemet ligger. Lenke til kommentar
r_k Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 godt å vite at det ikke er bare meg som sitter med elendig ping å pakketap så det suser.driver å pinger vg.no med en ping på 50 til 100,driver bare å hopper hele tiden opp og ned,opp og ned.pakketapet gidder jeg engang ikke beskrive.. men hvis dataguard benytter seg av catch sitt nett nå,blir ikke det det samme som å ha routingen til catch eller bluecom? 5688363[/snapback] Tja... Jeg har faktisk akkurat samme problemet da, men det er kun hvis jeg pinger domenet vg.no. Hvis jeg pinger ipen til vg så har jeg fin ping. Er ikke sikker på hvorfor det er slik, men... C:\>ping www.vg.no Pinging www.vg.no [193.69.165.21] with 32 bytes of data: Reply from 193.69.165.21: bytes=32 time=62ms TTL=247 Reply from 193.69.165.21: bytes=32 time=26ms TTL=247 Reply from 193.69.165.21: bytes=32 time=64ms TTL=247 Reply from 193.69.165.21: bytes=32 time=33ms TTL=247 C:\>ping 193.69.165.21 Pinging 193.69.165.21 with 32 bytes of data: Reply from 193.69.165.21: bytes=32 time=22ms TTL=247 Reply from 193.69.165.21: bytes=32 time=21ms TTL=247 Reply from 193.69.165.21: bytes=32 time=23ms TTL=247 Reply from 193.69.165.21: bytes=32 time=20ms TTL=247 Lenke til kommentar
deleder Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Hvorfor skal du pinge VG? Ping heller noe som er garantert raskt, og som ligger sentralt, f.eks Uninett eller UiO. Lenke til kommentar
(ODIN) Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 vg har bestandig vært fint å pinge,mange isper som har foreslått det.hvis jeg pinger ip til vg får jeg 152 ms på roundtrip,ja du leste riktig 152!!.det rare er at det føste hoppet mitt begynner på 90 ms skal jo ikke gjøre det,må være noe riv ruskende galt ,jeg er fortvilt Lenke til kommentar
deleder Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Mange ISP'er som foreslår det? Hvilke? Uansett så sier det vel seg selv at f.eks å pinge uninett vil være bedre Der får man alltid full pupp. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 men hvis dataguard benytter seg av catch sitt nett nå,blir ikke det det samme som å ha routingen til catch eller bluecom? 5688363[/snapback] Det kjem ann på kva "pakke" dataguard kjøper av ventelo. Er det eit reint vidaresalg av ventelos produktpakke inkludert alt så er det ja, du vil ikkje ha forskjell mellom ei ventlo-linje og ei DG-linje. Derimot viss dei berre leier utstyret i sentralen men har eigne fiberlinjer som tar trafikken så kan det vere anderledes routing. Lenke til kommentar
(ODIN) Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 vel uansett tenker jeg kommer til å bytte over til telenor i løpet av dagen,ventelo har fått sin siste mulighet mange ganger nå å skuffet hver gang,er så drit lei av å ringe support bli lovd at dette skal de finne ut av eller få høre at de skal ringe tilbake,noe de aldri gjør,samt den mangelen på kunnskap hos noen av de er helt enorm,den ene supportpersonen jeg snakket med ba meg plugge pc kabel rett inn i veggen siden jeg ikke fikk kontakt med nettet,(ja det er sant) linjen gir så mye pakketap å pingen min gjør det helt umulig å spille noe som helst enten det er her i oslo eller utenfor Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Jeg stoler aldri en epost til en ISP. jeg ringer til jeg får svar.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå