Gå til innhold

ASUS A6Km 15.4" WXGA, NVIDIA Go7300, Sempron 3000+

zacko

Anbefalte innlegg

ASUSA6Km

( oppdaterer til 1gb ram da kommer maskinen på 9034kr)

Er denne Asus maskinen et bra kjøp? Er det noe og utsette på sempron 3000+ prosessoren ? Evt skjermkortet ?

Skal brukes til "det vanlige" + litt spilling - eller er det noen som har noen bedre alternativer ? max 9000 kr

Kritereier :

Skjerm 1280*800

harddisk min 40 gb

Greit skjermkort (ikke intel 900 eller ATI 200)

Batteri min 2.5 t

dvd brenner ikke et must

Trådløst nettverkskort

På forhånd takk for evt innspill . ;p

Endret av zacko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ASUSA6Km

( oppdaterer til 1gb ram da kommer maskinen på 9034kr)

Er denne Asus maskinen et bra kjøp? Er det noe og utsette på sempron 3000+  prosessoren ? Evt skjermkortet ?

Skal brukes til "det vanlige" + litt spilling - eller er det noen som har noen bedre alternativer ? max 9000 kr

Kritereier :

Skjerm 1280*800

harddisk min 40 gb

Greit skjermkort (ikke intel 900 eller ATI 200)

Batteri min 2.5 t

dvd brenner ikke et must

Trådløst nettverkskort

På forhånd takk for evt innspill . ;p

5676703[/snapback]

Ikke noe god prosessor, utvikler mye varme som igjen gjør at viften vil gå ofte eller hele tiden.

Skjermkortet er heller ikke noe å hoppe i været for "delt minne" så prøv å velge en annen maskin er mitt gode råd.

Lenke til kommentar

Jeg har A6K sempron og er rimelig fornøyd med den. A6Km er vel en ny utgave med blant annet go7300 istedenfor go6200. Scorer ca 2550 i 3dmark03 med min, og go7300 får vel rundt 3300. Så det er jo et helt greit skjermkort som drar de fleste spill, men ikke i den høyeste oppløsninga. Eneste som jeg synes er noe å utsette på er vifta, men ellers så får man jo mye for penga i forhold til masse annet. Finnes vel neppe andre maskiner med sånne specs i den prisklassen, og 1557 begynner vel å bli litt utdatert.

Lenke til kommentar
Jeg har A6K sempron og er rimelig fornøyd med den. A6Km er vel en ny utgave med blant annet go7300 istedenfor go6200. Scorer ca 2550 i 3dmark03 med min, og go7300 får vel rundt 3300. Så det er jo et helt greit skjermkort som drar de fleste spill, men ikke i den høyeste oppløsninga. Eneste som jeg synes er noe å utsette på er vifta, men ellers så får man jo mye for penga i forhold til masse annet. Finnes vel neppe andre maskiner med sånne specs i den prisklassen, og 1557 begynner vel å bli litt utdatert.

5677684[/snapback]

Hmmmm - "you got me there, 1557 sier du?" :blush:

Hva menes om denne pc`n a ? (Er av en eller annen grunn litt bestemt for asus men)

HP dv4326

Endret av zacko
Lenke til kommentar

OK den datan der. Men cpu og Grafikk har samme kjøler. Pipelines fra cpu og gk går til samme hovedblokk med vifte og semperon vil derfor varme begge derler slik at vfita går støtt. Mange av disse datane slår seg av pga varme også.

Skjermkortet der fungere utmerket og den har 64 mb minne eller noe slik + turbocache(rask deleminne fra system ram)

Lenke til kommentar
Asus A6Ja er det beste valget av alle bærbare som har blitt nevnt her. Den har den nye duo core fra intel og den har bra skjermkort, Ati X1600.

5679667[/snapback]

Enig der men han skal ha en maskin til "MAX 9000,-" da er det rimlig håpløst å foreslå Asus A6Ja som koster 13000,. ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...