Gå til innhold

Bygge opp en side, hva er lurt?

Anbefalte innlegg

Har lyst til å lage en side der jeg skal poste litt bilder, nyheter og må vel ha en shoutbox slik at brukerene kan sende litt meldinger.

Har ikke lyst til å bygge en side hvor jeg må oppdatere hver sin html side hver gang jeg poster noe nytt. Og vil heller ikke bygge en side der jeg må endre alle sidene hvis jeg endrer layout. Med andre ord har jeg lyst til å lage en dynamisk side (er det ikke det det kalles :ermm: )

Jeg må vel bygge siden med CSS layout. Når det gjelder CMS? så har jeg prøvd CuteNews før, men det falt ikke helt i smak. Måtte hardkode hvis jeg ville legge ved et bilde og teksten skulle stå på siden osv.

Det vanlige er vel å lage layout selv og kun bruke cms til å oppdatere de forskjellige delene av siden?

På siden jeg hadde før ble det ofte litt tull i shoutboxen (ga seg ut for å være andre osv.) så nå vil jeg gjerne lage at kun brukere får tilgang og at brukernavnet blir shoutnavne. Brukte før htaccess greiene for å styre tilgang til hvem som kunne logge seg på "admin" siden. Tenkte nå heller å lage login med php er dette vansklig?

Ble en VELDIG lang tråd..men håper dere tar dere tiden å svarer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du leter etter er mest sannsynlig en CMS løsning. Hørt mye bra om Joomla, og tror det finnes shoutbox plugin til det også.

(btw, det er ikke tråd, for tråden har ikke blitt lang enda, det du tenker på er nok 'innlegg' sorry, måtte bare :) )

Lenke til kommentar
(btw, det er ikke tråd, for tråden har ikke blitt lang enda, det du tenker på er nok 'innlegg' sorry, måtte bare  )

Er helt korrekt det :)

Skal ta en titt på det når jeg får tid, virket som om det var litt å sette seg inn i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...