dark|dog Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 (endret) Jeg og en kamerat har vært på SAS Flight Academy og fått flydd 737 Next Generation Full flightsimulator! Gjett om dette var kult! Slenger et bilde av den herlige begivenheten nedenfor! Disse simmene koster 83 millioner kr pr stk så det er ikke sjans å kjøpe en, som jeg først trodde :D Her står vi på Tromsø Lufthavn, Langnes. Meg som kaptein. For dere som liker enda mer digitale cockpiter så må 737 NG være noe for dere! Slenger på et bilde fra noen timer tidligere da vi fløy 737 NG. Var for det meste rundt Gardermoen og fløy landingsrunder i vanskelige værforhold. RÅTT, RÅTT, RÅTT! Meg som styrmann og en kompiss av meg som kaptein. Endret 28. februar 2006 av dark|dog Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Det ser så kjempe kjekt ut å prøve. Har alltid hatt lyst til det! Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Tror ikke jeg ville vært passasjer på ditt fly. På bildet nummer 2, ser det ut som dere er i luften, og begge sitter og ser bakover...bra ? I think not... Lenke til kommentar
dark|dog Skrevet 1. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2006 Tror ikke jeg ville vært passasjer på ditt fly.På bildet nummer 2, ser det ut som dere er i luften, og begge sitter og ser bakover...bra ? I think not... 5677101[/snapback] Hehe, såpass ja! Om du ikke ville vært passasjer på mitt fly siden vi så bakover når flyet står på bakken så er det greit for meg. Sier jo bare hvor mye du kan om fly;) No offence... Om du tar en liten titt på instrumentpanelet helt i midten ser du at motorene er på "tomgang" og ser du litt til høyre ser du at horisonten stårhelt plant med flykroppen. Ser du litt til ser du at autopilot er DISCONNECTED. Vi står altså på bakken helt i ro da bildet ble tatt, men vinkelen er litt nedenifra og opp så du ikke ser bakken og flyplassterminalene uttenfor! Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Hva slags bakgrunn har du egentlig, og hvorfor fikk dere prøve dette ? Eller HVORDAN fikk dere lov? Lenke til kommentar
dark|dog Skrevet 1. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) Hva slags bakgrunn har du egentlig, og hvorfor fikk dere prøve dette ? Eller HVORDAN fikk dere lov? 5681916[/snapback] Hei! Jeg har ingen formell kompetanse innen luftfart, ennå desverre, men har jo lest meg til en del selv da, så vi klarte å fly disse maskinene ganske greit, under normale (og unormale) forhold! Jeg har lest teorien til småflysertfikat, da Det er kanskje lettere enn det virker som, men man må selfølgelig kunne systemene i flyet ganske inn og ut for å opperere maskinen på en måte som gir litt mening;) Vi ble tilbudt simulatortimer hos SAS Flight Academy da vi var med på en LAN som fant sted på Gardermoen forrige helg! Dette var nok en engangsbegivenhet som kanskje aldri kommer til å inntreffe flere ganger, desverre. SAS Flight Ac. og SAS Braathens og mange andre større aktører (blandt annet Logitech) sponset lanet av mer eller mindre spesielle årsaker! Slike simtimer koster vanligvis 15.000 kr timen for to personer, så vi var litt heldige. Betalte "litt" mindre. Vanligvis må du være ansatt i et flyselskap som har avtale med SAS FA for å ha noe der å gjøre. Endret 6. mars 2006 av dark|dog Lenke til kommentar
marte05 Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Hehe! Når jeg hadde arbeidsuke hos flyskolen i Ålesund fikk jeg fly noe lignende. Det var utrolig artig, men jeg var dessverre ikke den fødte kaptein. Fikser du bilder igjen eller? Vil gjerne se skjønnhetene! Lenke til kommentar
dark|dog Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Hehe! Når jeg hadde arbeidsuke hos flyskolen i Ålesund fikk jeg fly noe lignende. Det var utrolig artig, men jeg var dessverre ikke den fødte kaptein. Fikser du bilder igjen eller? Vil gjerne se skjønnhetene! 5686935[/snapback] Heihei, Marte! Hva tenker du på? Flere bilder? Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Kanskje du kjenner farern min som jeg tror var der. Han er ganske aktiv innen fly simulatorer og fly. Han sitter ganske mye på sin maskin og "flyver" Han heter Einar, og vi er fra Bodø. ^^ Lenke til kommentar
stekri88 Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Har prøvd dette selv, dette er en opplevelse azz... brukte dere hydraulik? Lenke til kommentar
dark|dog Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Har prøvd dette selv, dette er en opplevelse azz... brukte dere hydraulik? 5731548[/snapback] Jepp! Det var hydraulikk i simmene! Om du fikk en litt hard landing så kjentes det bra altså! Har en liten snutt fra en landing om dere vil se! (Noen som landa litt hardt så hydraulikken holdt på å "gå i stå" i simmen) (Må bare restartes, "ikke værre", men ille nok). Edit: Her er en liten filmsnutt tatt fra et annet crew. En eller annet har filmet med mobil ser det ut til. *synes landingen var morsom* Liten teaser fra SAS FA 737 NG Simulator (FLG06@OSL) Endret 11. mars 2006 av dark|dog Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Synes jeg hørte "Den er IKKE godkjent" jeg ? x]]] Lenke til kommentar
dark|dog Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Synes jeg hørte "Den er IKKE godkjent" jeg ? x]]] 5738594[/snapback] Kjapping;) Det var det han sa også! Ganske høyt og tydelig! Vet ikke hvem som fløy, men han var litt uheldig med flaring der ja! Hehe! Morsomt var det i alle fall å være der og fly ja! (Er egentlig ikke så fordømt vanskelig å lande de maskinene der med et lite snev av forkunnskaper) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå