BeeR Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Hei, har plutselig fått problemer med å spille av lyd og video. Det merkes ved at lyd og bilde hakker ved avspilling. (mp3, wma, wmv, avi osv) Dette gjelder også system-lyder i vindows, feks oppstartslyden. Hakker noe jævlig, og i tillegg tar selve oppstarten mye lengere tid... Har ikke dette problemet med avspilling av DVD i en DVD-avspiller, heller ikke problemer å spille av lyd og bilde i et videoredigeringsverktøy. Tenkte derfor at det var problemer med Windows Media Player, derfor lastet jeg ned nyeste versjon og installerte. Hjalp ingenting. Lastet så ned og installerte Winamp bare for å prøve en annen avspiller. Hjalp heller ikke. Pc'en min er en ny (2 mnd) ASUS laptop med PM 770 (2,13 GHz) prosessor og 1,5 GB ram. Det som er rart er at jeg fikk nøyaktig samme problem med min gamle stasjonære pc også. Har scannet hele systemet mitt med både nyeste Adaware og Norton antivirus med de nyeste virusdefinisjonene oppdatert - har ikke funnet noen ting. Noen som har noen tips...? -M Lenke til kommentar
mortyn Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 SIden pc-en er relativt ny. sIkker på at du har instalert alle driverne? hvis ikke kan du jo prøve å unistalere de og så instalere de på nytt. funka til meg når lyden ble ødelagt:) Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 hørt om folk som har problem med dette i sammenheng med at de brukte et trådløst nettverkskort.. Men dette var i en stasjonær.. Har du trådløst kort ? isåfall, prøv og deaktivèr det og sjekk da.. Lenke til kommentar
BeeR Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2006 Mortyn: Alle drivere var ferdig installerte fra fabrikken og avspilling av lyd og video (HDTV etc) har fungert helt knirkefritt frem til nå nylig. Kan driverne plutselig slå seg vrange...? espennyh: Ja, jeg har brukt trådløst nett både på min forrige stasjonære og min nåværende laptop. I min laptop er dette innebygd - skal prøve å skru av dette for å se om det har noe å si - takk for tipset. Andre tips tas i mot med takk! :-) -M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå