Gå til innhold

Forventet levetid på billig spillere.

Anbefalte innlegg

2-400 kr for en flashbasert spiller høres flott ut for meg. Men etter å ha lest litt virker det som det er fryktelig mye tull med disse.

Og når jeg først skal kjøpe meg en mp3-spiller vil jeg jo ha en som varer et par år. Det må jo bli billigere enn å dra ut et par hundrelapper hver 6 måned, og selve spilleren vil jo være mye bedre lydmessig og harddisk-messig.

Så hva sier dere? Er det verdt risken eller ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange av spillerne til under 500lappen er ikke verdt plasten de er laget av engang. De leverer rett og slett ikke. Om du tar utgangspunkt i å ha spilleren i flere år ville jeg brukt noen hundrelapper ekstra på en kvalitetspiller. iRiver for eksempel har flere flash spillere som bare varer og varer...

Lenke til kommentar
hold deg unna creative muvo spillerne ihvertfall!

5702582[/snapback]

Spesifer deg hvorfor i så fall. Må være noe viktig siden du drar ett titals spillere ned i gjørma her.

Eneste negative jeg ser om denne typen spiller er at de skurrer når displayet lyser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

5702582[/snapback]

Spesifer deg hvorfor i så fall. Må være noe viktig siden du drar ett titals spillere ned i gjørma her.

Eneste negative jeg ser om denne typen spiller er at de skurrer når displayet lyser.

5703216[/snapback]

fordi 90% av disse spillerne går i stykker, og nei det er ikke bare gjetting. jobber tilfeldigvis en plass der vi seller det drittet. ser ut som om creative har økt kvaliteten i zen spillerne da de er greie nok

Lenke til kommentar

5702582[/snapback]

5703216[/snapback]

fordi 90% av disse spillerne går i stykker, og nei det er ikke bare gjetting. jobber tilfeldigvis en plass der vi seller det drittet. ser ut som om creative har økt kvaliteten i zen spillerne da de er greie nok

5703557[/snapback]

Pussig. Min kjaere soester kjoepte en for snart 2 aar siden, og den funker like bra i dag. To i gammelklassen min kjoepte ogsaa muvo for lenge lenge lenge siden (hadde den i allefall sommeren 2004), og de fungerer ogsaa.

Jeg hadde en HP som fungerte veldig fint, helt uten problemer fram til den ble stjelt. Vant den i oktober 2004 og mistet den ca. et halvt aar senere.

Det moekket de selger paa Clas Ohlson er det eneste jeg virkelig vil anbefale aa IKKE kjoepe. Hadde en slik, og den klikket etter et par uke, og hadde en skjerm som ikke visste noe annet enn tid og sangnummer (altsaa ikke noen form for navn paa sangen). Makan til dritt skal du lete lenge etter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

ja jeg overdriv litt som jeg håpte alle skjønte i det formål å advare mot de spillerne

jeg har ikke tall på det men 90% er overdrevent høyt.

men disse spilleren er de spillerne det er mest garantisaker på

vet om 2 som har kjøpt den spilleren.

en har fått den ødelagt 3 ganger og ble gitt en ipod shuffle

en annen 2 ganger. dette er personer jeg jobber med som angrer bitter på kjøpet av denne spilleren. jeg har imidlertidig en creative zen som ikke er noen problemer med. og som sagt disse spillerne er det MYE garantisaker på.

Lenke til kommentar

Mine spillere gjennom tidene, bare for å illustrere litt:

Første spiller kjøpte jeg da en kamerat kjøpte, den var veldig billig (800kr), og MP3-spillere var ikke videre vanlige (2-3 år siden).

Den var en Apacer BP300, og selv om den så ut som en dildo, fungerte den helt fint, god lyd, og egentlig ikke noe særlig å utsette på den, når man tok prisen i betrakting. Denne var i en nøytral, sølvgrå farge.

Så gikk den istykker, minijack-kontakten (hodetelefoner) hadde blitt ødelagt, og den ga bare lyd i en av kanalene.

Sende inn til PS Data.

Fikk ny, denne gangen i en annen farge. Nå var det tydeligvis en ny serie av spilleren, og håpet var lyseblått, selv om spilleren var sitrusgrønn, og fremdeles så ut som en dildo.

Så klart gikk denne istykker også, og sendte den nok inn til PS Data. Fikk tilbake en i samme farge, denne hadde jeg også mistanke var fra en nyere serie, men like dårlig den og.

Det var cirka tre spillere på et halvt år, og jeg fikk med nød og neppe byttet den i en Creative MuVo TX, og denne har fungert i over to år, helt uten problemer (solgte den til min søster).

Så trengte jeg en ny spiller etter et år, og gikk over til en ganske billig harddiskbasert spiller (Som gjør dette litt off topic, men den fungerer helt fint.)

Denne Apacer BP300-spilleren hadde flere kjøpt, siden det var god lyd, og den var billig.

Tenker det var fem som kjøpte de, det var kun en som holdt godt, og den tilhørte en som fikk en BenQ-spiller fra Telenor, og Apaceren ble gjemt i en skuff. Tre av de resterende fem (inkludert meg), fikk tre nye spillere, og kjøpte et annet merke. Den siste vet jeg ikke, men den var det programvarefeil på.

Gjett om jeg skal holde meg til merkevarer :)

(Forøvrig er dette med hodetelefonkontakten noe som går fælt mye igjen på MP3-spilleren, spesielt den nevnte Zen Micro)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...